/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 PCer til samme Printer
Fra : lukas2502
Vist : 1275 gange
100 point
Dato : 20-05-10 11:06

Er der nogen der ved, hvordan det er muligt at tilslutte 2PCer til samme printer, printeren har kun 1 usb ud/indgang. Det med at flytte kabler hver gang er ikke lige sagen.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-05-10 11:08

- køb en hub, sæt den i printeren og tilslut pc'erne...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-05-10 13:06
Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-10 19:06
Kommentar
Fra : gril

Dato : 20-05-10 19:54

du kan lave en netværks printer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-10 21:01

Det er dejligt med en masse lnk, men hvor bliver de mere personlige hjælpende ord af?

At dele printer, kan gøres påmange måder.
Den billigste måde er, at en PC er vært for printeren, og den oprettes som delt printer på netværket. Det kræver dog bare det, at den PC der er vært, skal være tændt for at printeren er tilgængelig for de andre maskiner. - Printerens driver skal dog være installeret på alle de maskiner, som skal kunne udskrive.

Har du en router med en USB port til printer, så vil printeren være tilgængelig fra alle maskiner, der har installeret printerdriveren, samt i visse tilfælde det program, som høre til routerens USB styring. Her vil det være sådan, at man skal logge sig ind på printeren, gennem det program, som høre til routeren, og at det kun er én maskine ad gangen, der har adgang. Forbindelsen skal lukkes igen, så printeren frigives til anden maskine.

ALDI har haft en USB netværkshub til bllige penge, hvor der er 4 USB porte, således at der kan tilsluttes printer, scanner, netværksdisk og andet, som er tilgængelig over netværket.

Så er der de printere, som har indbygget netkort, ogkan derfor tilsluttes direkte på netværket. Så det er nok værd at overveje, når der skal investeres i ny printer.

Der findes også printere med indbygget trådøs netkort, men her kan man på ældre modeller, tilkøbe en sådan trådløs enhed, så man undgår kablet, og printeren kan anbringes et centralt sted.

Jeg har afprøvet alle disse metoder, og bruger stadig de sidste 4, i mit menageri.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-05-10 21:27

God aften.

Det aller nemmeste er blot at købe den switch-box, som peet49 linker til. Boxon tilsluttes printeren, og et par USB-kabler tilslutter boxen til hver sin pc. Jeg bruger selv den metode. Ski let .

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-10 22:46

Det er rigtigt heller, den havde jeg helt glemt. Jeg har endda en sådan boks ligende, fra før jeg fik mit spindelvæv af et netværk.
En sådan boks kan styres fra de enkelte computere med et dobbelt tastetryk, jeg kan dog ikke lige huske hvilken, men det står i manualen til boksen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-10 18:27

Hejsa.

Den box, jeg har, styres ved at trykke på en "knap" på boxen. Nemmere kan det ikke være .

Og god Pinse til alle - også til dig Severino .

Mkh Chris

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-05-10 13:38

Citat
Den box jeg har:-O

Det kunne være rart at vide, hvilken box du har

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-05-10 20:34

Prøv at se om dette ikke er lige det du har brug for:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_21/OFF04.SHTML
Den kan både køre trådløs og via LAN.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-05-10 23:49

Citat
Det kunne være rart at vide, hvilken box du har
Den er næsten mage til den, som peet49 linker til. Fungerer helt på samme måde. Derfor kan det anbefales, at du blot køber den + 2 kabler, og glemmer at Severino pludselig begynder at forvirre begreberne med sit trådløse-lan-halløj fra Aldi. Men da Severino bor i Næstved, og derfor er Sydsjællænder, er han jo undskyldt .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-10 08:54

Det er HELLER ikke for at skabe forvirring, men det kunne jo være at Lucas HELLER ville have flere valgmuligheder, som måske var en mere brugbar løsning.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-05-10 17:04

Citat
Køb en Hub
En box eller Trådløs, ja der er mange muligheder,
hvis Stouenberg nu også har gjort erfaringer at det virker måske kommer der flere muligheder, om man er jyllænder, sjællænder eller andet godtfolk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-10 19:54

Jeg tror nok, Lucas, de fleste muligheder allerede er nævnt, så nu er det op til dig at vurdere, hvilken af disse forslag, som er den bedste mulighed for dig. Men man bør nok også se lidt frem i tiden, så man ikke skal udskifte alt for hurtigt igen. Det du spare ved at være forudseende, kan du jo så bruge på noget andet legetøj til din PC.

(Der findes jo rigtig mange sjove, nyttige og brugbare ting, som man kan hægte på systemet!)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-05-10 20:33

- Så er jeg skisme "andet godtfolk", nemlig fynbolænder . Og Severino har HELLERdigvis ret. Og ser man lidt fremad, må peet49´s switchbox være at foretrække, da den ikke er afhængig af styresystemer, trådløse netværk o.l. Kun at nye pc-ere har USB-porte .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-10 22:56

Citat
Så er jeg skisme "andet godtfolk", nemlig fynbolænder

HA! Det er da ikke noget at prale af. Fynsk er jo ikke et sprog, men en slem halssygdom!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-05-10 16:08

Hej lukas2502

Ham Severino er altså et værre sludrechatol . Nu generer han fynlænderne, i stedet for at være glad for, at han da trods alt kan læse fynsk .

Og switchboxen er stadig den - efter min og, går jeg udfra, Peet49´s mening, den bedste, nemmeste og billigste løsning.

Mvh Chris ( også lidt.)

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 26-05-10 16:28

Tak for svaret peet49. Det er lige hvad jeg har brug for

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-05-10 16:31

Også tak til heller ikke værre end Severino

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-05-10 17:57

Selv tak

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-05-10 21:54

Hej lukas2502

Godt valg af svar og løsning . Men Peet skulle nu altså ha haft 5 stjerner og ikke kun 3 . Nå, han overlever vel nok, at du er lidt fedtet med din bedømmelse af svaret .

Og Severino - vil jeg tro - og så mig, har også været glade for at kunne hjælpe dig lidt .

Ha det godt og god nat!

Mvh Chris

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-05-10 23:59

Denne leverandør kunne levere switch +kabler ca 30% billigere: http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-switch-(usb-2.0)-manuel-2-vejs.asp derfor "kun" 3 stjerner

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-05-10 17:05

Godt givet igen lige fra hoften .

Og god weekend

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-05-10 12:08

Nu var det jo ikke prisen, men metodem, der var tale om, så vidt jeg har læst spørgsmålet :O

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-05-10 23:58

Det er da også rigtigt . Så Lukas skylder dig sq 2 stjerner .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-05-10 09:34

Vil jeg have en stjerne på køber jeg en kasse classic pils. Det var kun princippet, desuden kan jeg ikke finde besparelsen på linken, der henvises til

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-05-10 19:49

Lukas´s er skisme 6 kroner billigere . (Lidt over 3 smøgere ).

Ha en god aften .

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 02-06-10 19:53

Prisforskellen er beregnet ud fra switch + 2kabler + forsendelse = besparelse ca. 45.00kr Jeg slap også for et alt for personligt spørgeskema, hvad vedkommer det en evt. handel om jeg er køn eller intetkøn, hvor gammel jeg er osv.osv
Så er det med at komme ud og kigge efter/på stjerner