/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Problemer med ASUS A7n8x ???????HJÆLP
Fra : MuseHatte
Vist : 430 gange
150 point
Dato : 02-05-03 13:22

hvorfor kan A7N8X Deluxe gold ikke klare pc3500 RAM. ASUS POST siger "memory test failure " hvergang jeg starter op. Kan ikke engang komme i bios.

1. kan det være at i biosen stod rammene i SPD ???
2. kan det være fordi rammene ikke understøtter PC3500

Hvad kan jeg gøre HJÆLP??????????????

NB: har solgt de gamle stænger PC2700

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 15:01

Det er dit BUndkort som ikke er forberedt til at håndtere pc3500 (Det var da ellers nogle syge ram, må jeg sige). Der bør stå i din amnual, eller endda uden på pakken, hvad det kan klare af ram.

/ZeroXP

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 02-05-03 17:31

Hej

Se lige denne side... http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm
Der står at det understøtter denne ram type... så det kan være fordi du har to forskellige ram typer i eller de/den er defekt... evt. hvis det er samme type ram ... kan der så være tale om kapaciteten af stængerne eks. 256mb og 512mb...
For så kan det være at du har placeret dem som "Dual" dvs. at motherboardet tror at du har 2 ens stænger i og derfor prøver at udnytte Dual-funktionen ... Dual betyder at med 2 ens stænger eks. 512mb + 512mb = 1024 vil du kun have 512mb MEN de vil arbejde 2X så hurtigt....

Jeg synes at du skal prøve at placere en ad gangen (hvis der er tale om flere moduler) der er jo som bekendt flere pladser i dit motherboard.... så prøv med et modul ad gangen.... så vil du finde ud af om der er et af dem som er defekte.... tjek din BIOS om DUAL-funktionen er slået til

med venlig hilsen
/Caine

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-05-03 18:55

kunne ikke have sagt det bedre selv end Caine

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-05-03 19:11

Måske skulle du prøve at dc(downclocke) dine ram, da dit mobo ikke understøtter pc-3500 officielt...

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 03-05-03 21:48

Har selv fundet ud af det. Skulle bare clear cmos'en (tag batteriet ud og flytte en jumper). Det var fordi rammene stod på SPD og der har åbenbart været en konflikt mellem ram - klodsen og motherboardet. Det kører for vildt nu har OC systemet til xp1700+@2300 mhz med luftkøling 11*210 mhz vcore på 1,675 NICE
tak for svarene