/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Finder ikke PCI-kort
Fra : bigfool
Vist : 470 gange
500 point
Dato : 13-05-10 14:27

Efter formatering og reinstallation af XP DK finder min Intel-pc ikke de installerede grafik-, lyd og trådløse netkort. Under enhedshåndtering er der også helt "gult" i det område. Derudover er computeren meget sløv, men har testet at ram og cpu kører som de skal.

Jeg har på fornemmelsen at denne (hardware eller software) fejl, er relateret til ét eller andet på motherboarded, men ander ikke hvor jeg skal begynde

Nogle gode idéer herinde?

Bigfool

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 510 point
Dato : 13-05-10 14:38

Da du formatterede slettede du også driverne til motherboardet.

Uden dem kører det i en slags primitiv mode hvor DMA ikke virker, Grafik kun er i "nøddrift" og lyd og netforbindelse formentlig heller ikke er på toppen.

Du skal installere drivere for bundkort og grafikkort, som fulgte med fra købet af komputeren.
På de billige ligger det måske kun på en reinstallationsdel af harddisken, som du vel har taget backup af. Ellers er sidste udvej fabrikantens hjemmeside.

Husk at drivere skal være til præcist din bundkortudgave og dit aktuelle styresystem.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 13-05-10 15:52

Lyder egentlig meget logisk transor, men der fulgte aldrig noget software med ved køb. Jeg må google lidt efter drivere og kommer tilbage når jeg forhåbentlig er i "mål"

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 13-05-10 23:38

@transor: Det var helt korrekt, det du skrev, og efter at have brugt en del tid, downloaded en del drivere, formateret c-dret og installeret alle driverneog restored div. backup-data, spiller puteren nu igen som næsten spritny - Takker mester! (og derfor de 400 point)

Beste hilsner - Bigfool

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-10 01:56

Transor får ikke sine velfortjente point før du klikker på Accepter i indlægget fra Transor

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 14-05-10 14:30

Tak for svaret transor Det var lige det, der skulle til .