/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløs lyd
Fra : Marc88
Vist : 790 gange
30 point
Dato : 06-05-10 17:57

Hej alle,

Jeg har brugt timevis på at rippe min kærestes og mine cd'er og vil derfor nu lave et system, hvor jeg skal bruge noget hardware til at streame lyd fra min bærbare (den skal spille musik fra vores kommende NAS).

Dvs, jeg vil gerne kunne afspille en sang, streame den til en reciever, som er sat til vores surroundsystem.

Håber I forstår hvad jeg mener og har erfaring med det.

Mvh Marc

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-10 19:53

Der er en del forskelligt grej , som kan det. Noget kan også billeder og film.

Hvis det er til ren lyd er langt det eleganteste eb logitech squeezebox duet.

Da den kom frem for et år siden var den meget dyr, men kan nu fås for et par tusinde kr for både en fjernbetjener med farvedisplay og en lydenhed.
Fjernbetjeneren , som er det dyreste kan klare flere lydenheder.

Den er samtidig internet radio og kan streame fra nettet uden at computeren er tændt. Det hele er naturligvis trådløst, og let at betjene.

http://www.logitech.com/da-dk/speakers_audio/wireless_music_systems/devices/3817

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-05-10 20:50

Det er vist ca. sådan et produkt du er ude efter:
http://store.apple.com/dk/product/MB321Z/A/AirPort-Express-AirTunes?fnode=MTY1NDEyMQ&mco=MTA4NzI4ODU

Jeg ved ikke om den kan styres fra Windows, eller om der findes tilsvarende produkter.

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 30 point
Dato : 06-05-10 21:44

Så kan de sikkert ikke gøres billigere, hvis du kan bruge dette system.
http://www.bonniershop.dk/cm/1.5513?media=dif&ms=true&product=DIF

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 06-05-10 22:16

Tak til alle for jeres svar.

Det jeg søger er mest det, som "grow" har fat i.

Jeg har selv ved nærmere research fundet frem til http://www.av-cables.dk/diverse_tilbehoer/traadloes_lyd_video/traadloes_lyd/traadloest_usb_audiosystem_3437_da.html . Det er billigt og ikke særlig pænt og vil nok få lydentusiasterne helt op at ringe, men til mit brug er det fint.

Mange tak for jeres tid og svar.

Mvh Marc

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 06-05-10 22:17

Tak for svaret grow.