/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Medion Problem
Fra : stone47
Vist : 574 gange
300 point
Dato : 30-04-10 20:32

Kan nogen nikke genkendende til dette. Evt. har en løsning?
Kører med en moget gammel MEDION PC. model 8088. Den er født som XP. Blev til win 7 starter. dette er ok. Jeg har ikke ladet mig irritere over det før. Men der går 3,5 min inden skiltet. intel H. T. forsvinder og windows begynder at boote. Efter jeg har lavet dualboot til Linux også er det for meget. hvorfor går den det ???.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-04-10 21:16

Citat
Men der går 3,5 min inden skiltet. intel H. T. forsvinder og windows begynder at boote.

Tyder på at BIOS finder en eller anden fejl
Prøv at trykke på TAB når intel logoet er der, så kan du se hvad den skriver og hvor det er den hænger.
Jeg gætter på at det er ved detektering af harddiske

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-04-10 21:20

Den er formodentligt sat til at vente et vist antal sekunder med automatisk at boote hvis du ikke har lavet et valg.

Det kan også være at biosen står og søger efter noget hardware... Hvis intel HT logoet stammer fra biosen og det gør det vel så skal du ind i bios og prøve og skifte indstillinger.
Måske er den sat til automatisk at søge efter drev og den måske har svært ved at finde et drev.
Eller måske er den sat til at scanne hele hukommelsen før opstart.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-04-10 22:02

godt bud
jeg bikser lige lidt, trykker på TAB og ser.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 01-05-10 10:59

Lytter lige med her, da jeg også er stødt på problemet med en af mine PC'er

mvh Sonja

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-05-10 16:25

Hej venner
Fandt løsningen!!!!
Slukkede for strømforsyningen på stikkontakten og maskinen blev ordentligt resat.
Nu går der 5 sec og skiltet forsvinder og den BOOTER.
Den med TAB virkede ikke her.
tak for hjælpen.
hilsen Steen

PS lader den stå lidt til Sonja.

Annuller spørgsmålet
Fra : stone47

Dato : 12-05-10 20:36

det forsvandt som beskrevet har været der igen men resettes hvis de 22ov fjernes
tak for indlæg hilsen Steen