/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVB-box, XXXXX ?
Fra : LuffeA
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 27-04-10 20:05

Skal bruge en MPEG4 box til YouSee, men kan ikke lure om det er C eller T eller ?.
Og nej, jeg vil ikke leje deres egen.

Forslag ?
Prisleje +398

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-04-10 20:10

Det kommer jo an på hvordan du modtager dit signal.

Har du din egen antenne skal du have DVB-T har du kabel tv skal du have DVB-C

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 27-04-10 20:18

Glem alt om at du kan købe en boks til Yousee for 398+, Aldi havde en for et par uger siden (som ikke kørte optimalt) for 895.00kr

De findes men du skal op med ca. 2000.00kr sidst med ikke mindst at der skal være kortlæser i den for at det optimale ud af Yousee.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-04-10 20:24

Jeg vil bare se et par af de HD kanaler de viser, boligforeningen har valgt at installere den store pakke, skal jeg så stadig have kortlæser og betale 30 kr pr måned som står på hjemmesiden ??

Har ikke brug for harddisk, ekstrafilm m.m.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 21:24

Citat
Jeg vil bare se et par af de HD kanaler de viser, boligforeningen har valgt at installere den store pakke,

Det må du lige uddybe lidt....

Hvis I har fællesantenne skal du da ikke bruge nogen box

Hvis det er boligforening får I vel KabelTV og ikke YouSee ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-04-10 21:25

Ved du hvad, det er nu rart at have en harddiskoptager. Man er ikke afhængig af at se noget som helst, man kan optage det man vil se og så se det senere. Efter vi har fået vores, så ser vi ikke så meget TV, jeg indstiller optageren til at optage det vi hver især vil se og så ser vi det når det f.eks. er regnvejr eller en aften hvor vi ikke gider se andet. Jeg vil i dag bestemt ikke undvære den. Den er bare så meget bedre end en video.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-04-10 22:06

Det er kabel-TV med YouSee, desværre ikke med bredbånd, det har beboerne af mærkelige grunde fravalgt.
Og mit TV er et "gammeldags" MPEG2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 22:32

Hvis de sender det digitale signal med i ledningen kan du da også modtage det ?

Er dit tv HD ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-04-10 22:56

Hvis jeg var dig så ville jeg tage den udgift at leje en boks. Du vil bestemt få glæde af den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-04-10 23:16

TV er HD

Og nej til harddisk, jeg har hverken brugt video eller DVD i 6-7 år, smed begge maskiner ud da jeg flyttede for ½ år siden

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 28-04-10 02:00

køb et tv med dvb-c mpeg4 oh dit problem er løst

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-10 06:21

yousee sender på DVB-C dvs. du skal bruge en DVB-C boks
og nej du skal ikke bruge kort (betale kort afgift) der imod ønsker du flere HD kanaler/ skal du have kort

det der er vigtigt er at du instiller din bosk og dens netværkid skal sættes til 151 nogle tv/bokse skal opsættes til dansk andre tv/bokse skal du vælge finland for at få lov til at sætte dit netværks id.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 28-04-10 16:34

LuffeA.

Så vil du være tjent med den som Aldi solgte, prøv at tage en tur forbi en for at se om de evt. ligger inde med en endnu.

Jeg havde købt en for at se om den var ok. den kunne optage ved at tilslutte en Usb harddisk, men som jeg har skrevet var det ikke optimalt til mit forbrug (har beholdt min Yousee boks) kunne ikke optage andre kanaler end den du evt. så, og så er man ligesom lidt låst.

Men pøj pøj med din jagt.

P.s kvalitet koster

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-10 16:49

Tak for svaret rotw.

Hrmph, man skal sgu tænke i computerbane bare for at se TV

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-04-10 06:15

ja det var så lidt