/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mediacenter til TV
Fra : Tordenkalven
Vist : 3072 gange
300 point
Dato : 24-04-10 20:14

Kører til dagligt mediacenter Vista til mit Sony digital TV til stor tilfredshed.. kører via HDMI

Har nu investeret i et lille mediacenter der blandt andet bruges i sommerhus som mediacenter.

Jeg kører her Win 7 64 bit ATOM u/ skærm og så mediacenter 2 GB RAM. Også her til sony digitalt TV

Kan ikke få tv skræmen til at virke, sætter den op via HDMI og og på TV kommer der en melding

Ikke-understøttet signal

Kontroller enhedens output

Hvis jeg sætter mit nye mediacenter til mit hjemme TV på HDMI som jeg normalt kører på, kommer den med samme melding. ( der hvor vista kører normalt)

Sætter jeg det nye media center op på en almindelig PC skærm via HDMI er der ingen problemer.

sætter jeg det op via VGA og lyd kabel til TV er der ingen problemer

Sætter gerne flere point på højkant hvis jeg kan få et godt og operationelt svar.

Åndsvage gisninger eller dumme kommentarere frabedes.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-04-10 21:03

Kan kun gætte på at du har sat HDMI udgangen tilen højere vertikal frekvens eller større opløsning end tv skærmen kan vise.
Vertikal frekvens kan evt også kaldes "antal billeder pr sekund " i manualen.
Det må ikke forveksles med filmens billeder eller frames/ sekund.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-04-10 21:16

Det har jeg øvet mig en del på!!
Jeg havde først købt en box i Bilka, har tidligere skrevet om denne sort 20*20 med rød lys.
Jeg skal nok se at finde hvad den hed. Den kørte sometider men aldrig med lyd på HDMI.
efter et pardage duede den slet ikke. byttede 2 gange men med samme resultat dur ikke.
Kørte så et stykke tid med mediacenter vista på en baerbar. det var forså vidt ok, men der gik et kvarter inden den var klar til at køre. Jeg havde filer ligggende på en kælder server og dem ville mediacenteret først synkronisere med. Dette kunne møske have været slået fra. Nu bruger jeg en lille Mediacenterbox, anbefalet af SO EIN DING, det er også en LINUX ting den er god har selv en disk kan se kælder diskene og ander løse diske også.
Altså hvis du ikke kan stille noget på dit HDMI interface tror jeg ikke det virker. Dre skal være både lyd og billede og det skal være i HD kvalitet.
finder lige hvad det var for nogle jeg har prøvet!!
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-04-10 21:25

hej igen
se dette spørgsmål
http://www.kandu.dk/Spg119524.aspx
Den jeg bruger nu er denne:
http://www.wdc.com/en/products/index.asp?cat=30
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-04-10 21:32

Kører også med denne her.
http://stoneplace.dk:81/
Men det er ikke et mediacenter med hdmi.
Her er så 2 extra diske tilsluttet med USB.
Lad lige være med at spolere den hvis du kan, den skal selvfølgelig ikke komme ud til dig normalt.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-04-10 22:13

tak hertil....noget kan jeg godt se lyder sandsynligt, men jeg forstår ikke helt at omsætte det til

windows 7 mediacenter ....hvor jeg altså ikke får HDMI signal til TV...

jeg har jo et der virker, men kan ikke sætte det nye til samme opkobling...

så fortæl mig gerne hvad jeg gør direkte....kald det gerne arbejdsbeskrivelse...så forstår jeg det måske

men ingen tvivl om at alle indlæg giver mig nye tanker

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-04-10 22:28

Spørgsmålet er ret kringlet men svaret ligetil

Dine skærmopløsning ( PÅ MEDIECANTERE) er IKKE ens - og Vertikal/horisontal frekvens stemmer ikke overens! Derfor kan det sagtens være en almindelig PC skærm kan køre 1080p men dine TV kan ikke - Men de kan måske køre 720i som det gamle mediecenter er indstillet til!

Kna du følge i opsætningen af skærmopløsningen er forskellig fra maskine til maskine - Hvis Dine TVer IKKE kan tage fuld HD - Så kan de ikke vise billede hvis ikke du indstiller de t til en opløsning som TVet kan klare!

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-04-10 22:33

Helt fint, den er jeg med på, men begge min TV, det herhjemme og sommerhus er fuld HD altså 1080....lige den opløsninge kan jeg ikke indstille Media center til..umiddelbart, men måske skal der kigges lidt på skærmkortet. Den kører jo på en "almindelig" HD / HDMI PC skærm..uden problemer

Kommentar
Fra : peacekeeper

Dato : 28-04-10 11:57

Har du prøvet at opdatere Grafik kort driveren på pc´en der ikke virker.

Da det kunne jo være at grafikkortet ikke supporter TV via HDMI på grund den enten er for gammel af version, især hvis du bruger Nvidia drivers.

Du kan eventuelt prøve at køre med samme version som den media center der virker

Linket til driver download hos nvidia: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Hvis det ikke er Nvidia du bruger kan du så ikke lige skrive hvad model grafikkort du har på pc´en og hvad version driver du han, så kan jeg eventuelt undersøge det nærmere

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 14-05-10 11:32

Hej igen

Prøver og prøver...intet virker....

Håber stadig på en der kan komme med løsningen der giver gennembrud

kører med VGA kabel, men ville jo gerne have den på HDMI

Ved ikke hvor længe spørgsmålet kan stå åben, og vil faktisk helst give nogel point

men svært når jeg ikke kan få HDMI til at køre

lad spg. så lidt endnu

Kommentar
Fra : peacekeeper

Dato : 14-05-10 11:43

Kan du ikke lige undersøge hvad for et grafikkort du har på den media center PC´er:

Type:
Producent:
Version:
Sidst opdateret:

Så kan jeg undersøge det til bunds

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 300 point
Dato : 15-05-10 22:11

Jeg kører selv med et Media-center på et Sony TV, jeg vil nok også gerne kende model-nummeret på det TV, jeg opdagede selv at der godt kan være forskel på om 1080p både understøttes via HDMI og VGA på et Sony.

Jeg har selv tidligere måttet fuske lidt med opløsningen, ved at lave mig en brugerdefineret opløsning på omkring 1920x1078 pixels, så kunne TV'et snydes lidt. Jeg ved ikke om man kan gøre det på et ATI kort, men man kan på et Nvidia kort.

Siden jeg formaterede sidst, forsvandt fejlen dog hos mig, så jeg tror problemet ligger i driveren

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 16-05-10 00:15

Tak for sidte 2 indlæg...også

jeg vil kigge nærmere på det om et par dage har maveonde fra i går, så jeg venter lige til det er overstået... Der ER noget med en driver der ikke vil installeres til WIN 7, så måske er den der... Men jeg kan fint køre den HDMI til Samsung TV og andre HDMI skærme men heller IKKE til mit andet sony TV hvor der så kører VISTA media center ...

vender tilbage når hovedet igen er klart :)

Godkendelse af svar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-05-10 12:24

Tak for svaret Soenne.

Tak for alle indlæg, synes soenne kom tættest på....

der kommer nyt byndkørt i den nye MC og man mener det er der problemet ligger

forretningen gøt det uden problemer og omkostninger for mig

LabTech Data A/S - Vejgaard Hadsundvej 32 9000 Aalborg

synes det ER flot.

Er ikke så bange for at give point væk, men altid svært rigtig at vælge hvem...

Også tak for en seriøs tråd....og herligt det kan lade sig gøre uden åndsvage kommentarer
hurra for det seriøse

TAK