/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Download
Fra : jesper.s
Vist : 832 gange
50 point
Dato : 20-04-10 08:00

Kan man downloade en fuld version af windows xp eller lignende, som jeg derefter kan brænde på en dvd, og installere den på en anden pc, mod betaling.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-04-10 08:20

Ja

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-04-10 08:22

Det kan man helt sikkert, men man kan jo rage uklar med producenten på grund af ophavsrettighed.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 20-04-10 08:25

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-04-10 08:20
--------------------------------------------------------------------------------
Ja.

Hvor? Kan ikke finde et sted.

Thyregod8 det er mod betaling.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-04-10 08:30
Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 20-04-10 09:31

Det er crack, jeg vil gerne have det lovligt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-04-10 09:49

Citat
som jeg derefter kan brænde på en dvd, og installere den på en anden pc, mod betaling.

Vil du betale for den eller vil du tage betaling for at installerer den ? ? ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-04-10 10:16

Nej !!!

Men Microsoft har vist planer om at indføre det, den største udfordring er netop at forhindre cracks og indbrud på downloadserverne.
Prisen bliver vel den samme, så man kan lige så godt købe en skive i nærmeste butik eller på nettet.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 20-04-10 10:38

Dit spørgsmål er noget kryptisk, det du skal bruge er en flerbruger ver. det vil sige med f.eks 10 licenser, det koster mere end 10 oem versioner.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 11:03

På microsofts sider skriver de mest om vist og 7 men her på den engelske side ser det ud til at man kan købe windows 7 som download:
http://emea.microsoftstore.com/UK/en-GB/Microsoft/Windows-7-Home-Premium-Full?WT.mc_id=winonline_shop_HPfull

den danske microsoft side har heller ikke xp men kun vista og 7:
http://www.microsoft.com/danmark/din_virksomhed/koeb_online/operativsystemer.mspx
Men den danske side henvise blot til adre internet butikker som sælger windows også kan du købe windows i computer city fona og tdc så det lader ikke til man kan lovligt.

Men du kan går ind på piratebay og downloade det gennem bittorrent det så bare ulovligt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-04-10 20:40

frostys man kan jo også købe en Volume licens Key version af XP og så betale for en licens hver gang man skal bruge en.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 21-04-10 07:58

Jeg vil betale for den, ikke tage bealing for den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-04-10 09:25

Kan ikke download'es, men købes online:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=462333

Godt nok en pebret pris. Jeg gætter på du kan få XP på tilbud i en forretning til en billigere penge

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 21-04-10 11:29

Det ligner en normal pris for et styresystem i home-version, disse kommer aldrig på tilbud.

Men man kan købe en OEM til ca 700 kr, den kan så kun lægges ind på een computer, skifter man kan licensen ikke bruges mere.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 19-05-10 08:49

Tak for svaret LuffeA.