/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
real 3D
Fra : KennethD01
Vist : 648 gange
40 point
Dato : 12-04-10 22:16

jeg har lige været inde og se Clash of the titans i Real 3D... og det var så fedt så tænkte på om man kunne få den technologi der hjemme jeg har søgt en del på det og fundet frem til at man skal have to projectore og nogle polarization filter til at sætte på projectoren og så et lærred der kan vise polarization på den rigtige måde og så en computer med dual-grafikkort..... er ikke helt sikker på alle tingene men surfer stadig efter mere info om det...... men her er det store spørsmål hvor køber man film i Real 3D.....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-04-10 22:29

http://www.reald.com/Content/in-the-home.aspx
Der står "In the future..." Så Real D 3d har formodentligt ikke lavet det til hjemme brug endnu.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-04-10 22:37

I TV2-nyhederne fortalte de i aften at Samsung lige har præsenteret et 3D-TV, det skulle kunne købes senere på ugen. Kik ind til HiFi-klubben, de skulle sælge det. Man skal dog fortsat bruge nogle ret specielle briller.

Fodbold-VM skulle man kunne se i 3D.

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 12-04-10 22:53

men siden man kan købe et 3D setup så måtte man osse kunne købe 3D film
her på siden sælger de et komplet 3D kit
http://www.awater3d.com/en/projektion/

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-10 23:01
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 12-04-10 23:11

Citat
så tænkte på om man kunne få den technologi der hjemme

Det kan du IKKE, filmen skal være optaget med flere kamere´r/ + muligvis laser-teknik
og først der-efter kan du ? muligvis se filmen på et TV ;/ + briller.

Citat
fundet frem til at man skal have to projectore

Du kan ikke lave noget, der ikke er på filmen, den skal så at sige være kodet med DET

At der findes REKLAMER for det, OK, men den kan stadig ikke se´s
Og slet ikke laves på din egen maskine/ dvd.
Men jeg har en del links til 3D film/ avatar + Coralina/ + gamle US skræk film.
Der fik Det Amerikanske samfund til at sige SKRÆKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
og ned under et bord = der kom en A_ Bombe.

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 12-04-10 23:27

Citat
Det kan du IKKE, filmen skal være optaget med flere kamere´r/ + muligvis laser-teknik

siden de kan vise real 3D film i bio grafen må der jo være laved film hvor de har brugt 2 kamera... det siger jo sig selv....

Citat
muligvis se filmen på et TV ;/ + briller.

jeg har ikke snakked om at se det på tv men på projector

Citat
Du kan ikke lave noget, der ikke er på filmen, den skal så at sige være kodet med DET

igen det må være på film siden de kan vise det i biografen.... det er bare et spørsmål om det bliver udgivet til den private bruger i Real 3D version

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-04-10 00:56

Citat
--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Det kan du IKKE, filmen skal være optaget med flere kamere´r/ + muligvis laser-teknik

siden de kan vise real 3D film i bio grafen må der jo være laved film hvor de har brugt 2 kamera... det siger jo sig selv....

Citat
muligvis se filmen på et TV ;/ + briller.

jeg har ikke snakked om at se det på tv men på projector

Citat
Du kan ikke lave noget, der ikke er på filmen, den skal så at sige være kodet med DET

igen det må være på film siden de kan vise det i biografen.... det er bare et spørsmål om det bliver udgivet til den private bruger i Real 3D version

JEG VED DET, MEN HVORFOR SPØRGER DU SÅ

Filmen skal OPTAGES i 3D, for at kunne afspilles på DIT.

--

Vil du selv lave forsøg, kræves der 2 / ? 3 optagere// AFSPILLERE

men nu igen, KØB SKIDTET og få BLÅT TV, eller bare mange farver.

DU KAN IKKE LAVE det.

Men forsøg da endeligt ?? Bill Gates.

Og læg ENDELIG dit forsøg på nettet...

Tror også? du har fået svar på andre Forum´ser.

Godkendelse af svar
Fra : KennethD01

Dato : 15-04-10 22:32

Tak for svaret BertelBrander.