/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
dyre lån til omlægning
Fra : grief
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 30-04-03 18:24

Jeg har forskeliige lån til en samlet værdi af ca. 150,000 kr. Det er blancolån til en årlig rente af ca. 15 %. De bliver betalt af forskelligt, og over forskellig tid. Jeg vil gerne finde en måde at samle mit lån på, til en lavere rente. Kan det lade sig gøre? Vi kan ikke tage lån i bolig endnu, da vi lige har købt hus, hvilket vi er igang med at restaurere.
Håber nogle kan hjælpe.
Grief.

Kommentar
Fra : ALR

Dato : 30-04-03 20:00

Hej Grif.
Du kan samle alle papirerne sammen, gå ned i din bank (du må jo have en når du lige har købt hus) Forklar dem at du gerne vil samle alle dine pengesager et sted, så kan du måske komme ned på ca. 10 %
Hvis banken siger nej,- så prøv NODEA - og bed om fælles økonomi med dem - henvis til det du har set på fjernsynet.

mvh

alr.

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 01-05-03 09:26

Jeg var selv i en tilsvarende situation, bad min daværende bank (Danske Bank) om hjælp og fik blankt afslag, selvom jeg/vi kunne fremlægge et glimrende budget og havde været kunder i hhv. 37 og 38 år.
Tog os endelig sammen og spurgte Nordea om hjælp til bare noget af det, og fik en overordentlig god behandling. Fik fordoblet rådighedsbeløbet og sparer samtidig op på ratepensioner. Det virker tit som om at det er nødvendigt at skifte til en anden bank.

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 01-05-03 12:57

Hej Grief.

Prøv at gå ned i svenske Handelsbanken. De har nogle udvidede muligheder på boliglånsområdet Fx 50 års prioritetslån, samt mulighed for stående lån. Dvs. afdragsfrie lån. Dette kan give øget økonomiske råderum, så I kan komme af med sjatgælden.

Læs mere på http://www.handelsbanken.dk/osterbro

De har været meget behjælpelige overfor mig, da jeg sad i samme situation.

Held og lykke!

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 01-05-03 12:57

Hej Grief.

Prøv at gå ned i svenske Handelsbanken. De har nogle udvidede muligheder på boliglånsområdet Fx 50 års prioritetslån, samt mulighed for stående lån. Dvs. afdragsfrie lån. Dette kan give øget økonomiske råderum, så I kan komme af med sjatgælden.

Læs mere på http://www.handelsbanken.dk/osterbro

De har været meget behjælpelige overfor mig, da jeg sad i samme situation.

Held og lykke!