/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
El - komfur
Fra : Nul7
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 08-04-10 16:20

Hej, - vi ønsker os et nyt komfur.

Vi har været glad for vore Voss glaskeramisk komfur ( især ovnen fungere godt)i ca. 10 år, men i dag når vi ser på nye Voss er vi skuffet over at de er begyndt at bruge plasstik til flere ting, især i ovnlågen, kan det være godt.
Er der nogen der kan anbefale et godt komfur, - vigtigt at ovnen giver en jævn varme overalt.
Vi har set på en Goronje til ca. 6000 kr. den virkede solid.

vh.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 08-04-10 16:32

Hej med dig.
Vi købte Gorenje for 2 år siden.
Er yderst tilfreds med det.
Der er varmluft , grill og traditionel ovn i det.
Vi gav på tilbud 4500 kr. i El Giganten.
Det er et godt køb så det kan du roligt gøre.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 08-04-10 17:07

Andet hardware? Øh. Vil måske give flere svar i et andet forum under Kan du, men held og lykke.
VH
Leif

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-04-10 17:20

Andet Hardware ???? - Du mener vel Kokware!
I dagens danmark og andre lande, skal mere og mer laves i plastik.
Det går nemmere i stykker og er billigere at producere, men prisen er stadig den samme.
Så man skal være kritisk, når man er ude og se på sådanne længere varende forbrugsgoder.
Hvis du får tudet ørene fulde om alle dens fordele, så vær stædig og kritisk. Sig din mening om tingene og sig hvad det er du går efter.
Det er dig der skal betale; så er det vel også rimligt at det er dig der bestemmer!

Mange butikker i flere forskellige brancher, bruger såkaldte BUM priser. Det er vare af lidt ældre dato, som de gerne vil af med, og derfor er derbonus til ekspedienten, når de får lempet de gamle vare ud af huset. - Den metode har man brugt i mange år, og bruger det stadigvæk.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-04-10 16:54

Jeg kunne ikke finde det rette forum!

Jeg har ikke kunnet kommet ind på "Kandu" de sidste par dage, kender i problemet?

Angående ældre vare, er det godt at vi har nettet...normalt lader jeg mig ikke snyde.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-04-10 17:21

Næh jeg har heller ikke kunne få fat i KANDU i et par dage, jeg prøvede ellers fra andre computere, i den tro, at det var min derhavde spærret for tilgangen. Men det var det så ikke.

Måske de har ryddet op i brugerne!

Nej man skal ikke lade sig snyde! - Jeg har et par gange gjort det, når jeg kunne fornemme, at jeg blev betragtet som dum, og købte hvad de falbød; så udbryde i en kontant bemærkning, så ekspedienten var ved at falde bagover. Det ser faktisk ret sjovt ud, så det skulle du prøve!

Du kan sikkert huske de reklamer med pudsemidlet til biler "Lekvid Luster"???
En sådan karl mødte jeg på en messe, som fortalte vidt og bredt m deres vidundermiddel.
Han hældte sprit ud på køleren og satte ild til det. Inden det var udbrændt, tørrede han det af igen.
Jeg sagde til ham, at det var dampene fra spritten der brændte, og at varmen søger opad. Da han ikke lod det brænde helt ud, ville lakken ikke tage skade.

Så troede han at han var smart, han hældte saltsyre ud på køleren, og umiddelbart efter amoniak oven i, så det kogte på køleren.
Jeg gjorde ham så ked af det, ved at fortælle, at jeg stadig ikke var imponeret. Saltsyre og amoniak, ligger i hver sin ende af PH værdiskalaen, og kan ikke forenes, derfor koger det op og neutralisere hinanden, ogbliver til vand med salt i.

Publikum grinede af ham, og han pakkede kort tid efter sine fupgrej sammen og forsvandt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-04-10 20:10

Der findes plastarter som er holdbare og tåler både varme og dagligt brug.

Hvis i har mulighed for det, så køb ovn og kogeplade del hver for sig . en indbygget ovn i øjenhøjde er nu en god ting.
Varmluftovne giver den bedste varmefordeling.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-04-10 20:21

Det har jeg transor, jeg mangler bare de andre køkkenelementer!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-04-10 09:08

Tak for jeres mange gode råd, - vi tager en tur til Voss homecenter i Fredericia inden vi bestemmer os.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 16-04-10 09:08

Tak for svaret piaskov.