/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
bærbar slukker når låget klappes ned
Fra : kanduvildu
Vist : 4671 gange
47 point
Dato : 05-04-10 16:59

min bærbar lukker harddisken fuldstændig ned når man klapper låget i, det vil sige den slukker computeren. Hvor kan man indstille at den ikke slukker når låget lukkes?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-04-10 17:06

Prøv at kig under kontrolpanel: Strømstyring,

Jeg ved ikke om det er det samme hos dig, men her er der forskellige valg, måske det er der du skal kigge.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-04-10 17:22

Det er helt normalt, at skærmen slukker, når "klappen går ned" det sørger en lille kontakt for, som sidder ved et af hængslerne.
Samtidig skal PC'en gå over i en dvaletilstand, hvormed også harddisken går i stå, for at spare strøm.
Men selve processoren husker de programmer der er startet, så når du løfter skærmen op igen og trykker på TÆND knappen, så skulle den gerne være i fuld gang igen.

Hvis ikke, så kan det være indstillingen under strømstyring.
Her kan du normalt stille i to tilstande, uafhængig af hinanden, nemlig: Lysnetdriftog Batteridrift.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 05-04-10 17:27

Som smuller54 rigtig nok skriver, så kig derinde..

Der har jeg et faneblad "avanceret", hvor man kan ændre på hvad der skal ske når man lukker låget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-10 19:35

Det er korrekt som der allerede er skrevet, og du kunne få en helt nøjagtig fremgangsmåde hvis du skrev hvilken styresystem du har på computeren

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-04-10 20:14

Citat
"klappen går ned"

det er vist sket

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-04-10 20:21

ok- pjat til side

under kontrolpanel vælg strømstyring, klik indstillinger for modellen-klik avanceret - se under tænd/sluk-knap og låg

du kan nu vælge diverse eks. slumre istedet for luk for computer

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 06-04-10 02:47

Det kommer lidt an på hvilken Windows version du bruger hvordan du nemmest kommer ind til din indstilling. Hvis du altså bruger Windows.
Hvilket styre system har du?

Kommentar
Fra : kanduvildu

Dato : 07-04-10 16:14

jeg har prøvet at kigge på strømstyring som i skriver, og der er angivet at den altid skal være tændt og aldrig slukker...men den lukker stadig helt ned, og det hjælper ikke at jeg trykker på TÆND knappen, der kommer intet frem.
Jeg bruger windows XP proff.

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 47 point
Dato : 07-04-10 20:15

Gør aådan:
Højreklik på skrivebord
Vælg 'egenskaber'
Vælg faneblad 'Pauseskærm'
Klik på 'Strømstyring'
Vælg faneblad 'Avanceret'

Så kan du se indstillinger nederst under 'Afbryderknapper'

Håber dette hjælper dig som ønsket.

Godkendelse af svar
Fra : kanduvildu

Dato : 08-04-10 07:56

Tak for svaret PrivateDK.