/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Jeres mening om thé salon/café
Fra : frthah
Vist : 615 gange
300 point
Dato : 04-04-10 18:29

Hej til alle

Jeg er igang med at finde et lokale, har dog fundet et, men stadig på udkig. Dog haster det ikke helt.
det nuværende lokale som er fundet er i centrum. Skt peder stræde, kbh.

Gaden er unik, forstås på den måde at det er en stille gade med specielle butikker.

antal forbigående: skal lave undersøge det nøje, formiddag, eftermiddag aften efter 17, der er ellers stille efter 19

Hvad skal jeg starte op?: orientalsk thé salon, kaffe, og kager. evt små retter. Tager indretning med fra hjemlandet med hyggelig stemning

Konkurrenter: en restaurent et par km, the salon 1km derfra, men ikke noget at heppe hurra for, ikke 100% som det skal være.

Hvorfor der, selvom der ikke er mange gående? : Der tænker jeg at når det er et bestemt café vil hen til og nyde deres hygge, så ved de hvor den ligger, samt at stå på strøget en lørdag, dame blad ect. for at reklamere.

Her var en kort version af min idé. Til Jer der kender til adressen, kom med fif, Jer med branche kendskab kom guldkorn og alle Jer sig jeres mening.

Zakarias

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-10 19:15

Nu er Sankt Peders Stræde ret lang - i hvilken ende af gaden findes lokalet:
Ved Nørregade eller Jamers Plads?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-10 19:37

Når og hvis du laver caféen lidt fra strøget, så gør ikke den fejl, som gøres mange steder i udlandet.
Agressiv markedsføring / kundeplageri er ikke noget danskere kan lide.
Bare et lille fif.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-04-10 19:42

Det er jo under alle omstændigheder en gade med mange minder og der findes idag tilsyneladende mange specialbutikker som du selv skriver.

Jeg ved ikke om lige dit sortiment, ville tiltrække mig- men det ligger jo stadig centralt og hvis det du vil producere er god kvalitet, tror jeg ikke, nærmest tværtimod, at det er beliggenheden der trækker fra.
http://www.pisserenden.com/ejendomme/vis.php?id=275

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-04-10 19:51

hvad nyt vil du komme med ?? lader til at der er rigeligt i området i forhold til det du beskriver

Kommentar
Fra : frthah

Dato : 05-04-10 00:37

Hej igen.

Det er begyndelsen af gaden. Jamers plads.

Bare rolig skal ikke hive i folk som du siger.. dele flyers ud første en til 2 gange

Marrokansk the salon, og alt laves i køkkenet, saa der kommer ikke noget ude fra

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-04-10 01:37

Kan man også købe kaffe?

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 05-04-10 11:31

Intet er nemt. Der skal knokles og du skal have flair for hele tiden at være et skridt foran eventuelle konkurrenter. Prøv virkelig at finde en niche der måske er "behov" for i området. Der er især om sommeren mange forbigående så førstehånds indtrykket af stedet skal være indbydende og lækkert.
Du har meget at arbejde på og regn endelig ikke med overskud det første år.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-10 22:28

Øj... har du erhvervet en bevilgning til teglkroen i Tejlgårdsstrædet nr.17 ?

..for så er dette en stærk underdrivelse:

Citat
Konkurrenter: en restaurent et par km, the salon 1km derfra, men ikke noget at heppe hurra for, ikke 100% som det skal være.

Mig bekendt er 'strædet' godt fyldt op af virksomheder i det segment du har tænkt dig at starte forretning i.

Lad mig blot nævne et par stykker:

1.) 'Café'/BAREN FLOSS i Larsbjørnsstrædet 10
2.) Leducation Nationale i Larsbjørnsstrædet 12
3.) Kul Kaféen i Tejlgårdsstrædet nr. 5
4.) Men's Bar i Tejlgårdsstrædet nr. 17
5.) La Galette i Larsbjørnsstrædet nr. 9
6.) Salonen (Riccos Kaffebar) i Studiestrædet nr. 24
7.) osv.

..og jeg ku' bli' ved i en radius af ca. 250 meter !!!

Det ligefrem vrimler med caféer, Bistroer og Restauranter i netop dét område

Du er vist ikke selv ligefrem stedkendt frthah ...oder?

Nå, men hvor om alting er, så ville mit foreslag være en gedigen orientalsk:

Vandpibe/Mocca/The ...ting

</MOLOKYLE> ...bedre kendt i Pisserenden som : MOLO

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-10 22:35

Ps. ..og jeg har INTET med hverken børnetøj eller japanske lamper at gøre !

..hvis du skulle studse over mit øgenavn

..og begynde at søge på det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : frthah

Dato : 06-04-10 08:29

Til molokyle

Tak for svaret. Jo der er en masse caféer uden tvivl, vi er jo inde i byen hvor der ik er andet. Men vore speciale er the, kager, og særlige retter. Kaffen vil nok være den samme som alle andre steder i byen.

De andre caféer servere nogenlunde det samme mad, burger, sandwich, nachos, mm.

Mht restaurent som jeg nævnte: folk tager ik derind bare for en kop kaffe el the..
Ingen vandpipe tak..
Svar gerne

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 18:48

Jeg synes du skal sælge hashkager, så tror jeg der kommer mange folk...

Annuller spørgsmålet
Fra : frthah

Dato : 07-04-10 20:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål