/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
SMART-hændelse - hvad gør jeg?
Fra : Jens43
Vist : 2733 gange
500 point
Dato : 25-03-10 06:08

Min Bærbare Medion er begyndt at sige følgende ved opstart:

Der er opstået en SMART -hændelse - udskift din harddisk.....

Jeg har taget sikkerhedsbackup af min harddisk - hvad gør jeg så?

Håber i kan hjælpe

Maskinen kører Windows 7 og er kun få mdr gammel.

Jens

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-10 06:28

Du gør ikke andet end at sende den til reperation, der er garanti på så du skal ikke selv prøve noget først, henvend dig der hvor du har købt computeren og fortæl om problemet

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 25-03-10 07:01

På nogle PC'er kan man slå "SMART" funktionen fra i bios. Prøv om du kan, så restart og se hvad der sker. Noget må have slået den til. For varm måske eller anden defekt i harddisken. Kør en check disc.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-10 08:23

Det er nu næppe en god idé at slå SMART fra

SMART betyder: Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology.

http://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

Jeg ville fluks sende den til rep.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-03-10 09:43

Disken skal udskiftes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-10 11:39

Men læg din backup på et medie udenfor comp.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-03-10 11:57

Selvfølgelig skal du da bare slå S.M.A.R.T. fra i BIOS.
ALLE advarsler SKAL da overhøres i denne verden.

Der er ALTID tale om fejl, når en alarm går af.
Så som udrykningshorn, luftværnssirener, tsunamiadvarsler, brandalarmer etc.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 25-03-10 16:16

Hej drenge og piger:

Jeg har lavet en backup af mit C-drev på en ekstern disk, så lang så godt.

Hotline hos Medion starer med at foreslå at jeg skal forsøge at lave gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt eller alternativt reinstallere windows 7...... Er det mon det der skal til for at klare en såkaldt SMART-fejl??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-10 16:36

Citat
Hotline hos Medion

De skal ordne problemet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-10 16:49

Er det mon det der skal til for at klare en såkaldt SMART-fejl??
>>>>>nej de skal skifte harddisken for der er fejl på og den bliver værre.
Tilbage til et gendannelsespunkt eller reinstallation kan ikke rette en mekanisk fejl på harddisken.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 25-03-10 17:22

Tag en backup af alt du selv har lagt in på comp, inden du sender den til Medion.

Medion drengene har det med at slette alt kunden har lagt ind.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-03-10 20:15

Du skal bare åbne din harddisk og så lige støvsuge den. Det er fordi der er støv i den.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 25-03-10 21:53

Den harddisk er lige til skraldespanden ..eller; godt på vej til 'De Evige Komponentmarker'.

Hvis du har brug for mere back-up? ..end dét du allerede har taget?

Så knips et foto af den ...medens skidtet stadig virker !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 28-03-10 09:01

Tak for svaret molokyle.