/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Deprim?
Fra : Cathcart
Vist : 1165 gange
100 point
Dato : 23-03-10 18:29

Hvor mange af os skal mon til "hjernevrider", når vi har læst dette her:

http://avisen.dk/er-du-svaert-deprimeret_124255.aspx?ArticleID=124255&PageID=16

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-03-10 18:35

lort intet værd, uden at læse skidtet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-03-10 18:36

Ja jeg skal ikke i behandling, det forhindrer min glødende optimisme og min ustyrlige glæde over livet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-03-10 18:38

Flot at de kan kopiere fra Netdoktor.

Citat
Det er vigtigt at være opmærksom på, at disse kriterier kræver betydelig lægefaglig erfaring at bruge korrekt

Endnu flottere at smække det op uden yderligere kommentarer.

Min morfar havde alle dårligdommene, efterhånden som han læste om dem i sit lægestudie.
Indtil han fik veer !

Ingen vind er bedre end en halv vind.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-03-10 18:41

Netop derfor bør du gå i behandlilg Granner.
Det er IKKE normalt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 19:00

D-vitaminer klarer det....(ofte) spar medicinen og terapeuten

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-03-10 19:33

Njaaaa. . . . Krummen
Det er nok en lille smule mere besværligt end det.

Men at knalde sår'n en avis side op har intet formål.
Der skal mere ekspertise til at afgøre om man har en depression eller ej.
Og om den skal afhjælpes med en D-pille eller en sjov-pille.
Gambrinus
En ekspert er en, der har begået samtlige fejl, der kan begås, indenfor et begrænset område.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-03-10 19:50

Og det gør ikke lykkelig at gå i terapi, men bliver bare ulykkelig på et højere plan.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-03-10 19:58

Nemlig Gambrinus

Det eneste, jeg vil rose "Avisen" for, er at gøre alverden opmærksom på, at man ikke skal ignorere diverse symptomer.

Krummen - D-vitamin er godt for de, der mangler sådanne...

Jeps, opsøg din egen læge - og bed evt. om en henvisning til en psykiater - sidstnævnte ved mest om f.eks.. medicinering!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 20:04

ps. camillasmoster... en psykolog må slet ikke udskrive medicin

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 20:19

Citat
Krummen - D-vitamin er godt for de, der mangler sådanne...
Klart moster, men hvad jeg mente var...Få tjekket D-vitaminbalancen. Er den i væsentlig underskud, kan det i sig selv være en depressionsfaktor. Men selvfølgelig kan der være mange andre ting, som kræver anden behandling.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-03-10 20:32

Nordsted1 - nej, det kan en psykolog ikke - men en psykiater er eksperten på området.

Ja, Krummen, du har ret! Men nu er solen jo kommet en del på banen - så UD i den, huden omdanner solens stråler til D-vitamin i din krop (groft sagt).

Kan godt forestille mig, at D-vitaminmangelen overses i forbindelse med f.eks. vinterdepressioner.

Sidste sommer blev jeg af min læge ordineret til at gå ud i solen i hele den værste periode om dagen - fra kl. 12 - 14. Jeg var i underskud af D-vitamin pga sygdom.

Se det for jer: "Du må ikke være ude i den stærke middagssol, Hanne. Jo, det har min læge ordineret! Å så er't ikk'engang løwn

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-03-10 20:54

Hvordan kan DU mangle D-vitaminer Camillasmoster ? ? ?
Du er den eneste jeg kender, der er konstant solskoldet på tungen.
Gambrinus
(Han ordinerede måske også faktor 137 på tungen)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 20:56

Gi' igen camillasmoster

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-03-10 21:25

Jeg er selv testet positiv som freelance geni og idiot på halvtid.
Som en af gutterne, Philip på 11 år, plejer at ytre sig :
Jeg er ligeså skør som Gambrinus og HAN har papir på det !

Det er jer, der på bedste psykotisk vis endnu har smøget jer
udenom en diagnose, der er de virkelig farlige.
Alle i ”normale” bør iføres en spændetrøje (Fås nu i moderigtigt design), indtil i er ordentligt medicineret og ikke til fare for jer selv og Kandu.
I går frit rundt som tikkende bomber i lykkelig uvidenhed om, hvor ulykkelige i virkelig er.

Det er bedre at forebygge end at helbrede, hvad myndighederne altid fastslår, men aldrig gør.
Gambrinus
PS :
For Camillasmosters vedkommende bør spændetrøjen udskiftes med en mundkurv med solskærm.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 21:29

Citat
Igår frit rundt som tikkende bomber i lykkelig uvidenhed om, hvor ulykkelige i virkelig er.

Godt du lige kunne fortælle mig det, jeg havde slet ikke opdaget at jeg var ulykkelig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-03-10 21:38

Gambius

Hvad er normalt?

For at have det godt og sjovt skal man være en lille smule skør, og det er normalt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-03-10 21:55

Der kan du bare se Nordsted.
Du ER farlig !

Normal ? ? ?
Aner det ikke.
Vi unormale kan jo ikke skelne melem, hvem af jer normale, der er normale og hvem der er unormale. Det er vel meget normalt. Ik' ?

Camillasmoster :
Citat
Sidste sommer blev jeg af min læge ordineret til at gå ud i solen i hele den værste periode om dagen - fra kl. 12 - 14. Jeg var i underskud af D-vitamin pga sygdom
.

Det KUNNE jo være at din læge bare har brug for at hvile ørene i sin frokostpause.
For han skulle jo nødigt havne på den lukkede og få igen af sig egen medicin. Vel ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 21:59

Man skal ikke være skør for at være her --- men det hjælper

Citat
Der kan du bare se Nordsted.
Du ER farlig !

Det er sgu da lige til at blive deprim af, når du skriver sådan --- så er jeg nok normal

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-03-10 22:12

Nix Nordsted ! Om igen !
Som jeg prøvede at skære ud i pap for dig, er det ikke
normalen at et normalt menneske selv kan indse at vedkommende er unormalt.
Så fat det dog ! Det er normal logik !
Gambrinus
PS : Er Camillasmoster stadig gået ned på tæling ?
Det er ski' da ikke normalt for hende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 22:18

Gambrinus, mange tak for din Jørgen Klevin udgave.. først nu forstår jeg ikke en skid, meeen hvis jeg nu læser det meget langsomt, så gør jeg nok alligevel - er det normalt??

Ved heller ikke hvor hun er bløwen af... måske er hun gået ud og synge, man ved da heller aldrig hvor man har hende

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-03-10 23:39

Tutteluhh, jeg er jo liige heer, som de siger i Københavnstrup.

Det er endnu for koldt, til at sidde ude og tale i telefon, når nogen ringer på dette ukristelige tidspunkt og er unormalt normal - desuden bliver man ikke månebrændt...ej heller på tungen - hvis månen altså er der...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-03-10 23:40

Nordsted
I morgen kan vi to synge, i takt til solsortens skønsang.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-03-10 23:43

Hvoff' det? granner01

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 23-03-10 23:46

Citat
først nu forstår jeg ikke en skid, meeen hvis jeg nu læser det meget langsomt, så gør jeg nok alligevel - er det normalt??

Fed humor . Lige til at blive i helt overstadigt unormalt godt lune af .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-10 23:53

En rask person er en person som endnu ikke har fået stillet en diagnose, det ved i da

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-10 23:56

Når jeg læser symptomerne igennem, så er der kun 1 jeg kan genkende
Citat
Mindst to af følgende symptomer:
Følelse af nedtrykthed.

Markant nedsat lyst/interesser.

Reduceret energi, svær træthed.

Samt mindst to af følgende:
Nedsat selvtillid eller selvfølelse.

Selvbebrejdelser, svær skyldfølelse.

Tanker om død eller selvmord.

Tænke- og koncentrationsbesvær.

Svær indre uro eller modsat: hæmning.

Søvnforstyrrelser.

Betydningsfulde ændringer i vægt eller appetit.

så jeg er unormal meget nornal

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-10 00:12

Jeg kender en gut, der bliver helt vildt depri, når han tyller træsprit.
I den tilstand begår han ofte selvmord.
Når han så vågner op næste morgen med tømmermænd, har han glemt det hele.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 09:07

Hvoff' det? granner01

Chris har svaret

Lige til at blive i helt overstadigt unormalt godt lune af

Foråret gør i hvert tilfælde mig helt glad i låget, lyset og varmen og ikke mindst farverne kommer tilbage

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 09:50

Må jeg anbefale en lille pibe pot mod denne form for mismod og livslede?

For det første kan det tage 'toppen' af enhver depression (...man kan simpelthen ikke huske hvorfor man er deprimeret).

..for det andet; hvis man har grænsepsykotiske tendenser? Så får man det i det mindste afklaret ved tvangsindlæggelsen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 09:57

Gambrinus -> På siden er der rent faktisk angivet et link som kilde:

Citat
Kilde: Netdoktor

..hvilket henviser til: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/depression.htm

Så dokumentationen er faktisk iorden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-10 10:26

Sørme så Molo

Men nu er jeg nok ikke den, der har brug for at læse mere om psykiske sygdomme.
Jeg er faktisk ekspert på området.
Jeg har, om jeg så må sige, en stor viden fra den mørke side af dette emne.

Jeg ved, at det ikke er nok at læse om det og forsøge at klare skærene selv.
Mange er i fare for at blive syge af at læse om det. Der er altid noget der passer på en selv.
Lige som spådomme, astrologi, nummerologi etc.
Der også kan være farligt, hvis men lader det styre ens liv.
Eller man risikerer at give sig selv en helt forkert diagnose, ty
til selvmedicinering og gøre det hele meget værre.

Gambrinus
(Autoriseret skingrene skørt tilfælde)

PS :
Som nu Nordsted
Kode
Godt du lige kunne fortælle mig det, jeg havde slet ikke opdaget at jeg var ulykkelig

Hvorfor skulle hun begynde at begrave sig i emnet, når hun er lykkelig uvidende om, at hun er ulykkelig.

PPS :
HOV ! Det var vist seriøst.
Det skal ikke ske oftere her i smalltalk.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 24-03-10 11:17

Citat
Må jeg anbefale en lille pibe pot mod denne form for mismod og livslede?

Hva' me os der ikke er depri ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 11:21

Citat
Hvorfor skulle hun begynde at begrave sig i emnet, når hun er lykkelig uvidende om, at hun er ulykkelig

Nu er jeg vist blevet normal, for jeg er ulykkelig, naaahr nok nærmer bare ked, hvor kan det skifte hurtigt, men jeg kan da håbe på det vender lige så hurtigt igen-- forårsoptimisme

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-10 11:25

Ska' jeg komme og give dig dagens knus Nordsted.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 11:28

Gambrinus... ja tak, et stort dejligt varmt et vil helt sikker hjælpe

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-10 11:49

Kode
Må jeg anbefale en lille pibe pot mod denne form for mismod og livslede?

Jeg har som sådan ikke noget mod fjolletobak, Molo.
Jeg har da selv fyret med måde før i tiden.
Og jeg vil da stadig gerne ha' et par sug, når jeg
en sjælden gang imellem er til stede, når piben går rundt.
Men det kommer sørme an på, hvem man er.
(Ligesom alkohol o.a.)

Jeg skal te'vær'te'fal' holde mig langt fra det
mirakelmix, når jeg (efterhånden sjældent) har en nedtur.

Jeg har mødt en bette tøs på 40 år, der stadig
er psykotisk efter at have snuset til en enkelt joint for 20 år siden.
(Nej. . Hun er ikke bare stadig skæv)
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 14:21

Christa.N ->
Citat
Hva' me os der ikke er depri ?

Rolig nu ...hjælpen ér på vej

Gambrinus -> Jeg har fuld forståelse for dit synspunkt

Jeg må dog i samme åndedræt bemærke, som en form for analogi:

1.) Man bli'r alkoholiker af at drikke. Det begynder allerede som spæd ...med MÆLK.
2.) Bare du prøver morfin een gang ...så ender du som junkie.
3.) At ryge pot/hash fører automatisk videre til et misbrug.

Det handler vel i sidste ende om, at 'fare med vare' hér i livet ...oder?

INTET i livet er gratis

Det KOSTER no'et a' kom' i PARADIS !!!

...men derfor ka' man godt bru' sine 'sunde' fornuft ...uden, at være fordømmende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 14:28

Jeg kender nemli' godt typen:
Han har røget hash i 1968
...så han er beviseligt hjerneskadet og er derfor ik' værd, at spille tid på
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 14:29

..[B]spille/B] ..?

SPILDE ....for dælen da os' !

</HJERNESKADET>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 14:33

..og fremhævede/'bold' typografi har jeg åbenbart heller ikke rigtigt magten over
..for nu
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 24-03-10 16:42

Citat
Rolig nu ...hjælpen ér på vej

Jeg venter stadig
- Molokyle det ender da med at jeg bliver depri, hvis du bare synes jeg skal spises af med D-vitaminer, når jeg hellere vil have småkager.

Nu ryger jeg jo ikke stærk tobak mere, men jeg vil blive glad hvis du giver lidt fnisepot fra en danskdyrket økologisk hampplante

Kære Nordsted, hvorfor blev du dog trist ? og er du blevet glad igen efter knuset ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 17:36

Citat
Kære Nordsted, hvorfor blev du dog trist ? og er du blevet glad igen efter knuset ?

Jeg ville nu hellere have knuset i det virkelige liv men det hjalp da lige, og det hjalp endnu mere da jeg fik besøgt patienten

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 24-03-10 18:32

[Jeg ville nu hellere have knuset i det virkelige liv[/CITAT]

Det virtuelle univers kan være en trøst, men vi vil nok alle helst have den ægte vare.

Mvh et rigtigt menneske......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 18:34

Christa... du har ret... er du nu sikker på du er normal

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-10 18:38

ja ja da fuldstændig sikker

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-10 18:56

JEG GIDER IKKE DISKUTERER MED DIG MOLO !
Det er røv kedeligt, når vi er enige.
Gambrinus

Jeg går med Pampers !
Vi alkoholikere har sgu' ikke tid til at gå på toilettet !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 19:13

Det må være et ømt syn

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-10 19:27

Nåååå.... Nordste bli'r du skruk ?

Sjovt nok tiltrækker jeg netop den moderlige type, når jeg har arbejdstøjet på.
Gambrinus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-10 19:51

Øh Gambius, det plejer at være dem med arbejdstøjet på der føler sig tiltrukket af den moderlige type. Og ikke omvendt .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 20:51

Gambrinus ->
Citat
Vi alkoholikere..

Hmm....

Ved du så hvad forskellen på en alkoholiker og en dranker er?

Retorisk spørgsmål. Svaret kommer hér:

En alkoholker er en som har råd til at drikke !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-10 20:54

Alkoholker ...?

Jo, go'nat du ...dér røg dén pointe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-03-10 23:03

Jeg tør sqtte prøve noget fjolletobak, er bange for, at jeg bliver vild med det...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 23:13

Camillasmoster.... så hellere en gin og tonic, det ved man da hvad er

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-03-10 23:17

Jow, Nordsted1 - så vidt, jeg husker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-10 07:32

Nordsted1 -> Nåeh... du ér syg? Gin & Tonic er jo malariamedicin
Da man byggede Panamakanalen brugte de engelske officerer en blanding af kinin og vand mod malaria. Det smagte af h... til, så de blandede gin i skidtet for at tage den grimme smag.
Således blev Gin & Tonic opfundet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-03-10 22:11

Bryg et eller andet til mig, jeg har næsten sovet hele dagen og hoster som et ondt år.

Jeg har brug for fred og en god pórtion godt humør.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-10 22:20

Citat
Nordsted1 -> Nåeh... du ér syg?

Jeg er da heldigvis rask, efter en gang tandrodsbetændelse (som jeg skal opereres for) og influenza... men min mand, og begge mine forældre har været indlagt, dvs. min far er lige blevet indlagt igen... noget værre "rod"

Citat
Gin & Tonic er jo malariamedicin

Ej for den da, skal jeg nu have malaria for at snuppe en G og T

Malaria er det ikke noget med at ryste på hænderne... det kan da forveksles med abstinenser??

Granner01... du kan da komme her til Nordsjælland, så kan vi hoste om kap (rigtig god bedring)

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-03-10 22:48

Hej Molo.
Citat
Jo, go'nat du ...dér røg dén pointe

Du skal nok også la være med at ryge "pointer" .

Og god bedring til de 2 syge piger .

Og Gambrinus: Fed humor du har

Og jeg har før været "ordretter" for ovn: "så jeg er unormal meget nornal" - Altså ovn, hvad er nornal .

Nå, ingen nævnt, ingen glemt - skønne udreprimerende indlæg. Det er jo nærmest unornalt

Godkendelse af svar
Fra : Cathcart

Dato : 26-03-10 18:59

Tak for svaret Christa.N.

Og jeg kan godt li dit citat fra ham William Shakespeare . Samt god weekend

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-10 19:05

Jeg skal da vist have pudset brillerne, for jeg kan sgutte se noget af William Shakespeare

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-10 19:22

Nå, så er det ikke mine briller, det er galt med - de går ellers i forvejen med krykker......

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-03-10 19:34

Selv tak Chris

Og rigtig god weekend, herfra til alle

Nordsted kig på min profil, der har jeg skrevet mit yndlingscitat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-10 19:36

Nåå på den lumske måde... ehm... det er vist for psykologisk til at jeg kan forstå det

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-03-10 19:38

Okay så kommer det her:

“Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der har fundet den”.
- William Shakespeare

Så kan alle med og uden briller se det....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-03-10 19:46

Ve' de' si'. at ham der Rystekæp har fundet sandheden.

Jeg mener, så kan vi jo slet ikke stole på det citat
og Christa.N skal diskvalifiseres samt fratages sine judaspoint.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-03-10 19:59

Gambinus læs nu det citat igen !
- ikke noget med at "jappe", der står intet om en Rystekæp der har fundet sandheden....

Det er almindelig forsigtighed overfor alle dem, der mener de har "set lyset" (ikke Rystekæp)

Du har da heldigvis ikke kompetence til at fratage mig noget som helst !!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-03-10 20:05

OK !
Du får ret og jeg får fred.

Så leder Shakespeare altså stadig efter sandheden.
Men blev han ikke begravet sammen med Hamlet ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-03-10 20:08

Citatet kan jo ikke stå for troende, hvis han HAR fundet sandheden.
Det samme gør sig gældende, hvis han ikke har fundet sandheden.
Jeg er totalt forvirret !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-03-10 20:54

Sandt at sig, så muntrer det mig ustyrligt, at den eller så normalt fattede Gambrinus pludselig er gerådet ud i unormal forvirrethed - eller er det omvendt ? Altså normal uforvirrethed forståes .

Men at skulle finde Sandheden, må dæleme være noget af en sand ørkenvandring .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-10 07:49

Sandheden er at finde under mine profiloplysninger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 27-03-10 13:39

Jeg starter en ny tråd - om Molokyles profiloplysninger...
Det er et STORT SPØRGSMÅL

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-10 14:04

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 27-03-10 23:38

Citat
Det er et STORT SPØRGSMÅL

ALT FOR STORT .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-10 03:51

Mindst 3 ting - dét går virkelig ikke...

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 02-05-10 20:47

Kan ikke lige finde ud af, hvem "Rystekæp" er .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-05-10 02:57

Shake-speare - det er på udenlandsk, Cathcart he he