/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Docking Station
Fra : sdam
Vist : 411 gange
200 point
Dato : 21-03-10 11:25

Jeg har en HP Docking Station (DS) der har fungeret perfekt indtil nu, men pludselig er det tilsyneladen over!
Alle USB-stikkene, på nær 1 i selve DS, kan jeg ikke få noget ud af, eller rettere få forbindelse til! Sætter jeg der i mod stikkene fra hardwaren direkte i den bærbare, fungerner det hele bare igen, men det er lige som ikke det der er meningen med galskabet.
Stationen er en "Bacis Docking Station 2008 150W PLT1,0". Brugervejledning/manual synes jeg heller ikke jeg kan spore mig frem til på nettet, men det er der måske andre der kan

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 210 point
Dato : 21-03-10 11:38

Når det er en fejl som pludselig kommer
er der to muligheder.

- Hardwarefejl prøv ar de på stikket til docking statiom. Rens evt forsigtigt. Hvis der er selvstændig strømforsyning til dockingstation, kan fejlen være der. USB hub-funktion kræver strøm udefra, hvis de stikkene alle skal kunne belastes normalt.

- software. Her drejer det sig ofte om opdatering af sturesystemet. Der sker mystiske ting , ved opdateringerne, som ikke alle er til at overskue. Heller ikke for MS. Opdatering er ikke altid til det bedre.
Jeg har oplevet at funktioner forsvandt efter en opdatering.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-03-10 12:56

Men med en docking station kan det vel næsten kun være for dårlig forbindelse mellem pc og station som transor først siger

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 14-04-10 10:42

Tak for svaret transor.