/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Indbygget webcam vender på hovedet
Fra : Nuserpigen
Vist : 7633 gange
500 point
Dato : 15-03-10 20:43

Hejsa

Jeg har denne bærbar: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2938

Den er født med vista, men har win 7 på den.

Efter win 7 installation vender webcameraet på hovedet.

Jeg har prøvet at installere Vista64_Win7_64_6.5853.77.012 driver, men den kommer med en fejl og vil ikke installere driveren. Har prøvet i fejlsikret tilstand og prøvet at køre som "programmer der virker på ældre versioner af windows".

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

Venlige hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-10 20:44

I driver softwaren kan du snurre det 180 gr rundt så vender det korrekt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-10 20:45

Eller du vender bare laptopen på hovedet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-03-10 13:35

Du skal ind i kontrolpanel/skærm og indstille det der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-10 13:41

Hvis du har Skype eller MSN installeret burde der være en mulighed for at indstille det der

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 16-03-10 15:09

Granner01: Synes ikke rigtig jeg kan instille noget under skærm? Under Enheder og printere forekommer wecameraet ikke...

Klaudi: Det har jeg prøvet, det virker ikke...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-10 15:16

Surt

Har du prøvet at fjerne web cam driver i enhedshåndtering og så genstarte pc.

Klik Start, højreklik på "Computer" vælg egenskaber, vælg Enhedshåndtering i menu til venstre
under Enheder til Lyd og Video burde du kunne finde driveren, højreklik og vælg fjern.

Genstart pc, så skulle den finde cam igen, lad den evt søge på nettet..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-10 15:27
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 500 point
Dato : 16-03-10 16:41

Hvis du vender inde i egenskaber for skærm så vil alt jo vende på hovedet. Ikke sandt og som jeg har forstået det så er det jo kun billedet fra webkameraet der vender forkert.

En god ide er at afinstallere dit webcam genstarte og installere igen. Her er alle de drivere er kan være snakke om til din ASUS. Find den rigtige og installer den.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=Camera

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 16-03-10 18:59

Jeg fik afinstalleret webcam og fik den til at installere en ny driver fra dit link via enhedshåndtering Så nu virker det

Super mange tak for hjælpen Fijala

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-10 19:15

Jamen velbekommen, det var da godt det virk nu

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 16-03-10 19:20

Kan jo desværre ikke dele point - Også tak for hjælpen til dig Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-10 19:25

Velbekommen, det var da godt mit link kunne bruges, så du kunne fjerne gl. driver

Kommentar
Fra : Pusserpien

Dato : 15-05-12 17:21

Ved godt det er et gammelt indlæg, men sidder nu med samme problem Har fulgt de råd der er i denne tråd men ifølge Asus findes mit hardware-id slet ikke til Win 7 Fatter ikke en meter ??? Ved da godt min comp ikke er af de nyeste meen....alle andre drivere funker jo fint.
Nogle ideer til hvad jeg så skal/kan gøre?