/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
lolicon kan de nu være rigtigt
Fra : zebra_fisk
Vist : 2101 gange
100 point
Dato : 07-03-10 19:16

Jeg stødste for nyligt ind i udtrykket lolicon på nettet. Jeg kiggede lidt rundt og fandt ud af at det er en form for hentai hvor personerne ligner børn på 13-17 år og undrede mig over om det overhovedet er lovligt da det vel egentlig er en form for børneporno.
Synes i vært fald selv det er ret bekymrende hvis det er lovligt. Hvad med jer hvad synes i om det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-10 19:33

Det er billeder som kan bruges til tapet, tegnede dukker. Det kan vel ikke være så slemt.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-03-10 19:35

Jeg er helt enig med dig at det er afvigende opførsel . Men når det er sagt så er det jo frivilligt om nogen vil ligne børn og agere som sådanne.
Der findes jo en gruppe som er " infantile" (voksne som bla. går med ble)
Så der er nok ikke grænser for hvad mennesket er villig til at udsætte sig selv og andre for i kedsomhedens navn.
For at komme tilbage til dit spørgsmål om hvorvidt dette burde være, eller er lovlig så synes jeg ikke at det burde forbydes så længe dette foregår i frivillige rammer .

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-03-10 20:17

Ja. . Så lærte jeg et nyt ord.
Har i forresten set den gamle film "Lolita" ?
Det er faktisk en rigtig god og sober film.

http://da.wikipedia.org/wiki/Lolicon

Citat
Lolicon (????, rorikon), er et japansk portmanteau af ordene "Lolita complex".[1][2] I Japan beskriver begrebet en tiltrækning af unge pige,[3] eller et individ med sådanne tiltrækning.[4][5] Udenfor Japan er begrebet mindre udbredt, og bruges oftest som reference til en genre af manga og anime, hvori barnagtige kvindelige figurer er afbildet på en erotisk måde. Udtrykket er en reference til Vladimir Nabokovs bog Lolita, hvori en mideladrene mand bliver seksuelt besat af en 12-årig pige.[6] Den tilsvarende betegnelse for tiltrækningen af (eller tegningen indeholdene) unge drenge, er shotacon.

Nogle kritikere hævder at lolicon genren bidrager til det virkelige seksuelle misbrug af børn,[7][8] mens andre hævder at der ikke er beviser for dette,[8][9] eller at der er beviser for det modsatte.[10] Selvom flere lande har forsøgt at kriminalisere lolicons seksuelle former som børneporno, er det kun Canada[Kilde mangler], Australien[11], New Zealand[Kilde mangler], Sverige[12], Philippinerne[13] og Irland[Kilde mangler] der er blandt de få der faktisk har fået gjort dette.

Gambrinus

Kommentar
Fra : zebra_fisk

Dato : 07-03-10 21:50

Hmmm. Har selv kigget lidt mere på det og svarene er lidt forskellige. wikipedia siger ikke noget om at det er forbudt i DK mens andre sider siger at det er ligeså ulovligt som "rigtig" børneporno og nogle siger der faktisk ikke er nogen lov om lige netop lolicon.
Jeg håber nu stadig på at det ses som børneporno også selvom det er animeret eller tegnet. Børn er børn og skal ikke blandes sammen med porno.