/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Bredbåndshastighed
Fra : nord47
Vist : 1037 gange
100 point
Dato : 05-03-10 22:30

Jeg vil gerne hører andre,hvad man regner for en acceptabel hastighed på 2048/512. men jeg får kun 888 kbit/s..442kbit/s er det normalt,??.....det mener Elro

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-03-10 22:41

jeg har også skyline og min hastighed fejler ikke noget. max 5% under det jeg betaler for. du må ligge et sted hvor modtageforholdene er meget dårlige.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-10 22:50

Din download hastighed, skulle gerne ligge lidt højere, men prøv at teste den på forskellig tider på dagen, og du vil opdage, at den vil svinge en del. Det kan være på grund af trafikken på det net du bruger, men det kan også være andre programmer du har på din PC, som er online samtidig.
Så problemet kan ligge flere steder.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 05-03-10 22:56

Den skulle gerne ligge på det dobbelte mindst. Jeg vil sige 1800 vil være rimeligt.

Jeg havde samme problem og det viste sig, at det var min PC, der lige pludselig var blevet langsom. Forbindelsen fejlede ikke noget.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 06-03-10 00:09

Køre du trådløst?
Jeg mener upload er Ok, men download er al for langsom

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 09:19

Prøv TDC's hastighedstest
http://hastighedstest.tdc.dk/
og
Speedtest
http://www.speedtest.net/

jeg har en 4mb, den måler 3,48

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 06-03-10 10:53

du kunne også prøve www.speedtest.net mener der er 3 steder i danmark hvor du kan teste på den side den har problemer når ens hastihed kommer over 10m/b / 5 mb så begynder den ikke at vise helt præcis mere

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-03-10 12:20

Vi har fibernet, det ligger altid over den hastighed vi betaler for.
Og ikke mindst, download og uppload er samme hastighed.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-10 13:39

Hvis man bruger forskellige speed-test, så vil man også få forskelligt resultat. Disse testservere er jo placeret forskellige steder, og bruger da også forskellige veje i nettet. Disse linier kan være forskelligt belastet, hvilket da også giver forskelligt billed af den hastighed du har her og nu. Hvis du så prøver på et andet tidspunkt på dagen, vil du uden tvivl få et andet resultat. Husk på vi er rigtig mange der bruger det globale internet. - Selv en lokal forbindelse i Danmark, kan nemt have været en tur i udlandet, før den kommer tilbage. Det er et spørgsmål om hvor kapasiteten er størst, lige her og nu.

Når brorteil får mere fart, end han har bestilt, så må jeg se det som en god reklame for fibernet; de holder hvad de lover, i modsætning til mange andre udbydere. Nu er det ikke hastigheden der koster pengene, men er blot gjort til genstand for en ekstra indtægt.
Hvis alle fik en højere hastighed, så vil trafikken jo kunne afvikles hurtigere, og kapasiteten kunne hurtigere frigives igen til andre. Men denne viden holder udbyderne for sig selv.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 06-03-10 13:58

Jeg mener det er halv hastighed man skal acceptere, men ikke under.
Måske jeg husker forkert

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-10 14:06

Citat
Måske jeg husker forkert

Ja sikkert nok!
Du skal have det du betaler for, dog har de lov til at fratrække det som kaldes "overhead", som er ca. 15%, som er en kontrolfunktion af de overførte data, så der ikke er fejl i dem.
Hertil skal du også regne med den trafik der er på nettet, som kan give en flaskehals i perioder; lige som der kan opstå trafikpropper på motorvejen.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-03-10 14:14

Min 15/2 mbit er lige som den skal være, men jeg bor stort set også lige op af centralen, Hvis du bor ude på bøhlandet kan det godt være svært for dem at levere hurtigt internet, men hvis de ikke kan levere hurtigere internet end det, burde du ring ind til dem og skifte til et billigere abbonemet som svare mere til den hastighed de er i stand til at levere.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 06-03-10 19:50

Hej nord47

Jeg har selv haft samme problemer som du, men nu kører min forbindelse overraskende godt.
Prøv at se mine indlæg omkring bredbåndshastighed....

Test din bredbåndshastighed
http://www.kandu.dk/Spg137386.aspx

Hastigheden ustabil...
http://www.kandu.dk/Spg141102.aspx

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-10 10:25

Problemet er nok størst, når internetforbindelsen går via telefonkablerne.
Lysleder er vel nok den mest stabile. Herefter er det coax-forbindelserne.
Telefonkablerne er det svageste der findes, dadet afhænger af kablets kvalitet og alder.
De gamle kabler, var ikke beregnet til overførsel af internet, men på grund af den brugte teknik, kan det lade sig gøre med en vis hastighed. Det kræves af kablet, at det er ensartet parsnoet forbindelse, for at signalet er i balance, og kan fremføres med høj hastighed.

Jeg har lokalt forsøgt med fladbåndskabler, af dem der er beretnet til ISDN. Disse kabler er IKKE parsnoet, og taber en hel del af hastigheden på blot 2 meter. Et 5 meter kabel var uden forbindelse, selv om der var elektrisk gennemgang.
Dette giver et fingerpeg om hvor vigtig kvaliteten på kablet er i orden.

Der har tidligere her på KANDU, været gør-det-selv folk der har lavet deres eget kabel, hvor man blot har kastet ledningerne ind i stikket og fastlåst dem. Der var ikke taget hensyn til den parvis placering af trådene, og resultatet var også derefter. Farvernes placering er af mindre betydning for kablet, men bør følges for at holde en genemskuelig standard.