/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Politiken længe leve !!!!!!!!!!!!!!!!
Fra : histogram
Vist : 2977 gange
173 point
Dato : 27-02-10 01:47

jeg syntes det er stort at Politiken har undskyld for de krænkende tegninger. Og det selvom de ikke engang er ophavsmand til dem. Der er forskel på at have dækket nyhederne og at være ophavsmand til dem.
Jeg syntes tegningerne var ok, hvis det havde været satire. Men vi ved jo allesammen godt at de kun var et led i en uhyggelig højredrejning i samfundet, der for tiden udvikler sig i Danmark.

Det vidste Politiken også godt. Derfor valgte de at starte en dialog.

Ja der blev brændt falg af og der blev smadret ambassader. Men ud af 1 milliard muslimer var de 2000 idioter jo ikke mange.

Men tænk sig at ud af 5 millioner danskere, er der 4,5 millioner der syntes det er ok at latterligøre og håne og spotte andre mennesker.
Fortjener vi så at leve?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-02-10 02:09

Citat
Fortjener vi så at leve?

Selvfølgelig gør vi det, selv om det ikke altid går efter fortjeneste her i livet.

Men ihhh, hvor kompliceret et indlæg, du kaster ind her. Og så så sent. Da det kræver en klar hjerne, at skulle tage stilling til hele komplekset i indlægget, vil jeg kun lige nu give dig ret i din første udtalelse om undskyldningen fra Politiken og grundlaget for denne undskyldning.

Hilsen og godnat fra Kirstine .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-10 02:11

Du er da uvidende. De tegninger du henviser til, det er tegninger af terrorister. JyllandsPosten kaldte dem ved profetens navn.

Og det er da direkte dumt at undskylde for tegningerne, hvad han heller ikke gjorde, han sagde undskyld fordi visse muslimer følte sig krænket.

For vi havde ret til at bringe de tegninger. Og hvorfor er alle de andre lande der har vist tegningerne ikke blevet angrabet, hvorfor har de rabiate danske imamer ikke ringet hjem og opfordret folk i Holland til at brænde flag af. Næh du de havde en skjult dagsorden. Og det passede dem helt fint at lave rav i den.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 27-02-10 02:59

Citat
Men vi ved jo allesammen godt

Dit oplæg fortjener nul respons. Den dag du nøjes med at tale for dig selv, så kan det være jeg gider at gå ind i en debat om emnet. Men pak lige det der pjat sammen ik?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 27-02-10 03:01

Citat
Politiken længe leve !!!!!!!!!!!!!!!!
Det mener du. Jeg mener de er snotdumme og denne såkaldte undskyldning har traditionen tro, med Bin Seidenfaden bag roret, kun en eneste agenda...nemlig at få linselusen i fokus igen, så babyfjæset igen igen igen kan sole sig i mediernes søgelys. Han er ulidelig

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 27-02-10 03:06

Citat
Men vi ved jo allesammen godt
Nå ved vi det?? Hvor skønt at få at vide her...af dig, hvad jeg ved.

Snak for dig selv din båtnakke og spar os for disse latterlige generaliseringer fordi du åbenbart ikke tør stå alene med en mening

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-02-10 07:32

Det er svært at forholde sig firkantet til, men man kan jo se hvad andre har gjort.

I januar 2006 udsendte Jyllandsposten flg. erklæring på arabisk

"Ærede medborgere i den muslimske verden (…)

De 12 tegninger var efter vores opfattelse sobre og var ikke tænkt som krænkende. De var ikke i strid med dansk lovgivning, men har uafviseligt krænket mange muslimer, hvilket vi skal undskylde."

I går havde Politiken flg. erklæring

"Det har aldrig været Politikens hensigt med genoptrykningen af Karikaturtegningen at krænke muslimer i Danmark eller andre steder.

Imidlertid anerkender og beklager Politiken, at vores genoptrykning af Karikaturtegningen af Profeten Muhammed har krænket muslimer i Danmark og i andre lande rundt om i verden.

Vi undskylder over for alle, der er blevet krænket af vores beslutning om at genoptrykke Karikaturtegningen. "

Da Fogh afviste at mødes med de muslimske ambassadører lød det "Anders Fogh Rasmussen afviste et sådan møde med henvisning til, at regeringen ikke kunne blande sig i, hvad en dansk avis måtte trykke." men nu syntes alle politikere, de godt må blande sig i hvad Politiken skriver

Den 6/4-09, da Fogh skulle være NATO-generalsekretær, lød det bl.a. ""Min holdning var klar. Før, under og efter tegningerne. Jeg fordømmer krænkelser af religiøse fø­lelser. Jeg respekterer islam,"

Så holdningerne hos de forskellige parter skifter alt efter, hvad der er politisk og personligt opportunt, det er der ikke meget nyt i.

Hvad Politikens motiv for at undskylde det forhold, at nogle er blevet krænket af at avisen genoptrykte tegningen, er, kan jeg kun gisne om. Muslimerne ville selvsagt aldrig kunne vinde den sag de truer med ved en dansk ret, og en retsafgørelse i et muslimsk land ville aldrig kunne gennemtvinges i DK. Men det kunne give meget bøvl undervejs, og koste avisen en hulens masse penge til advokater, så det er nok en stor del af begrundelsen.

Personligt mener jeg, at det er div. terrorister, der myrder i allahs navn, der har sat bomben i turbanen, og savner meget, at ordentlige muslimer tager afstand fra terrorisme.

Men det betyder jo ikke, at man skal fornærme en hel masse mennesker, bare for at fornærme dem, og hvis man kommer til at fornærme nogen, plejer det at hjælpe på situationen ved at sige undskyld.

Jeg kan ikke se, at det Politiken har gjort er anderledes end det JP og Fogh, da hans job var i fare, gjorde, og opfatter hysteriet som en storm i en turban

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 09:05

Længe leve dig histogram, som du selv skriver så er der cirka 95 som synes det er i orden at latterliggøre andre og vi kan se at dette flertal går igen på Kandu.
Et godt indlæg fra vagnr de fleste andre kan ikke komme ud af deres små cirkler.
Da krisen om tegningerne var på sit højeste havde polititerne travlt med fortælle at vi har en fri presse som de ikke blander sig i, hvad med om de samme politikere blander sig uden om nu?

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 27-02-10 09:16

Der er vel nok mange danskere, der mangler den mindste respekt for andres tro og religion. Her er der ikke tale om terrorisme, men vores højt værdsatte frihed til at tro og tale. At mange blander tingene sammen skyldes vel kun manglende viden og forståelse. Det har aldrig været en ret at nedgøre andre. Tænk på hvor langt et folk kan drives ved konstant at give de anderledes skylden for dårligdomme og onde hensigter uden grund. Det skabte nazisterne! Må vi danskere igen blive et anstændigt folk der behandler andre, som vi selv ønsker at blive behandlet!!!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-02-10 09:27

Lige en reminder på o.v.n.´s ugegamle erklæring:

Citat
Og så lige et tip, når jeg skriver i spørgsmål om programmer, teknik og computere, så er jeg seriøs iSmalltalk, Religion og Politik er jeg bare ude på at lave rav i andedammen mere skal i ikke lægge i det, min personlige holdning bliver ALDRIG lagt frem på internettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 09:28

Nemlig den kan i ikke komme jer over

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 27-02-10 09:58

Fint med for og imod, men jeg skal fandme ikke fortælles på Kandu, af nogen som helst, hvad jeg ved!!!

Citat
Men vi ved jo allesammen godt at de kun.........

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-02-10 10:50

Citat
Nemlig den kan i ikke komme jer over
Selvfølgelig kan man ikke det, da "upersonlige" vindbøjtlers udtalelser er utroværdige og ikke er til at stole på. Så hold du dig bare til teknikken!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 11:10

Prøv at læse kommentarerne i DR debatten:
http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2010/02/26092800.htm
#26 er i citat herunder
Citat
Iflg. grundloven har vi ytringsfrihed under ansvar.
Jeg mener ikke, at formålet med ytringsfriheden er, at man med fortsæt skal krænke andre.
At bringe tegninger af Mohammed kan ses som en umoden demontration af vores ytringsfrihed - for hvad var formålet?
Derfor synes jeg, at det er stort af Politikken at undskylde, at de har krænket nogle mennesker ved at offentliggøre disse tegninger.
måske flertallet af Kandu brugerne er rebeller som aldrig rigtig er blevet voksne, det er så min mening - eller er det nu det døm selv

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-02-10 13:17

Citat
det er så min mening - eller er det nu det døm selv
Godt gået, af en "meningsløs", der .
Citat
min personlige holdning bliver ALDRIG lagt frem på internettet
Og dette kan man nok heller ikke stole på!

Så hvorfor bliver den mand ved med at kommentere andet end teknik og computere ? For det er da træls med den vindbøjtels uvederhæftige spam i andre fora .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-10 13:22

Jeg kender en del moterate muslimer her i landet, og de synes det var underligt at profeten skulle tegnes, men ellers havde de ingen kommentarer til det.

Har i aldrig undret jer over hvordan resten af verdenen vidste hvad der stod i JyllandsPosten? Hvem i de muslimske lande læser JyllandsPosten? Og på dansk?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 27-02-10 13:36

Krummen
Citat
Det mener du. Jeg mener de er snotdumme og denne såkaldte undskyldning har traditionen tro, med Bin Seidenfaden bag roret, kun en eneste agenda...nemlig at få linselusen i fokus igen, så babyfjæset igen igen igen kan sole sig i mediernes søgelys. Han er ulidelig

Hvor har du ret, og at så histogram ikke kan tænke selv, men skal have en "Oversylte" til at tænke for sig, gør jo ikke tingene bedre. 2 båtnakker har det sikkeret også bedre i hinandens selskab end når de er alene.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-02-10 14:19

>granner01

"Jeg kender en del moterate muslimer her i landet, og de synes det var underligt at profeten skulle tegnes, men ellers havde de ingen kommentarer til det."

Vi var i Tyrkiet mens sagen kørte, havde overvejet at lade som om vi kom fra et andet land, men det er sgu for pjevset, så vi fortalte vidt og bredt vi var danskere, snakkede med en del tyrkere, ingen problemer overhovedet, meldingen var at det var noget politikere og imamer bekymrede sig om, ikke almindelige mennesker

Netop derfor skal man ikke slå alle muslimer i hartkorn, det er kun nogle få af dem der er gale, og så er der altid nogle tumper der følger med når der er ballade.

"Har i aldrig undret jer over hvordan resten af verdenen vidste hvad der stod i JyllandsPosten? Hvem i de muslimske lande læser JyllandsPosten? Og på dansk?"

Nej, der var jo mullahernes rejsehold der tog rundt og piskede en stemning op i muslimske lande, bl.a. med tegninger, der ikke havde været i JP. Men selv uden den "indsats" er verden så åben, at det var kommet ud i verden, vi har som bekendt en del muslimer i landet, og nogle af dem fortalte nok venner og familie "hjemme" om det.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-02-10 15:33

Det her, er hvad det handler om.

Information skriver sin leder den 27. februar:

"Seidenfadens pinlige undskyldning

(...) Under alle omstændigheder er hans pinlige forlig med advokaten et besynderligt og fuldkommen misforstået tiltag, som ikke burde komme fra et frit, uafhængigt og kritisk medie, der blot har benyttet sin fuldstændig legitime ytrings- og trykkefrihed i oplysningens tjeneste.

(...) Men Seidenfaden, der ellers tilbage i oktober stillede sig frem som ytringsfrihedens frontkæmper, da han brød Ophavsretsloven og trykte ´Jægerbogen´, er nu endt med et beskæmmende forlig, hvor han muligvis ikke har fraskrevet sig retten til en anden god gang at trykke Westergaards tegning (men vil han gøre det?) og heller ikke har undskyldt trykningen af den i sin tid. Nej, for at gøre det helt absurd, har Seidenfaden undskyldt, at nogen kunne have følt sig krænket over trykningen af tegningen.

Tøger Seidenfadens motiver for forliget er umulige at forstå."

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-02-10 17:02

Uffe Ellemann, der har en vis forstand på udenrigspolitik og presse, ser sådan på det

»Det lyder som et fornuftigt forlig«, mener Uffe Ellemann-Jensen.

»På den ene side anerkendes trykke- og pressefriheden. Tegningerne blev jo netop genoptrykt som led i en journalistisk behandling af en nyhedshistorie. Og på den anden side anerkendes det, at mange mennesker har følt sig krænket, selv om det ikke var hensigten at krænke dem«, siger den tidligere udenrigsminister.

http://politiken.dk/politik/article911266.ece

Såvidt jeg husker mente Uffe også, Fogh skulle have taget det møde med ambassadørerne, som sikkert ville have stoppet sagen fra at blive til en krise.

Og sådan kan vi sikkert blive ved, hvad man syntes er jo en personlig holdning.

Det ER nu sjovt, at alle de politikere der ikke ville blande sig i JP's tegninger dengang, pga ytringsfrihedens ukrænkelighed, gerne blander sig i Politikens ytringer nu, inkl. desværre også dem jeg plejer at "holde med".

Desværre er det sådan, at jeg aldrig har fundet et parti, eller et andet menneske, jeg er 100% enig med, og over tid bliver jeg sågar også uenig med mig selv, bliver "klogere", får flere oplysninger, bliver engang imellem overbevist om at andre har ret osv.

Bagklogskab hører jo til blandt de eksakte videnskaber

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-02-10 19:01

En ting man aldrig skal i et demokratisk samfund - det er, man skal ikke gå på kompromis med ytringsfriheden.
Heller ikke fordi, Uffe Ellemann eller Thøger Seidenfaden mener det.

Mener Politiken, alias Thøger Seidenfaden, Uffe og en del af Kandu'sbrugerne nu, at alt det satire der har været bl.a. om kongehuset nu skal undskyldes.
Skal alt det satire der har været om folkekirken, katolikkerne, jøderne, hinduerne, jehovaerne, fanden og hans pumpestok nu undskyldes.?

Alt sammen fordi, Thøger og Uffe ikke mener, at man kan tillade sig at tegne en satiretegning over en pædofil terrorist.

Såvidt jeg kan se, er det hele den muslimske verden der skylder en undskyldning
De skal undskylde for, at de undertrykker deres kvinder. De skal undskylde, at kvinder kun kan arve halvdelen af en bror. De skal undskylde, at kvinder ikke kan få kørekort. De skal undskylde, at man ikke må bygge kirker og synagoger i landet.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-02-10 19:24

Ti-hi.
Citat
De skal undskylde, at kvinder kun kan arve halvdelen af en bror.
Hvem arver den anden ½-del af den stakkels mand ? Undskyld Haidi, men jeg kunne sq ikke lade være .

Hilsen Kirstine .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-02-10 19:31

Citat
jeg syntes det er stort at Politiken har undskyld for de krænkende tegninger.
Og så var det meget sent i nat, at jeg læste ovenstående (Dato : 27-02-10 02:09). Jeg læste sq lort i stedet for stort . Så for at undgå flere fejltagelser, vil lille jeg smutte ud af tråden igen. Men hyg jer .

Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-02-10 19:35

UUUUUUUUUHHHHHHHHHHH den kvinde gør mig skør.!!!

at arve en hel bror er i sig selv en straf.....derfor, kære Kirstine, har du aldrig hørt om strafnedsættelse.?
Den anden halvdel af omtalte bror....hmmmm...nederste halvdel, tror jeg nok, kommer op til de 40 jomfruer i æ himmel - som så kan forlyste sig efter bedste evne.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-02-10 19:46

Kære Haidi.
Citat
kommer op til de 40 jomfruer i æ himmel
Det er vist nok 72 stk. uprøvede fruentimmere, der skal underholdes deroppe. Det er derfor nogen af dem, har så pokkers travlt med at komme afsted - BOOOOOMM

Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 27-02-10 20:29

Jeg er sq snart træt af at høre om krænkede muslimer der skal have en undskyldning, som om de var de eneste "rigtige" på denne jord.
Jeg selv er hverken vanfør, vanvittig, vanartet, vandal eller vantro, men hvornår får jeg og ligestillede en undskyldning for at blive kaldt vantro. ALDRIG, for det er kun muslimer der har lov til at føle sig krænket, og de er de eneste der har recepten på den eneste og sande tro.
Vor herre bevares for en flok selvhøjtidelige idioter, men de kunne jo starte med at undskylde for deres terror, dyremishandling, kvindeundertrykkelse og jeg ved ikke hvad, før vi andre skal undskylde for en tegning - endda en tegning der KUNNE være tegnet mod vores egen Pave, kongehus, statsminister m.m.
Hvis de så endda ville holde sig i deres egne lande og vanarte sig der, så kunne vi jo respektere dem for DET, men nej, de skal absolut ud i den store verden for at vise deres visdom og ufattelige dumhed for os andre --- og er vi andre ikke enige, så er det jo VORES skyld (selvfølgelig), så VI skal undskylde over for dem at det ikke gik for godt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-02-10 20:45

Der er dem der mener, jomfruerne er en fejloversættelse, det skulle være rosiner. Hvis jomfruerne er så'n nogle gamle indtørrede nogen, der ligner rosiner, kan det vel være ligemeget.

Men tilbage til ytringsfrihed, hvis en fed gammel dame, i en hvid Marimeko-kjole med sorte pletter står i vejen for mig, bruger jeg ikke min ytringsfrihed til at sige, "flyt dig din fede kællling, du ligner en sortbroget ko der ikke er blevet malket i flere dage", selv om jeg (måske) tænker det. Jeg siger nok snarere, "må jeg komme forbi?" smiler venligt til hende, og som regel smiler hun igen, hun er ikke fornærmet, jeg føler ikke min ytringsfrihed er kommet i fare, jeg følger bare de helt normale spilleregler for almindelig omgang med andre mennesker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 21:05

Kloge ord vagnr , desværre er jeg ikke god som debattør men der har du ordene i din magt
jeg vil bare komme med endnu en link til en debat, mange her på Kandu trænger til at få skyklapperne af, først en citat fra debatten, det er indlæg nummer 13
Citat
Det er en tåbelig debat, vi er da alle helt klar over at vi har ytringsfrihed i Danmark og vi behøver ikke hele tiden at afprøve grænserne. Vi er åbentbart kun nået til sandkassestadiet i det sammenhæng. Vågn dog op og kom videre danskere og blæse være med muhammedtegninger, undskyldninger etc.
og så linket: http://5z8.info/killgays_snj

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-02-10 21:19

Vagnr.......din sluppert.!! Den fælde du har lagt der, er der ingen der hopper i.
Her kigger vi liiige lidt i grundlovens paragraf 77 - der står nemlig;
Citat
Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.
Her bestemmes det at borgerne har ret til frit at ytre sig, men efterfølgende kan stilles til ansvar ved domstolene.

Kvinden ville nok anmelde dig for æreskrænkende udtalelser - hvis ikke omtalte kvindemenneske havde stukket dig en flad forinden.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-02-10 21:21

Undskyld jeg skrev
Citat
Den fælde du har lagt der, er der ingen der hopper i.

o.v.n. gjorde sku'.!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-10 21:38

Citat
En ting man aldrig skal i et demokratisk samfund - det er, man skal ikke gå på kompromis med ytringsfriheden.
Heller ikke fordi, Uffe Ellemann eller Thøger Seidenfaden mener det.
Mener Politiken, alias Thøger Seidenfaden, Uffe og en del af Kandu'sbrugerne nu, at alt det satire der har været bl.a. om kongehuset nu skal undskyldes.
Skal alt det satire der har været om folkekirken, katolikkerne, jøderne, hinduerne, jehovaerne, fanden og hans pumpestok nu undskyldes.?
Alt sammen fordi, Thøger og Uffe ikke mener, at man kan tillade sig at tegne en satiretegning over en pædofil terrorist.
Såvidt jeg kan se, er det hele den muslimske verden der skylder en undskyldning
De skal undskylde for, at de undertrykker deres kvinder. De skal undskylde, at kvinder kun kan arve halvdelen af en bror. De skal undskylde, at kvinder ikke kan få kørekort. De skal undskylde, at man ikke må bygge kirker og synagoger i landet.

Hej Heidi HO, vi to er enige her.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-02-10 23:34

Kære alle og især Reset.
Citat
o.v.n. gjorde sku'.!
Pyt med det, for han laver kun lidt rav i andedammen .

Lille mig kunne så ikke dy mig længere med en rap bemærkning med fare for sortlisning . Det er bare for morsomt, når nogle mennesker er så selvmodsigende, at de deltager med indlæg uden at have nogen mening med det .

Og kære Asbjørn.
Citat
og er vi andre ikke enige, så er det jo VORES skyld (selvfølgelig), så VI skal undskylde over for dem at det ikke gik for godt.

Ja, nogen af os kan sq lige så godt krybe til korset med det samme og troskyldigt sige UNDSKYLD for, at vi er er både vantro og ateister så højt, at de tror på den, så vi får lidt ro på her i DK . Derefter kan vi så, i vores stille sind håbe på, at vi og vores allierede, kan få udryddet mullaerne og deres fanatiske tilhængere i Pakistan, Afghanistan og hvor de end måtte gemme sig.

Og kære histogram.
Citat
Men vi ved jo allesammen godt at de kun var et led i en uhyggelig højredrejning i samfundet, der for tiden udvikler sig i Danmark.
Det har ikke en disse med højre- eller venstredrejning at gøre, men er en del af en benhård religionskrig .

Hilsen og god nat fra Kirstine .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-10 23:43

Sådan Kirstine, du er en gæv kvinde.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 28-02-10 01:12

Kære Kirstine
Citat
Det har ikke en disse med højre- eller venstredrejning at gøre, men er en del af en benhård religionskrig .

Du har nemlig fattet hvad det drejer sig om, til forskel fra alle dem der kender ssåååeeennn en sød og rar grønthandler, vi trænger også til lidt kulturberigelse, den danske stamme er til grin, alt dansk er noget lort, mellemøsten herop, mere araberkultur til danskerne, mere halal, forbyd leverpostej ---mennesker.
Man har på fornemmelsen at de går med skyklaper, ikke kan eller vil se hvad der er ved at ske i deres egen baghave og overhovedet ikke har tænkt på hvad der vil ske når og hvis vi bliver for få i antal. Den dag bliver det ikke sjovt at være europæer, dansker og slet ikke kvinde.
Dette er skrevet af en dansker der OGSÅ kender en flink indvandrer-grønthandler , for selvfølgelig er han flink, han lever jo også af danskere--endnu, så længe vi da eksisterer-----(til gengæld er der ikke mange danske grønthandlere tilbage=>kvalt af unfair konkurrence), men jeg er OGSÅ en dansker der har været i en del nærkontakt med indvandrere pr.telefon, og det var ikke altid lige rart, kan jeg fortælle. Blandt andet KUNNE de simpelt ikke fatte at nogle mennesker/lande/systemer ikke er korrupte. Når man sagde NEJ selv om der blev budt 5.000, så måtte det dobbelte jo hjælpe, men ved et NEJ igen, så ville de have ens adresse, for så havde de alle store familier med mange fætre, tæskehold og hvad de ellers kunne diske op med af trusler (jeg er lovet bank mange gange) De kunne så ringe op til 15 gange på en aften: "Hvad vil du (så) have", spurgte de.
At vi her i landet har et system og en moral der ligestiller ALLE, og behandler ALLE ens, det forstår de simpelt hen ikke, men får det gerne vendt til, at de så behandles ringere og er udsat for den mest renlivede racisme.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-02-10 08:02

>Heidi-Ho

"Kvinden ville nok anmelde dig for æreskrænkende udtalelser - hvis ikke omtalte kvindemenneske havde stukket dig en flad forinden."

Hvis kvinden prøvede at anmelde mig. ville hun få at vide, at injurier er undergivet privat påtale, så hun skal lægge sag an mod mig ved domstolene, det er vist kun Pia K, og hende jetsetkvinden, hvis navn vi alle kendte mens det var forbudt at sige det, og som jeg nu igen har glemt, der gider det.

Hvis hun stikker mig en flad kan jeg anmelde hende for vold, og det er undergivet alm. strafferetlig påtale, så hvis hun er klog, svarer hun bare igen, og ih, hvor vi hygger os!

Nu sker ingen af delene, for jeg taler ikke sådan til folk.

Man kommer som regel længere med et venligt ord og et smil end ved at være uforskammet, og den danske indvandrerdebat er ikke ligefrem præget af smil og venlige ord, og ville næppe bestå "jødeprøven", altså at man sætter ordet jøde ind i teksten i stedet for indvandrer, og ser om det virker stødende eller racistisk.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-02-10 10:03

Vagnr, jeg synes du skøjtede let hen over
Citat
Skal alt det satire der har været om folkekirken, katolikkerne, jøderne, hinduerne, jehovaerne, fanden og hans pumpestok nu undskyldes.?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-02-10 10:12

Hej Asbjørn2, jeg og mange andre kan nikke genkendende til din tekst
Citat
men jeg er OGSÅ en dansker der har været i en del nærkontakt med indvandrere pr.telefon, og det var ikke altid lige rart, kan jeg fortælle. Blandt andet KUNNE de simpelt ikke fatte at nogle mennesker/lande/systemer ikke er korrupte. Når man sagde NEJ selv om der blev budt 5.000, så måtte det dobbelte jo hjælpe, men ved et NEJ igen, så ville de have ens adresse, for så havde de alle store familier med mange fætre, tæskehold og hvad de ellers kunne diske op med af trusler (jeg er lovet bank mange gange) De kunne så ringe op til 15 gange på en aften: "Hvad vil du (så) have", spurgte de.
Jeg har været udsat for nogenlunde det samme.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-02-10 12:21

>heidi-ho

"Vagnr, jeg synes du skøjtede let hen over
Citat
Skal alt det satire der har været om folkekirken, katolikkerne, jøderne, hinduerne, jehovaerne, fanden og hans pumpestok nu undskyldes.?"

Ja, hvis der er nogen der klager, går der ingen skår af en ved at undskylde, HVIS det altså IKKE var ens hensigt at fornærme.

DR har jo fx endeløst beklaget, at en de interviewede fejlagtigt havde sagt, at Pia K havde sagt at muslimer formerer sig som rotter, når det var kaniner hun havde sagt, og ovenikøbet efterfølgende helt fjernet indslaget fra nettet, så hun var åbenbart fornærmet

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-02-10 13:40

Citat
DR har jo fx endeløst beklaget, at en de interviewede fejlagtigt havde sagt, at Pia K havde sagt at muslimer formerer sig som rotter, når det var kaniner hun havde sagt, og ovenikøbet efterfølgende helt fjernet indslaget fra nettet, så hun var åbenbart fornærmet

Hvaeee vagnr, er du blevet citatfusker.?
Det var Mogens Glistrup der sagde det.

Hver evig eneste dag - året rundt, er div. aviser fyldt med karikaturtegninger af politikerne.
Skal det stoppes.?
Næsten hver eneste weekend underholder tv os med morsomme indslag, hvor de gør grin med politikerne.
Skal det stoppes.?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-02-10 15:01

>HH

Det var ikke mig der blev interviewet, prøv at læse det du citerer igen, så går det nok op for dig hvad der står.

Men at det skulle være meget bedre at sammenligne muslimers formering med kaniner end med rotter har jeg svært ved at se, begge dyr har en hurtig formering og er gnavere.

De fleste politikere (lader i hvert fald som om de) elsker at blive karikeret, de kommer gladelig til årets nytårstorsk hos Ekstrabladet, det er altsamen en del af deres medieeksponering, hellere karikeret end ignoreret.

Den politiker der klagede over en karikatur ville blive uhjælpeligt til grin, tænk hvor sjovt modstanderne ville få det ved de næste valgkampe!

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-02-10 16:13

Citat
Men at det skulle være meget bedre at sammenligne muslimers formering med kaniner end med rotter har jeg svært ved at se
Ja, det er sq da synd for både ninusserne og rotterne, at deres "samliv" skal drages ind i debatten .

Og Helle og Asbjørn .

Vi 3 er ikke mange nok til at overbevist andre om, at problematikken drejer sig om en "simpel" religionskrig, og at der skal helt andre "argumenter" til for at vinde den, jfr. mine beskeden ord: Dato : 27-02-10 23:34. .

Der skal blot lige ses bort fra rappet til o.v.n. i den sammehæng .

Kærligst Kirstine

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 09:34

Det var rigtigt godt gået af Thøger Seidenfaden, som ikke afviser at Danmark har ytringsfrihed, men undskylder for hvis nogen mennesker, i dette tilfælde muslimer, er blevet krænket eller føler sig stødt. Det er en stor og rigtig udtalelse overfor mennesker man i ytringsfrihedens navn kommer til at fornærme. Intet galt i det. Tværtimod. De moderate muslimer, som er et meget stort flertal i Danmark finder ikke disse tegninger anstødelige, for de har boet i Danmark i en menneskealder. Taler dansk og forstår dansk humor. Flere af dem jeg kender siger blot, at det har forarget trosfæller fra andre dele af verden, som er mindre oplyste. Nu bliver alle muslimer her i Danmark så betragtet som lavere stående mennesker. Potentielle terrorister og nassere på samfundet. På trods af at mange er højt uddannede og arbejder flittigt. Betaler skat og indordner sig det danske samfund. Ja føler sig integreret. Jeg har talt med mange, som har det synspunkt, at disse, for os danske morsomme tegninger i Jyllands posten og senere i de andre dagblade, har ændret et stort antal danskeres syn på muslimer og ikke muslimer fra Tyrkiet, Pakistan, Irak, Iran, Bosnien og hvor de ellers kommer fra. Kedeligt at Danmark er blevet så intolerant overfor de mennesker man ikke kan lide. Man har åbenbart brug for syndebukke for at forklare og forstå finanskrisen, arbejdsløsheden og alle Danmarks dårligdomme med ordene: Muslim, Burka, Hallal slagtning, køns opdeling i moskeen. På samme måde, som man gjorde med jøderne, som også har anderledes tøj, slagtemetoder, køns opdeling i synagogen. Trist at så mange danskere er hoppet med på denne vogn, og at Danmark fra at være et dejligt frisindet og tolerant land er blevet så småborgerlige og bange for anderledes tænkende mennesker end lige dem selv. Dette gælder for andre religioner, mennesker i Danmark, som forsvarer ytringsfriheden, som også gælder for Thøger Seidefaden og Politiken, til at mene noget andet end den officielle mening. Politiken har handlet fornuftig med at give denne undskyldning til de, som følte sig krænket. At landets statsminister og øvrige politikere siger noget andet er ikke korrekt. Det er ikke et fælles dansk projekt at støtte demokrati og ytringsfrihed ved igen igen igen og igen at fremhæve én bestemt befolkningsgruppe som hoved-fjende. Det skaber polarisering denne stigmatisering og generalisering. Tryk avler modtryk. Ekstremister fodre hinanden. Tolerance og forståelse fremmer fred og sameksistens.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 10:49

Sikke en masse flotte bogstaver carsten. Har du aldrig lært om afsnit i skolen. Jeg læste den første linje og konstaterede at du vrøvler - Thøger babyface Bin Saidenfaden er en ulidelig medieluder og laver udelukkende dette stunt, (som han ligeledes gjorde med Jægerbogen) for atter at kunne få lov at høre sig selv plapre (som han elsker) i medierne

Jeg gad ikke læse resten af din smøre, da det blot er en broget bogstavmasse.. Så hvis du vil ud med et budskab og ønsker det læst, så split det lidt op....ik??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 11:13

Jeg er enig med Krummen i den sidste sætning, til gengæld er jeg enig i det carsten85 skrev

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-10 11:20

Og så vil jeg godt have mig frabedt at blive kaldt indvandrer hader. Jeg har ikke det fjerneste imod alle de velfungerende, men jeg har noget imod dem som bare vil omstyrte de kristne. De rabiate skal ud af Danmark, de vil ikke integreres.

Jeg ved det er et fåtal og jeg ved at alle de andre som er velfungerende også er trætte af ekstremisterne. Men de er her. Og vi er nødt til at forholde os til dem. For de fylder utroligt meget i samfundet.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 11:32

Ja ja vagn...vi behøver jo ikke være enige (selv om jeg har ret lool)

Jeg er afgjort ikke fremmedhader, og kender personligt adskillige "fremmede" men jeg er indædt imod, at den muslimske gruppe i landet (IKKE DEN ENKELTE) forsøger at belære mig, under henvisning til deres religion, hvordan jeg skal opføre mig i MIT land.

Ikke på nogen vilkår, og kan de ikke få det ind i bolden, så kan de fise derhen, hvor de kan komme igennem med deres forsøg på hjernevask. Det er samtidig svært at bortforklare, at disse fremmede (IKKE DEN ENKELTE) koster statskassen en megaformue i diverse overførselsindkomster og som rosinen i pølseenden, er det ligeledes svært at bortforklare den muslimske gruppes store kriminalitet, hvilken oven i købet er af en grovhed, som ikke tidligere var kendt i Kongeriget.

Så lidt banalt udtrykt...Lands skikke følge, ELLER SKRID!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-03-10 12:07

Granner01 og Krummen, jeg er fuldstændig enig.
Så kort og præcist kan det skrives.

Tak for det.!

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 01-03-10 12:08

carsten85
Du milde kineser hvor er du NAIV
Hvad med at pudse brillerne og se hvad der sker lige omkring dig, og hvis du bor så langt ude at du ikke kan se noget, så prøv at flytte dig bare et par kilometer, og så åbne øjnene der.
Hvis du så forstår hvad du ser, så vil du se

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-03-10 12:26

carsten85 = JR

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 12:30

Sjovt nok, så er de to forekomster af had (hvilket inkluderer hade, hader) i tråden fra granner01 og Krummen.

Jeg skal ikke kunne sige, om der er nogle gammeldanskere, der entydigt oplever de seneste 40-50 års indvandring af bl.a. muslimer, som en berigelse af samfundet, men dem tilhører jeg ikke.

Som Krummen er inde på i sit seneste indlæg, har en del af dem givet en række problemer, såvel økonomisk, kriminelt, holdningsmæssigt, det kan man ikke bortforklare.

Men de fleste af dem er formenltig danske statsborgere, de "fiser ikke bare af", de bliver her. Så det handler om at sørge for at vi, ny- og gl-danskere, finder en måde at få det til at fungere ordentligt på.

Jeg tror ikke at pisse på folk og så sige de lugter er vejen, men det er i høj grad det der er foregået de sidste 8½ år.

Vi oplever nu, at en del af dem vi gerne vil beholde i landet, fx højtuddannede unge, rykker teltpælene op og tager til lande, hvor de bliver behandlet som individer. Når folk så rejser, mister vi både hvad det kostede at uddanne dem, OG de skatter, de skulle have afleveret resten af deres liv.

Det er ikke for at bebrejde dem, jeg ville gøre det samme hvis jeg var udsat for samme behandling.

Noget andet, hvis jeg tager en spand koldt vand og blander noget varmt i, bliver vandet lunkent, det bliver ikke ved med at være koldt. Så vi må også regne med i et mindre omfang at tilpasse os deres normer, ikke dem alle, selvfølgelig

Er det virkelig det største bevis for danskhed, at man skal stå splitternøgen i en brusekabine uden forhæng i svømmehallen, jeg vil sgu da gerne skåne mine omgivelser for synet!

Det har været omtalt et utal af gange som et stort problem, men hvis der var et forhæng og man syntes det er udansk at trække for, kan man lade være. Jeg er sikker på de fleste af os ville trække for, det gør vi vel alle i badeværelset hjemme.

Så havd med at prøve at forholde sig til, hvad man kan gøre for at få løst problemerne, i stedet for det der fis af pjat, alle ved det ikke sker!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-10 13:22

vagnr

Jeg har i mange år boet i en bebyggelse hvor 70% er af fremmed herkomst, jeg bor i en kommune hvor mange mange er fremmed herkomst. De aller fleste, 95% fungerer med os andre, de sidste 5% gør ikke. De 95% ved godt det er et problem, men ved du hvad der sker hvis de forsøger at gøre noget? De blever truet på livet, de bliver chikaneret, deres børn får tæsk. Nogle få styrer en stor del. Ved terror og frygt. Og de skal ikke være her.

Det er de sidste 5% jeg snakker om. Dem der ikke fungerer, dem som ikke vil indrette sig, dem som er medlem af bander eller bare kriminelle.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 13:41

Citat
carsten85 = JR
NAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ ikke nu igen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 13:57

>granner01, det med at det er (meget dominerende) minoritet er jeg helt enig i, men vi kan ikke sende de fleste af dem "hjem", det koster kassen at have dem i fængsel, hvor de bare lærer at blive mere kriminelle osv.

Jeg tror ikke der er nogen nemme, kortsigtede løsninger, desværre, det er en langsigtet proces, som alle lande med indvandring har problemer med.

Indtil 2001 var muslimer i USA de "gode indvandrere", det er vist skiftet noget med den gensidige polarisering, der har præget verden siden da

Jeg savner nu, at de 95% meget tydeligere viser deres afstandtagen fra de 5%, det er jo de 5% der gør livet surt for de 95%, og som skaber hele den negative retorik.

På trods af, at antallet af voldssager er faldet de seneste to år, også den grove vold, så er det slet ikke det billede medierne og debatten giver, tværtimod!

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 14:04

Så deler jeg da op i afsnit som foreslået. Skal jo lige lære hvordan man skriver bedst i dette forum. Tak for den gode vejledning.

Da jeg ikke kender nogen af jer vil jeg skrive generelt, ikke henvendt til nogen bestemt. Håber det bliver accepteret.

Nu ved jeg ikke om dette spørgsmål kun er om Politiken eller om det er en generel diskussion om folk som tror på Islam.

Som sagt, så finder jeg det ikke forkert at Politiken har givet den undskyldning.
Er det ikke det spørgsmålet drejer sig om?

Siger ikke at nogle, som deltager i dette spørgsmål, er "fremmed-hadere", det aner jeg intet om, da jeg ikke kender jer.

Men den debat og information, som findes i medierne er ofte ret ensidig. Og de personer, som siger noget som modvægt lægges ud som naive, kyniske landsforrædere.
F.eks. Thøger Seidenfarden, Hans Jørgen Bonnichsen, Carsten Jensen

Jeg kender godt, alt for godt, til at der er problemer med disse folk, som har valgt at tro på Islam af en eller anden årsag.

For det hamres jo fast i tide og utide i aviserne på fjernsynsskærmen.

Man gør det til "Dem" mod "Os" - På trods af, at mange, rigtigt mange, gerne vil tilhøre "os", og selv siger de intet har med Alquida, Hit-but-tarir, stening, terrorister o.s.v at gøre. Man vil bare ikke tro på dem!

Mit kendskab til disse "uhyggelige-u-danske" mennesker er fra forskellige boligområder. Enten fra mit eget eller fra min families. Vi bor alle i København eller omegn.

Mange er flinke folk. Andre er ikke.

Præcis som danske mennesker.

Nogle vil man gerne snakke med. Andre prøver man at undgå, fordi de er ignoranter af forskellig slags.

Jeg syntes ikke specielt at muslimer er en berigelse for det danske samfund.

Ikke selve troen, men mange af menneskerne, som har denne tro.
Eller en anden tro. Går ikke op i hvad folk tror på. Det er en privatsag.
Det vigtigste er om det er et ordentligt menneske. Uanset tro eller ikke tro.

Når det er sagt, så syntes jeg det er spændende med forskellige kulturer.
Også i Danmark.

Vi bilder os ind at Danmark er det bedste og mest demokratiske land i verden.

Korrekt. Det er det, vel stadig (?) og det har det været!

Men nogle er altså mere lige end andre.

Nogle har mere ytringsfrihed end andre.

Hvad enten det er "gammel-danskere" eller "ny-danskere".

Et spørgsmål om magt, penge, indflydelse.

Tilbage til spørgsmålet.

Jo Politiken en en god avis!

Bedre end JyllandsPosten.

Thøger er en klog mand. Hurra for ham, samt Hans Jørgen Bonnichen og Carsten Jensen m.m

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-10 14:25

Carsten

Det er meget nemmere at læse nu. Og jeg er næsten enig med dig. Jeg har en del venner fra andre lande også muslimer. Og det er dejlige mennesker. Men jeg har set hvad et par familier kan gør for en hel boligblok.

Der hvor jeg boede var der 2 familier som terroriserede hele bebyggelsen. Politiet var hos dem næsten daglig og de kostede os en del penge p.g.a. hærværk.

Sønnerne var kriminelle, og da det blev tilladt at smide beboere ud der ødelægger det for andre, så gjorde boligselskabet det. De næsgtede at flytte og forsøgte at finde ud af hvem der havde klaget. Folk fik smidt sedler ind af brevkassen med trusler, cykeldæk blev skåret op, indbrud og hærværk i vores kælderrum, smadrede indgangsdøre i opgange og børn som blev forfulgt. Endelig blev de smidt ud.

Og vi fik ro i ca 5 måneder. Begge familier byttede sig til lejligheder i bebyggelsen og ingen kunne forhindre det. Og problemerne startede forfra. Så flyttede jeg. Det var fanden tage mig for meget.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 15:18

granner01

Jeg forstår hvad du mener. Tror 100% på dig.

Har kendskab til en 100% dansk familie, som også "terroriserede" en hel opgang, ja faktisk 4 opgange med sammenhængende gørd i en større social bebyggelse.

Det stod på 1½ år med larm, hærværk, piften af cykler, ødelæggelse af knallerter, socialt bedrageri. Manden boede nede i cykelskuret om aftenen eller ved særlige lejligheder, havde stor lyst til at anmelde det, men gjorde det ikke.

De tiltrak 30-40 andre larme-hoveder, alle danske, som kom og spillede mega højt i døgndrift. Hver weekend + tit og ofte på hverdage. Da alle, eller de fleste åbenbart ikke gik på arbejde.

Det er vel 20 år siden.

Føles næsten som i går.

Det første vi gjorde var at gå ned og bede dem skru ned for musikken 1. dag.

For vi havde gæster, og foretrak vor egen musik.

Det ville de ikke. Skruede bare mere op.

Sådan fortsatte det. Vi henvendte og til dem igen et par gange. De lukkede døren.
Jeg lukkede den op igen, fordi den ikke var låst.

Intet hjælp.

Heller ikke at hele opgangen + de andre opgange skrev klager til boligselskabet 1-2-3 gange.

Lokal politiet sagde: Et godt råd: Flyt. Og det var os de mente!

Til sidst blev de dog smidt ud. Fordi de skyldte 6 måneders husleje.

Ved vi fra boligrådgiveren og ejendomskontoret, som flere gange prøvede at få sat en dæmper på denne familie.

De var smidt ud et eller to steder før. Og kom så et nyt sted hen i Valby.
Tror de også er smidt ud der. Aner det ikke.

Men de var grufulde!

Havde det vist fint sammen med deres venner - de andre larme-hoveder.

Men totalt ligeglade med de naboer, underboer, overboere, genboere som de generede.

At de var pære danske får mig jo ikke til at hade alle andre pære danske !

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 15:20

Absurd historie du fortæller om, granner01, en del af problemet er det danske retssystems langsommelighed.

Da jeg begyndte på jurastudiet for over 40 år siden, fortalte en underviser en af de første dage, at der havde været en arvesag, hvor den afdøde, en mangemillionær, i testamentet havde skrevet, at der skulle bruges et par millioner til at bygge et flot mausolæum til ham, og at hans kostbare ridehest skulle slås ned og begraves med ham. Arvingerne, der stadig fik mange millioner, protesterede. Vi blev så spurgt hvordan vi troede sagen var gået. Jeg og de fleste andre, mente at han havde fået sit mausolæum, men måtte vente til hesten døde naturligt med at få hesten med.

Svaret var, at han havde fortalt historien for at vide os, at dansk ret bygger på, at det er PENGE der er det vigtigste, så hesten var blevet slået ned og fået en "almindelig" begravelse sammen med ejeren

Hvis dine to familier ikke havde betalt husleje, ville de hurtigt blive smidt ud af fogden, men at smide dem ud fordi de er kriminelle mv. kan først ske efter de er dømt, og det tager år.

Man kunne godt savne en flertalsbeskyttelse, men som vi netop har set i dag er det langtfra givet, at folk bliver dømt bare fordi de bliver anklaget!

At man ikke kan forhindre snøblerne i at vende tilbage sætter bare prikken over I'et

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-03-10 15:25

Nok ikke underligt vi er uenige, carsten 85.
Vedr. de omtalte personer, Seidenfaden, Bonnichen og specielt Carsten Jensen, alle 3 hører hjemme i den kategori der kaldes "muslimernes nyttige idioter"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-10 15:34

Det skal lige tilføjes at hvis det var danske familier der havde gjort det samme, så tror jeg nok at vi havde taget hånd om det. Problemet er jo at hvis man som beboernævn henvender sig til problematiske familier, så kigger de på en og siger mej ikke forstå dansk. Og når du så dagen efter får en dødstrussel ind af døren, så gør man det kun et par gange.

Og samme aften smider de deres affald ud over altanen fordi de ikke gider gå ned i skuret med den. Og de smider toiletpapir ned til ungerne fordi de ikke måtte komme op og gå på toilettet.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 15:39

De tre herrer er ikke specielt "muslimernes nyttige idioter" - elle andre i gamle dage som var "kommunisternes nyttige idioter".

Det er folk, som væærdsætter den oprindelige danske måde.

Demokrati, ytringsfrihed for alle, anstændighed i sprogbrug, menneskerettigheder for alle. De gode gamle danske dyder, som er blevet trængt tilbage af visse personer, som selv mener de gavner ytringsfriheden ved at undertrykke ytringsfriheden for "muslimernes nyttige itioter" eller "kommunismens nyttige idioter".

Disse folk er sku selv nogle gevaldige Idioter !

Som har skadet det Danmark, jeg holder af...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 15:40

Gad vide hvor mange vi kan finde der kan kaldes "Pia K's nyttige idioter", her forslår fingrene på en skovhuggerhånd langtfra

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 15:48

granner01

det sted jeg taler om er i hvertfald betydelig mere fredeligt efter disse danske er flyttet + forresten også nogle andre danske som sloges konstant hvor møblerne blev smidt ud af vinduerne i den ene familie, hvor konen i den anden fik bank hver weekend på grund af druk eller hvad ved jeg.

Jooo der er uromagere i alle samfund.

muslimer og danske, som ikke tror på en religion, men ikke desto mindre er voldelige og ikke til at tale til fornuft.

men er jo nok præget af de erfaringer man selv har.

og mine er altså, at muslimer ikke er så slemme, som de gøres til i medierne.

Og hvad kan man så lære af det ...

Ikke en fis ...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-03-10 16:00

Jamen så starter vi da helt forfra med et par elementære spørgsmål

Hvor meget indflydelse har muslimer haft på de danske samfund fra 1970 og til 2010 ?

Hvor meget mere indflydelse får muslimerne på det danske samfund fra 2010 og frem til 2050 ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-10 16:02

Nej det er lige det, og alle de velfungerende fremmede, som nu er integrerede og taler dansk, de værdsætter virkeligt det danske samfund, uden religionskrige og undertrykkelse. Mad på bordet hver dag. Og børnene kan få en uddannelse. Måske arbejder mor ikke, men far forsørger familien.

Dem hører vi ikke om og det er flertallet. Desværre er det sådan at aviserne kan kun skrive om det negative. Det ville være herligt med et blad der kun måtte skrive positive ting.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 16:04

Citat
Men de fleste af dem er formenltig danske statsborgere,
Yes vagn, men jeg mener at der er mulighed for at tilbagekalde dette statsborgerskab i forbindelse med en dom for særlig grov kriminalitet.

Den model skal vi i langt større udstrækning benytte os af, da jeg tror at det virker afskrækkende på andre. Men det skal ske hurtigt og konsekvent på landsplan, så potentielle kriminelle virkelig fornemmer at det er alvor og at de virkelig ryger ud. Desværre har vi nok et problem....hvor skal man udvise dem til, hvis ingen vil modtage dem?? - Der er selvfølgelig muligheden med Grønland. Vi kan tvangsplacere dem på isøen og så er jeg ret sikker på at de frivilligt fiser af. det er lidt synd for Grønland, men det kunne blive en god indtægtskilde for grønlænderne

Granner...I den blok hvor jeg bor, har der osse sneget sig et par kulørte lamper ind, og de brugte netop den model med at smide kylling og fiskeaffald ud fra deres første sals køkkenvindue. Da jeg så det, tog jeg resolut posen og kylede den tilbage gennem vinduet. Mama kom i vinduet og brægede noget der lignede sprog ud af dette, men jeg forklarede hende på fejlfrit dansk, at dette svineri øjeblikkelig skulle ophøre, og at hun ville få posen retur hver gang hun smed den ud. Hun har sgu ikke gjort det siden

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 16:05

Dødstrusler fik vi dog ikke !

Men vores yngste blev truet med bank af kællingen i familien, som åbenbart bestemte sammen med børnene, manden var from som et lam.

Familien sad og spyttede oppe i vinduet på vores piger, når de kom fra skole,
fordi vi havde "tilladt" os at bede dem opføre sig ordentligt, samt klaget og gjort ved.

En dejlig dansk familie.

Alligevel tror jeg da ikke alle danskere er sådan ...

Så skulle jeg da selv sendes "hjem" til dér hvor jeg kom fra ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 16:23

Citat
Det ville være herligt med et blad der kun måtte skrive positive ting

"Den lille positive"

Erhard Jacobsen & Simon Spis & Cleo svar på "den lille røde"

Nej - Sådan et blad har vi ikke brug for.

For alle aspekter skal belyses - både positive og negative sider.

Man skal ikke kun skrive positivt om et samfund, som i sin tid i Nazi Tyskland, Sovjetunionen, DDR.

Men dog gerne flere positive historier om muslimer, samt ikke muslimer fra disse områder. Kender f.eks flere kurdere, som bestemt ikke er muslimer, men betragtes på samme måde af danskere, som kalder dem "sorte svin", når de kører taxa.

Det syntes de da ikke er rart ...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 16:30

>Krummen

"Kan danske statsborgere få frataget deres statsborgerskab?

Ja, danske statsborgere kan få frataget deres statsborgerskab, hvis man i forbindelse med erhvervelsen heraf har afgivet urigtige oplysninger, jf. indfødsretslovens § 8A, eller hvis man overtræder straffelovens paragraf 12 og 13, der omhandler forbrydelser mod statens sikkerhed, jf. indfødsretslovens § 8B. Disse love blev vedtaget i henholdsvis 2002 og 2004. Læs mere om frakendelse af statsborgerskab" fra

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/spoergsmaal_og_svar/statsborgerskab/statsborgerskab.htm

Men det betyder netop, at det kun er hvis man har SØGTt statsborgerskab, dem der er født i Dk, og hvor den ene forælder er dansk statsborger, kan ikke fratages statsborgerskabet, og den gruppe bliver der selvsagt flere og flere af. Det er også kun, hvis de stadig har statsborgerskab i et andet land.

Der skal meget mere til end lidt ballade, her er en terrordømt med 7 års fængsel der IKKE fik frataget det

http://www.domstol.dk/oestrelandsret/omoestrelandsret/Documents/pressemeddelelse%20terror.pdf

Så vi må stadig regne med, at dem der er her bliver her, medmindre de rejser frivilligt. Som nævnt rejser en del af kvikkeste efter endt uddannelse, men problemfamilierne kan da ikke drømme om at rejse!
at mange af de andre gør

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-03-10 16:37

Uddrag fra statetstikbanken.
Citat
Vi har derfor foretaget en beregning af kriminalitetsindeksene, hvor vi ude-lukkende ser på overtrædelser af straffeloven. Her vil jeg alene sammenligne mandlige indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande med mænd, som har dansk oprindelse.
Hvis vi korrigerer for aldersforskellene mellem disse grupper, når vi frem til følgende konklusion: Indvandrere/efterkommere under ét har et indeks for straffelovsovertrædelser på hele 241 mod 90 for mænd med dansk oprindelse.
Straffelovskriminaliteten for mænd med ikke vestlig baggrund er altså 141 pct. højere end for alle mænd i befolkningen under ét. Sagt på en anden må-de, så dømmes indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande mellem to og tre gange så ofte for straffelovsovertrædelser som personer med dansk oprindelse i samme aldersgrupper.
Hvis vi korrigerer både for aldersforskelle og for sociale forskelle, falder kriminalitetsindekset for ikke-vestlige indvandrere/efterkommere til 124 - en stor reduktion, men langt fra en udjævning. Efter denne beregning er straffe-lovskriminaliteten for indvandrere/efterkommere med ikke-vestlig baggrund, altså 24 pct. højere end for befolkningen under ét.
Straffelovsovertrædelser er et bredt begreb. Hvordan ser billedet ud, når vi alene ser på voldskriminaliteten? Det spørgsmål optager mange i den of-fentlige debat.
Når statistikken indsnævrer sit fokus så markant, er det vigtigt at være op-mærksom på, at usikkerheden samtidig stiger, når der bliver korrigeret for aldersforskelle og sociale forhold.
Når vi i første omgang korrigerer for aldersforskelle, har mænd med ikke- vestlig oprindelse et indeks for voldskriminalitet på 261 mod 89 for mænd af dansk oprindelse. Voldskriminaliteten for mænd med ikke-vestlig baggrund er altså 161 pct. højere end i befolkningen under ét. Samtidig ligger mænd med dansk oprindelse 11 pct. under gennemsnittet.
Hvis vi også korrigerer for sociale forskelle, resulterer det i et indeks på 143 for mænd med ikke-vestlig baggrund. Korrigeret for såvel alder som sociale forskelle er voldskriminaliteten for mænd med ikke-vestlig baggrund altså 43 pct. højere end for alle mænd i befolkningen under ét.
Der er således ikke tvivl om, at indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande begår straffelovskriminalitet og især voldskriminalitet langt hyppigere end personer med dansk oprindelse.
Debatten har været præget af en række modstridende påstande om indvan-dreres kriminalitet. Hvor alvorligt vi synes, at denne kriminalitet er, og hvilke foranstaltninger samfundet skal anvende for at formindske kriminaliteten, bør helt naturligt være centrum for politisk debat og politiske beslutninger.
Derimod bør der ikke være strid om fakta. Statistikken taler sit klare sprog og bygger på beregninger, som bør træde frem i diskussionen. Med disse ana-lyser håber jeg på at have kastet lys over de vigtigste tal på området.
Statistik er et vigtigt fundament i den demokratiske debat. I debatten om kriminalitet og national oprindelse er netop kriminalstatistikken en af de få kilder til saglige oplysninger om, hvad der er fakta, og hvad der bare er på-stande.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 16:43

Spændende debat. Hvad mon histogram siger til alle svarene?

Kan stadig ikke lade være med at sammenligne med jøderne i Tyskland og andre steder i Europa for nogle år siden. De skulle også helst sendes til Madagaskar og lignende, for de passede ikke ind i samfundet med deres særregler og sære personligheder.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 16:52

hej vagn.
Kan dette evt laves om ved lov, så også 2. generations indvandrere kan fratages deres statsborgerskab? Eller er det for lang ude...??

Inderst inde ved jeg godt at "toget er kørt" takket være diverse konventioner vi har underskrevet og visse stupidnaive lilla-ble politikere som dengang syntes (det gør de vel stadigvæk), at et mangfoldigt burka og tørklædeklædt DK med gadehandel, bazarer, æresdrab og kvindeundertrykkelse var åhhh så lækkert. Lige som at være på ferie hele året. Jeg ved også godt at der skal nytænkning til for at tumle disse indvandrerproblemer, men hvilke. Min erfaring er, at hvis der er det mindste hul i en lovgivning så er der 1000vis af kulørte sugerør nede i hullet og de er ikke "blege" - hø hø - for at udvide hullet.

De har et komplet andet forhold til moral og korruption mv. Jeg kan love dig, at hvis ikke jeg var så glad for mit kønne hoved, så kunne jeg berette om de mest horrible svindelnumre som er blevet lavet i taxibranchen, som jeg jo har beskæftiget mig med. Her snakker vi ikke bare om at snurre en km-tæller frem eller tilbage. Det er så opfindsomt, at det nærmer sig det geniale.... og jeg siger dig, at det har kostet Von And mio mia for den danske stat....skatteborgerne Og det er bare i den branche......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 16:52

Flot HH, du er åbenbart ved at blive helt glad for statistik

Den statsistik, der korrigeret for alder og sociale forhold giver, som DS opgør det, + 24% generelt. og + 43% for vold til etnerne.

Når man, som jeg syntes man bør, korrigerer for, at gammeldanskerne ligger ca 10% under gennemsnittet for alle, hvor etnerne jo tæller med, bliver det +35% generelt og + 54 % for vold, alt for højt, men jeg troede alligevel det ville være endnu højere.

Der er simpelthen mange flere spaltemillimeter i etnerkriminalitet end i gl-dansker

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 16:59

>Krummen, som du selv er inde på, det kan nok ikke lade sig gøre, diskrimination, menneskerettigheder mv.

Du kan jo sammneligne med 24-årsreglen, der jo også gælder for gammeldanskere. Regeringerne vil gerne have vi er internationale, men kommer en under 24-årig blegmide hjem fra et ophold i fx USA med en ægtefælle, så kan de ikke bo i Dk, for "vi må desværre ikke diskriminere" som jeg har hørt flere politikere (ikke engang kun fra DF) sige

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 17:04

Ja vagn...det er noget rod. Glad for at jeg ikke skal opleve 2050, men de unge skal såmænd nok tilpasse sig og klare det. Mennesket er jo fantastisk til dette.

Nu vil jeg tilberede en lille engelsk bøf af velhængt studefilet på 300 gr. whauuuu.... det er godt sku jeg hilse at sige. Ikke at det løser integrationsproblemerne, men den tid der går godt, kommer jo ikke skidt tilbage og erfaringsmæssigt blir jeg altid mere storsindet, tolerant, tænker store tanker og siger kloge ord når jeg får god mad

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 17:17

"erfaringsmæssigt blir jeg altid mere storsindet, tolerant, tænker store tanker og siger kloge ord når jeg får god mad"

Da ikke uden rødvin, vel???

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 17:49

NAJJJJ DA hvor ku' du tro det, men jeg regnede det for så implicit, at det ikke var værd at nævne

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 17:57

Pyhh, det lettede, jeg har det helt som W. C. Fields, never trust a man who doesn't drink

Ups, det var ikke gennemtænkt, når vi nu snakker muslimer her

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 18:08

Jeg for mit vedkommende tilgiver dig. Det var jo omkring mad mm tråden lige løb lidt af sporet og så er alt tilgiveligt

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 01-03-10 18:19

Drikker gerne rødvin.
Specielt er det hyggeligt, når min muslimske nabo kommer ind med den flaske han altid får ved juletid. En dyr og god årgangsvin.

En anden gang kom de ind med en pose chips, som de ikke havde set var formet som, og smagte som flæskesvær.

Det var nu nogle skrækkelige chips!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-10 18:27

>carsten85, fsva. rødvinen lyder det som en fremragende arbejdsdeling

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-10 19:42

Må jeg være med på den engelske bøf? Jeg bare ææælsker sådan en.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-03-10 20:03

S'føli må du det granner...næste gang

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-03-10 00:07

vagnr
Citat
Jeg savner nu, at de 95% meget tydeligere viser deres afstandtagen fra de 5%,

Helt korrekt, de virker også "lidt stille" i mine øjne.
carsten85
Citat
Når det er sagt, så syntes jeg det er spændende med forskellige kulturer.
Også i Danmark.

Måske, men i små portioner og med respekt for værtslandets befolkning, love og traditioner. Det der er sket er, at der er væltet i titusindvis over grænserne på kort tid, og de vil så have at værtslandets oprindelige befolkning skal rette sig ind efter DERES normer og traditioner.
Citat
Jo Politiken en en god avis!
Bedre end JyllandsPosten.

Nej, og for at der ikke skal være nogen tvivl kan jeg meddele at jeg læser begge to.
Citat
Thøger er en klog mand.

Vrøvl. Han er en farisær og en idiot.
granner01
Citat
Det ville være herligt med et blad der kun måtte skrive positive ting.

, men så ville det jo være fulde af løgn, og vi ville jo alle vide det. Til gengæld er mange diktaturstaters skriverier jo kun deres herskeres "sandheder", men det var vist ikke det du eftersøgte, vel granner
Krummen
Citat
Der er selvfølgelig muligheden med Grønland. Vi kan tvangsplacere dem på isøen

Synd for grønlænderne, og så ville isøen endda blibe overbefolket på rekordtid
Citat
hun ville få posen retur hver gang hun smed den ud. Hun har sgu ikke gjort det siden

Godt gået. Vi har været inde på det før i en anden tråd, at konsekvens er det eneste der duer og forståes, ellers vil sådan en madamme bare sidde på sin flade og vente på at viceværten kommer og rydder op for "hendes hellighed". Min mor boede over en is & burgerbar i mange år uden problemer, men pludselig blev den overtaget af indvandrere, og så var det slut med at åbne køkkenvinduet, for alt affald fra burgerbaren røg bare ud af bagdøren. Der lå det så i store stakke og hørmede i sommervarmen, og fluerne fyldte køkkenet øjeblikkeligt hvis vinduet blev åbnet. Sagde hun noget, så kunne man ikke forstå dansk, eller truslerne var tydelige over for sådan en gammel dame, som så samtidigt kunne få at vide at hun var en skide racist - herligt yngel vi nærer ved vor barm (ØV). Anstændig opførsel er et ord og handlemåde der åbenbart er fuldstændig ukendt i de kredse.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-10 00:18

Når børnene var nede og lege kunne jeg godt finde på at skælde den ud, bla. en gang hvor de vandaliserede en nyplantet syren. De danske børn kiggede på mig med dårlig samvittighed i øjnene, men indvandrerbørnene råbte til mig: din racist.

Det bedste jeg vidste var at låne en hund og så gå tur med den, så var der ikke en der råbte lede ludder, lede racist, dumme kælling efter mig. Så artede de sig. Men vi var kun få der snakkede med de unge og bad dem opføre sig ordentligt.

Og når vi så holdt åben i genbrugskælderen, så kom der 5-6 tyrkiske mødre ned og drak kaffe med os, og vi hørte om de problemer der var i familierne. Så kunne vi koble kommunen på, men hvis familien ikke ville indrømme at den havde brug for hjælp, så fin den ingen.
Og visse mødre jagede deres også små børn ud kl. 9 om morgenen, forår sommer og efterår. Og børnene måtte ikke komme op før til aftensmad. Frokost blev smidt ned til dem. Og toiletpapir. Efter aftensmad blev de sendt ned igen og de kome ikke op før faderen kom hjem, nogen gange ved 23 tiden.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-03-10 01:39

Citat
Det bedste jeg vidste var at låne en hund og så gå tur med den, så var der ikke en der råbte lede ludder, lede racist, dumme kælling efter mig. Så artede de sig.

Ja granner01, og skulle det være nødvendigt ???
Hvad er der galt med en carsten85 og hans ligesindede at de kan forsvare alt det. Så snart det er danskere, så skal de bøje nakken og give alle nytilkomne ret, danskerne skal bare forstå de nye og tillade socialt bedrageri, svindel og humbug (læs krummen kl. 16.52).
Jeg nævnte min mor tidligere i denne tråd - de sidste år havde hun "triste øjne" , forstod simpelt hen ikke hvad der foregik med alle de nye, deres dårlige opdragelse, og deres svineri, men tilbød jeg at blande mig, så var det strengt forbudt, for hun var bange for at det så bare blev meget værre (og det var det sikkert også).
Hun måtte derfor leve med stanken og fluerne
HIL-HIL-HIL den nye tid (ØV)

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 07:17

Jeg forsvarer ikke hærværk, vold, kaste affald ud af vinduerne, små børn sendt ned hele døgnet, larm, fup, social svindel. Hverken fra etnikerne eller de pære-danske.

Det er lige dårligt hvem der gør disse ting.

Siger bare, at mit personlige kendskab til disse ting er at det ikke er så udbredt, som det åbenbart er der hvor I opholder jer, eller som I hører om fra jeres venner og familie eller får fortalt i medierne.

Hold dog op med altid at generaliserer. Lige som jeg generaliserer, når jeg siger I gør det.

Ved da godt at nogen etnere skaber problemer og nogen danskere skaber problemer i boligområdet.

Men hvis I så gerne vil tro at alle dårligdomme kommer fra muslimer, så værsgo da.
Hyg jer med jeres viden. Prøv at få dem sendt hjem til bananrepublikkerne igen.
Send endnu flere soldater af sted til Afghanistan, Irak og andre steder.
Luk munden på alle, som siger jer mildt imod.

Ægte Dansk demokrati og ytringsfrihed ?

Efter jeres mening, måske (moske) ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-10 10:04

Så vil jeg igen sige at 95% de fremmede har jeg ingen problemer med.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 10:13

Uanset om man kan lide Dansk Folkeparti eller ej, må man give Pia Kjærsgaard ret.
Sakset fra Dansk Folkepartis hjemmeside.
Citat
Det er let at grine af Politikens og chefredaktør Tøger Seidenfadens ynkelige undskyldning for at have trykt tegningen af profeten med bomben i turbanen. At et kulturradikalt dagblad tager et saudiarabisk krav, fremsat på vegne af 93.923 ”efterkommere af profeten Muhammed” alvorligt, ville utvivlsomt have fået gamle Poul Henningsen til at vride sig af grin – hvis han da ellers havde kunnet overvinde sin dybe forargelse.
Man kan også grine af Politikens grænseløse storhedsvanvid. Skal faldende oplagstal berettige til at føre dansk udenrigspolitik på egen hånd, at oprette et ”Irak Center” til støtte for afviste asylansøgere eller udstede værdiløse undskyldninger? Den foreløbige kulmination på latterlighederne er, at Tøger Seidenfaden ikke en gang aner, hvem han har sagt undskyld til, idet han angiveligt kun kender én af de otte organisationer, som repræsenterer ”profetens efterkommere”, hvortil kommer, at organisationer knap nok har bemærket undskyldningen.
Når vi alligevel ikke også ligger flade af grin, men i stedet bøjer hovedet og skammer os dybt, skyldes det én ting: At undskyldningen blandt muslimske fanatikere bliver fortolket som et knæfald for islam. Formanden for Somalisk Ungdoms- og Kulturforening, Abdullahi Hassan Hirsi, omtalte det i Ekstra Bladet søndag som ”vand på ekstremisters mølle”, og mange journalister på Politiken må have det rigtigt skidt med deres avis.
Nej, ingen bør more sig, for det er sagen alt for alvorlig til. Tøger Seidenfaden har ikke tænkt sagen ordentligt igennem, men har som Margrethe Vestager måske tænkt, at det var ”en begavet måde at komme videre på”, ligesom han naturligvis har været yderst opmærksom på omtale af Politiken.
Men har han også tænkt på, at han med sin undskyldning har blåstemplet den bølge af vold og terror, som fulgte i kølvandet på offentliggørelsen af Muhammed-tegningerne, at han med sit knæfald har accepteret, at danske imamer fra Islamisk Trossamfund spredte løgne om Danmark i den muslimske verden – eller at han med undskyldningen indirekte har sagt god for attentatforsøgene på Kurt Westergaard?
Tøger Seidenfadens undskyldning er en åbenlys opfordring til alle muslimske fanatikerer om at udøve vold. Den er et signal om, at vold skam betaler sig, at vold er vejen frem. Politiken har i årevis talt op og ned ad stolper om, at alle skal ”inkluderes”, og at opdelingen mellem ”dem og os” er uhyggelig. Skal undskyldningen ses i dette lys? Skal islamistiske voldsfanatikere i Mellemøsten også ”inkluderes” i det kulturradikale univers?
Politikens chefredaktør udtalte i forbindelse med sidste uges omfattende medieomtale, at jeg ingen forståelse har for Danmarks interesser. Aha, tænkte jeg: Eftersom regeringen heller aldrig bøjede sig for kravene om en undskyldning, har den vel heller ingen forståelse for Danmarks interesser, som åbenbart er et anliggende for helt andre og højere luftlag. Danmarks interesser er altså med andre ord bedre repræsenterede i et hjørnekontor på Rådhuspladsen og af en i den grad forhenværende udenrigsminister.
Hvor er det dog uendeligt fejt at tro, at det er til fordel for Danmark at bøje sig for trusler. Ja, det er ikke alene fejt, det er også dybt provinsielt og indskrænket. Det er et signal til alle frihedselskende kræfter om, at de skal holde sig langt væk fra Danmark – også de flygtninge, som er på flugt fra islamistisk vold og forfølgelse.
Politiken meddeler verden, at frafaldne muslimer, genstridige forfattere og kunstnere, eller andre, som har fået profetens efterkommer på nakken, skal gå i en stor bue uden om Danmark. For her har de ingen sikkerhed. Her har et dagblads chefredaktør bøjet sig for deres forfølgere og vil meget hellere se moskeer bygget og islamiske kulturcentre med økonomisk hjælp fra Saudi Arabien og Iran.
Tøger Seidenfaden har valgt side. Et mere end hundrede år gammelt kulturradikalt projekt for frihed og demokrati er blevet ofret i ”kulturforståelsens” og ”tolerancens” tegn. Nu er der ikke meget mere tilbage end at sige, at Politikens næste chefredaktør afgjort bør hentes i Mellemøsten – det vil nok gøre avisen noget mindre kulørt, men meningerne vil stadig være de rigtige. Og samtidig er der garanti for, at kun danskerne bliver fornærmede – men hvem på Politiken gider i grunden bekymre sig om dem?

Samtidig vil jeg gerne frabede mig Carsten85, åndsforsnottede bemærkninger a la;
Citat
Kan stadig ikke lade være med at sammenligne med jøderne i Tyskland og andre steder i Europa for nogle år siden. De skulle også helst sendes til Madagaskar og lignende, for de passede ikke ind i samfundet med deres særregler og sære personligheder.

Fordi man ikke ligefrem ser med begejstring på muslimernes "kulturberigelser" behøver man vil ikke ligefrem at være nazist - vel Carsten85.?
Hvis det er Nasister versus muslimer du ønsker at diskutere, deltager jeg da gerne - endda med glæde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-10 10:17

I gamle dage havde man det meget fornuftige princip, at det var bedre 100 skyldige går fri, end at én uskyldig bliver dømt.

Er det nye princip, at det er OK at genere 19 ordentlige mennesker, fordi den 20. er et skvadderhoved, bare de er muslimer (eller i det mindste ligner muslimer)?

For det er jo i høj grad det denne og mange andre debatter i dag drejer sig om

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 10:48

Nej vagnr, det er det ikke.!

Det sagen drejer sig om er, om danskerne skal acceptere muslimernes krav om, at vi mere og mere skal indrette vores samfund efter deres religion. Det er sagen i en nøddeskal.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-10 11:56

Hvis du, DF og desværre mange flere mener det er fint at behandle alle de "fremmede" dårligt, nedladende og diskriminerende, er det netop det det handler om.

Det er OK at behandle skvadderhovedet (når man ved hvem det er) dårligt, men de 19 andre skal behandles akkurat ligesom man behandler andre mennesker, ordentligt, indtil det måtte vise sig at der er grund til andet.

Og fx at gå med tørklæde er ikke at være et skvadderhoved, bare at have en anden kultur!

Det er meget langt fra alle muslimer der prøver at få tilpasset landet efter deres religion, så det er heller ikke en grund til at behandle dem dårligt. Det er heller ikke alle tilpasninger der betyder noget for os andre.

Fx halalslagtes stort set alle kyllinger

http://www.danskfjerkrae.dk/view.asp?ID=1541

Jeg tror kyllingen er helt ligeglad med, om der kører en lydfil med en imam der messer, mens den i bedøvet tilstand får halsen skåret over, det ubehagelige for kyllingen er nok at blive hængt op på et transportbånd med hovedet nedad, for så at få hovedet dyppet i vand, der giver den et stød så den bliver bevidstløs. Min barndoms gårdslagtninger af svin var også halal, bortset fra lydfilen. Jøderne schäkter dyrene, det samme som halal, bare med en jøde der fører kniven.

Så længe jeg (også) kan få svinekød, betyder det ikke noget for mig hvordan dyret er blevet slagtet, hvis det ikke er dyrplageri, og det siger dem der har forstand på det at det ikke er.

Halal er tilpasning, ja, men problem, nej.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-03-10 12:11

Citat
jeg syntes det er stort at Politiken har undskyld for de krænkende tegninger.

Politiken har ikke undskyldt for at bringe tegningerne, men for den krænkelse, som en række muslimer har følt ved at de sammen med andre aviser valgte at genoptrykke dem..

Sandheden vedrørende Tøgers forlig er, at 11 danske avisredaktører blev stillet overfor tre krav, som du kan læse her.

Citat
1) Fjernelse af Kurt Westergaards tegning fra Berlingske Tidendes internet-sider.

2) Indrykning af en forsidehenvisning samt en uforbeholden undskyldning på dansk, engelsk, fransk og arabisk på en af de første tre sider i avisen for at have genoptrykt Kurt Westergaards tegning i august 2009. Ydermere et krav om en tilsvarende undskyldning offentliggjort som tophistorie på Berlingske.dk og tilgængelig i 30 dage for offentligheden på websiden.

3) Afkrævning af et løfte om aldrig mere at trykke tegningen igen.

Link: http://lisbethknudsen.blogs.berlingske.dk/2010/02/26/politikens-pinlige-forlig/

Mens man i de danske aviser har kunnet læse, at Politiken har indgået forlig med de muslimske organisationer, og undskyldt for, at nogen er blevet "kede af det" – så lød overskrifterne i mellemøstens aviser, at "Danmark har undskyldt for muhammedtegningerne". Og det er jo en big fat lie, hvis man skal tro på knoldesparkeren Tøgers forklaring om det pinlige forlig.

Signalværdien i Politikens knæfald, kommer til at koste Danmark og resten af vesten
dyrt i fremtiden – for der hersker ngen tvivl om, at Mellemøsten ser dette pinlige forlig som
en kæmpe sejr, og derfor vil de selvfølgelig bruge samme pres næste gang der sker noget i vesten de ikke bryder sig om.

Desuden vil jeg gerne, at du uddyber, hvad det præcist er du synes er så STORT ved politikens undskyldning?! Enhver idiot er jo klar over, at nogle muslimer ville føle anstød ved genoptrykningen. Foretager man sig en handling, vel vidende at handlingen vil såre nogle mennesker, så er det sq da ikke STORT men derimod plat at komme med en undskyldning bagefter.

Det svarer til at jeg stikker dig en flad, lader en rum tid gå, hvor du truer mig med en retssag, og jeg på grund af din konkrete trussel vælger at pladre ud med en halvhjertet: "Tilgiv mig for med fuldt overlæg at stikke dig en flad, men jeg anede virkelig ikke, at du ikke ville bryde dig om det". Hvor stor og dybfølt synes du sådan en undskyldning den er?!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-03-10 12:44

Goddag Creamygirl...Er man lidt oppe i dag

Med sædvanlig knivskarpt retorisk klarsyn skærer du lige igennem og peger med et lasersigte på det essentielle i debatten. Tak for dette.

Drop nu det lortejob du har og gå ind i politik, så vi kan få banket alle disse idioter på plads, som endnu ikke har fattet en skid af hvad der foregår og fortsat vil foregå omend desværre i tiltagende styrke.

Jeg vil have dig som Kongerigets første kvindelige statsminister

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-03-10 13:02

Citat
Jeg vil have dig som Kongerigets første kvindelige statsminister

Havde jeg dog bare tid til den tjans Krumme - A garanterer, at der kom andre boller på suppen hvis jeg sad på statskronerne

Til emnet mere generelt, så er jeg af den opfattelse at religionsfrihed og religionskritik er to sider af samme sag. Enhver religion har brug for kritik/selvkritik – og for komikere, satirikere og samfundsdebattører/kritikere foreligger der derfor en pligt til at gå i rette med tabuerne, med censuren, med forsigtigheden og med den snæversynede påpasselighed.

Den dag FN og/eller EU indfører regler, der beskytter religiøse dogmer mere end de beskytter politiske dogmer, bliver den dag hvor vi taber og giver islamisterne den medvind de så "tålmodigt" har ventet på.

En række muslimske lande har allerede forhindret, at der i FN's Menneskerettighedsråd kan rettes kritik mod overgreb, der har tilknytning til islamisk lov, sharia, hvilket i al sin enkelhed betyder, at man ikke længere kan diskutere menneskerettigheder i menneskerettighedsrådet.

I april 2009 (Durban ll konferencen) gik nogle muslimske lande, med Saudi Arabien i spidsen
et skridt videre, og forsøgte at få gennemtrumfet at religionskritik er lig med racisme og bør bekæmpes. Et sådant standpunkt hører overhovedet ikke hjemme i et moderne verdenssamfund – og hvem tror I lige det er der får gavn af det, hvis vi en dag ikke længere må kritisere religionerne?! Jeg kan allerede her afsløre, at det ikke er den moderat troende, men det kræver selvfølgelig ca. 5% tankevirksomhed at regne den uhyggelige sandhed ud.

Hvis man ikke kan håndtere at blive kritiseret og gjort grin med for de ting man tror på, så skulle man nok vælge at pisse ud af den vestlige verden og finde sig et sted hvor religionskritik er forbudt..... De findes stadig, ved jeg.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 13:36

Hej vagnr, du skriver;
Citat
Min barndoms gårdslagtninger af svin var også halal
Hvad årstal var det i.??

Din svar vedr. årstal, er vigtigt for mig at vide.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 14:32

Ak ja.

granner01 hvis du siger at du ingen problemer har med 95% så er det vel meget godt, ikke en anledning til at "stemple" alle fra disse lande eller dem med den tro.

Har da også måtte sige et par "borgerlige" ord til et par "ikke-danske" naboer om at lave være med at stille deres skraldeposer ud på trappen i flere dage, men gå ned med dem i containeren med det samme. Det hjalp. En sidebo i en anden opgang, som vi deler altan med afskærmet af nogle plader, blokkede sig en overgang over at de fik myrer ind, fordi vi, i modsætning til dem, havde en masse blomster på altanen. Vi har også et par fuglekasser, som de også brokkede sig over, de de åbenbart ikke kunne lide der kom fugle forbi deres altan. De fik besked på at blande sig uden om. Næste gang de sagde noget fik de svaret "klap gællerne i". Ville, hvis det var nødvendigt have bedt dem om at "kysse Mohammed i røven".
Det var det nu ikke. Og de blander sig heller ikke mere.

Nu har jeg ikke % på det, men der er også nogle pære-danske jeg ikke bryder mig om. Det har der altid været. I gamle dage, før muslimernes tid. Enten som barn på legepladsen, i skolen eller på arbejdspladser.

Dog ikke nok til at "stemple" alle "Københavnere" eller "Jyder" som et eller andet vederstyggeligt, som man åbenbart syntes er helt OK med etnerne.

Asbjørn2 - Jeg har da ondt af din mor, som er blevet så trist.

Heidi-Ho

Nej DF er ikke Nazister. Det kan man bl.a se på DNSB hjemmesiden, hvor DF konsekvent omtales som u-dansk folkeparti. De har en lille video med Morten Messersmith, som nogle nazister, åbenbart, interviewer. Hvor det helt klart fremgår at han ikke er lige så raceren, som DNSB syntes man bør være.

Jeg siger heller ikke nogen i denne tråd er nazister.

Aner det ikke. Og er i øvrigt ligeglad !

Det jeg siger med Tyskland og andre steder før 1933 og efter 1933 er, at de metoder, som nazisterne sammen med højrefløjen og visse fraktioner af venstrefløjen med hver eneste dag at komme med udsagn om jøderne - anti jødisk tale - igen og igen og igen, så "alle" syntes det er rigtigt, er præcis samme taktik som DF bruger med hensyn til muslimer.

Kigger man på DF hjemmeside, så er der hver eneste dag læserbreve, statistikker lederartikler angående hvor slemme muslimerne er. Og hvor forræderiske danske pladderhumanister, intellektuelle, fagforeningsfolk, politikere o.s.v er, som prøver at vise tolerance og anstændighed.

Man pisker en had stemning op mod muslimer af enhver art.

Dansk Folkeblad, som jeg læser på biblioteket, er i hvert eneste nummer gennemsyret at anti-muslimsk propaganda. Man langer ud efter alle, som ikke har samme holdning som DF.

Det er ikke nazistisk tankegang.

Men nazi/stazi/kommunist/fazist/maoist/islamist/whitepower/blackpower o.s.v metoder.

At nedgøre og mistænkeliggøre alle, som ikke tænker som DF.

Nej Pia K. har ikke ret med hensyn til Thøger Seidefarden.

Ham der "dyrevennen" fra DF som blev løsgænger, siger jo også at på hvert eneste bestyrelsesmøde beskæftigede man sig kun med nyt udfald mod muslimer og andre fremmede.
Der kom kun andre ting på programmet - f.eks arbejdsmarkedsspørgsmål, hvis det kunne bruges mod "de fremmede".

Nåh, ved egentlig ikke hvorfor jeg gider skrive det, da alle åbenbart er fastlåste i deres holdninger, mig selv inklusive.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-10 15:03

vagnr

Har du helt overset at jeg er lige så sur på de danskere der ikke kan opføre sig ordentligt. Men dem kan jeg kommunikere med. Det kan man ikke med folk der siger, mig ikke forstå. Og jeg stemmer slet ikke på Pia.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 15:48

Det er naturligvis et problem hvis folk ikke reelt kan forstå en, eller lader som om de ikke kan forstå en.

Det er der nu også mange danske, som tilsyneladende heller ikke kan.
De kan dog ikke bruge denne "mig ikke forstå".

Mange af de etnere jeg kender til taler ellers lige så perfekt dansk som gennemsnittet af befolkningen.

Og så er der, ganske vist, også nogle, som man lige med nød og næppe forståd, da de sagde
"Goood Nyaaar"

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-03-10 16:19

Det kan vel også skyldes din manglende intelligens. Du virker bestemt ikke som den skarpeste kniv i skuffen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-10 16:22

>HH Det var i sidste halvdel af 60'erne, der kom en slagter, stak grisen i halsen over et trug, så man kunne lave blodpølse, og så sprællede den stakkels gris mens den forblødte.

>granner01, selvfølgelig er det tit nemmere at snakke med en gammeldansker, mit indtryk er bare det, at mange af gammeldanskerne ikke rigtig siger noget til etnerne, og så er det svært at lære hvordan man skal gøre. De 95% du snakker om vil sikkert gerne gøre det rigtige, men de skal lige have at vide hvad det er.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 16:25

På en måde er det jo også et fedt om man stemmer på Pia eller ej ...

Så længe hun han få regeringen, samt oppositionen i mange tilfælde, til at danse efter hendes pibe, som hun jo er mester i at gøre, så er der jo snart sagt ingen forskel.

Der er for få som "tør" sige Pia imod i dagens Danmark.

Man siger ganske vist man er uenig, hvis man ellers er det.

Men hvad hjælper det, hvis SF f.eks fører samme retorik med hensyn til etnere ?

Som de, ganske vist, fortryder dagen efter.

Jo, denne muslim-hetz-skræk kampagne er blevet en alt over skyggende del af Danmark

Dermed ikke sagt at man skal gøre noget ved de problemer, som findes i etner-miljøerne, og som de selv gerne vil have.

Men behøves man at gøre præcis hvad Pia K. forlanger?

Hun er jo på skærmen snart sagt hver dag om et eller andet hun er utilfreds med.

Bare der dog var nogen flere, som evnede at give hende kvalificeret modstand.

Som Thøger Seidefaden, Carsten Jensen, Hans Jørgen Bonnichsen

... Men så ved de jo, at de kommer på DF´s sorte liste for Landsforræderi af værste skuffe.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-03-10 16:30

Hvis du nu tager et kursus i alm. tælleteknik og lærer at tælle til 90, så har du forklaringen på Dansk Folkepartis succes. Men det overstiger vel dine evner.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 16:35
Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 16:38
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-03-10 16:39
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 16:46

Hej vagnr.
Jeg påstår naturlig ikke at du taler usandt, når du påstår, at det var sidst i tressene at hjemmeslagtninger forgik ved at man skar halsen over på grisen - altså uden bedøvelse/boltpistol.

Jeg kan nemlig fortælle dig, at allerede først i tresserne, blev det vedtaget ved lov at grise, heste og køer, etc (dog ikke fjærkræ) skulle bedøves ved skud af boltpistol i panden før man skar halsen over på dyret og lod det forbløde.
De gårdslagtninger du har oplevet sidst i tresserne, har ikke alene været dybt uetisk, men direkte ulovlige.

Og til dem
som ikke ved det, foregår halalslagtning af kreaturer således: Man tager koen ud af flokken, fikserer det rædselsslagne 400-800 kilo (alt efter racen) tunge dyr i en skræmmende kasteboks af jern. Man strækker koens hals hårdt og fikserer den. Man spænder dyret hårdt op i siderne. Man svinger kasteboksen med koen 90 grader rundt, så koens hoved ligger presset ned mod jorden, og dens ben stritter op i luften. Liggende således, stresset og vildt bange, får koen skåret halsen over med en kniv fra øre til øre af en imam. Det sker uden forudgående bedøvelse.

I marts 2009 udtalte chefkonsulent for Danish Meat Association, dyrlæge Flemming Thune-Stephensen til Samvirke: "Det er en modbydelig slagtemetode, hvor dyret kæmper og spjætter i op til tre til fem minutter, før det dør. I modsætning til får og geder har kreaturer en ekstra lille pulsåre under halshvirvlerne, som ikke bliver ramt, når de øvrige halspulsårer skæres over. Derfor får dyret stadig ilt til hjernen i flere minutter, inden det mister bevidstheden. Der er ingen tvivl om, at det både er skræmt over den unaturlige stilling og har smerter af, at både indvolde og maver trykker mod rygsøjlen og mellemgulvet, så vejrtrækningen bliver besværliggjort."

Der er danske slagterier, som anvender en boltpistol med en plade før halalslagtning. Pladen skulle forhindre kreaturet i at dø, så det kun bedøves. Men der er ikke orden på dansk eller udenlandsk halalkød. Ægte halalslagtning foregår uden bedøvelse og ignorerer dansk lovgivning.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-03-10 16:55

Det er utroligt at den demente narrøv stadig får lov at husere på Kandu. Som 3773 engang skrev...han skulle have en røvfuld....eller noget lignende. Nu går vi jo ikke på Kandu ind for "håndspålæggelse", men hvis noget fortjente det, er det det ham landsbytossen / multinicket

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-10 17:01

Hej Heidi-ho

Du har sikkert ret i det dus skriver om at det var forbudt, men bønder og overholdelse af regler har aldrig været noget der passede sammen.

Hvis halaslagtningen er som du har fra Samvirke, bør vi selvfølgelig stille krav om det du skriver i sidste afsnit

"Der er danske slagterier, som anvender en boltpistol med en plade før halalslagtning. Pladen skulle forhindre kreaturet i at dø, så det kun bedøves. "

Jeg har aldrig selv været på et slagteri, men har fra folk der har været det, det indtryk, at det ikke er for sarte sjæle, uanset slagtemetoden. Flere af dem spiste ikke kød længe efter!

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 17:03
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-03-10 17:15

Citat
Jeg siger heller ikke nogen i denne tråd er nazister.

Aner det ikke. Og er i øvrigt ligeglad !

Og så er jeg virkelig glad for vores ytringsfrihed, og vil benytte den til at fortælle dig, at du har jord i hovedet.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 17:31

Her er åbenbart en del personer som ikke vil holde sig til emnet, som er muslimer og Politikens undskyldning overfor disse mennesker.

Ikke kandu-profil-spørgsmål.

Eller har jeg misforstået noget?

Her er så noget om slagtemetoder:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/rituel-slagtning

Hvad der er mest "humant" eller rettere sagt "dyrevenligt" er måske/måske ikke en trossag.

For mig at se, er det lige ulækkert, når man tænker nærmere over det.

Men det er da muligt at dyret lider lidt mindre på den ene måde frem for den anden.

Skal ikke kunne udtale mig om det.

Er heldigvis ikke slagter.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 17:39
Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 17:41
Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 18:17

Citat
Fortjener vi så at leve?

Til dit meget provokerende spørgsmål, histogram

Naturligvis gør vi det!

Uanset om vi er enig med Thøger Seidenfarden eller syntes at han er en selvfed, pladder-humanist, en nyttig idiot i muslimernes vold, en landsforrædder, en nar, en landsbytosse og alt det sædvanlige folk fyrer af mod anderledes tænkende mennesker, som ikke lige tænker på samme måde som dem selv.

Og muslimerne her i Danmark fortjener en bedre behandling end tilfældet er i dag, hvor de hetzes og jages som Danmarks aller største ulykke nogen sinde.

Meget "bekvemt" for så kan man glemme alle sine sorger og bekymringer ...

Alt hvad man ikke har succes med er muslimernes skyld ...

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 02-03-10 18:24

Citat
Kigger man på DF hjemmeside, så er der hver eneste dag læserbreve, statistikker lederartikler angående hvor slemme muslimerne er. Og hvor forræderiske danske pladderhumanister, intellektuelle, fagforeningsfolk, politikere o.s.v er, som prøver at vise tolerance og anstændighed.

Man pisker en had stemning op mod muslimer af enhver art.

Dansk Folkeblad, som jeg læser på biblioteket, er i hvert eneste nummer gennemsyret at anti-muslimsk propaganda. Man langer ud efter alle, som ikke har samme holdning som DF.

Psykologisk krigsførelse

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 18:35

Ja, du har absolut ret Majormajor.

Det er DF fantastisk gode til:

At føre psykologisk krigsførelse !

Og det tager helt fokus væk fra det væsentlige:

Bedre velfærd, bedre skoler, bedre hospitaler, bedre sociale tiltag.

Frem for at tale om Burka og Halal slagtning og etniske grønthandlere.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 18:40

Alle som ikke har arbejde, eller som måtte gå fra hus og hjem, skal vel helst tro at det er på grund af muslimerne i Danmark, som bare kræver ind ...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-03-10 18:53

Så...nu går psykopaten i selvsving...KYL HAM UD FOR FANDEN

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 18:58

Carsten85, efter dine indlæg at bedømme er du gået lidt i selvsving.
Ja, fatisk i så meget selvsving, at du er blevet helt rundtosset.

Alle dine tabercitater kan du stikke skråt op.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-03-10 19:18

Er der nogen der har kontaktet kandu teamet?!

Så vidt jeg har kunnet følge med, så er mangeprofilen uønsket - så det er vel at betragte som en service at gøre kandu opmærksom på, at den ulidelige pestilens er tilbage?!

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 19:33

Ja men, så sladrer da bare til Kandu.dk teamet hvis I vil ...

Hvad har jeg egentlig gjort denne gang?

Men sladrer nu bare ...

Få dem til at blackliste mig ...

Gør hvad pokker I vil ...

Sikkert dumt af mig at vende tilbage til en samling ... ... ...

Jo, granner01 og vagnr + et par stykker flere er jo heldigvis OK

Men så er der nogen som har så ondt i r... over mig, at man skulle tro det var løgn.

Slet mig, black list mig ...

Hyg jeg med jer selv og jeres frelste og "rigtige" meninger ...

Dem af jer, som er så småt kørende, at de ikke tåler modspil ...

I er da for sølle, kujoner ...

Klag dog til Kandu.dk ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 19:36

Jeg er en taber ...

Flere af jer andre er også tabere ...

Tab og vind med samme sind ...

Men, som sagt, hvis I får det bedre, så klag til Kandu.dk ...

Længe leve Ytringsfriheden og Demokratiet ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 19:42

Bortset fra det ...

Så tag dog at hold jer til spørgsmålet ...

Alle I kloge og venlige mennesker ...

I er kloge jeg er dum ...

Er det ikke dejligt at vide det?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-03-10 19:50

Citat
I er kloge jeg er dum ...
jamen det er jo rigtigt især når du tidligere skrev
Citat
Så deler jeg da op i afsnit som foreslået. Skal jo lige lære hvordan man skriver bedst i dette forum. Tak for den gode vejledning.
Da jeg ikke kender nogen af jer vil jeg skrive generelt

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 19:52

creamygirl, Krummen, 3773 kan jo lave en ny hadkampagne ...

Få bentjuul og ligestillede med på ideen ...

Jeg er den største trussel mod Kandu.dk (åbenbart) ...

I er da helt til grin ...

Men, naturligvis så skulle jeg ikke have kommet tilbage til Moppe-Holdet ...

Dumt af mig !

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 19:57

bentjuul

Nok er jeg dum, men ikke dummere end at jeg godt vidste at jeg blev genkendt med det samme.

Uanset hvad jeg skrev.

For jeg har nu engang den holdning jeg har, og jeg skriver på den måde jeg nu engang gør.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-03-10 20:03

Citat
Ja men, så sladrer da bare til Kandu.dk teamet hvis I vil ...

Det kan du roligt regne med, at jeg også har tænkt mig at gøre.

En tråd med din tilstedeværelse er dømt til at køre af sporet. Du kæfter op, og kan ikke finde ud af andet, end at ævle om DF, DF, DF og så lige DF én gang til. Du linker til højre og venstre, ævler et par personlige historier af vedrørende dine indvandrer naboer - hvorefter du igen igen bavler derudaf om Tyskland, Hitler og nazister. DF og Pia. K lader til at fylde meget i dit lille grødhoved - og spørger du mig, så har du så meget jord i hovedet, at du burde mentalundersøges.

En debat med èn som dig, der alligevel ikke lytter, ikke anerkender sin modpart, ikke respekterer modpartens argumenter eller holdninger, og i stedet farer frem med tendentiøse og enøjede indlæg, fortjener ikke andet end en hovedrysten.

Du er med andre ord et skvadderhoved

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 20:23

Den er bare fjong flødepige ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 20:30

Få din kammersjuk Krummen, og måske også 3737 til at klage samtidig...

I har jo præcis sammen holdning. Rørende enige. 3 alen ud af ét godt stykke ...

Håber teamet bag ved og foran Kandu.dk hører jeres store bøn til Allah ...

På forhånd et storttil jer 3, 4, 5, 6 personer ...

Hvis I opsøger mig med tæskeholdet, så send lige et postkort i forvejen, for jeg er trods alt ikke hjemme hver dag ...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 20:34

Citat
Hvis I opsøger mig med tæskeholdet, så send lige et postkort i forvejen, for jeg er trods alt ikke hjemme hver dag ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 21:26

Citat
Det er utroligt at den demente narrøv stadig får lov at husere på Kandu. Som 3773 engang skrev...han skulle have en røvfuld....eller noget lignende. Nu går vi jo ikke på Kandu ind for "håndspålæggelse", men hvis noget fortjente det, er det det ham landsbytossen / multinicket

Citat: Krummen

Håber ikke at creamygirl, Krummen, 3773 og andre slår en alt for prober næve.

Ellers må jeg sq have fat i enterbanden til back-up !

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-03-10 21:26

Hvem tror du gider eller kunne finde på at løfte hånd mod en gammel 85 årig senildement idiot... så interessant er du altså ikke. Men du er en pind i røven på Kandu og burde forevigt fratages retten til at kommunikere på Internettet. Gør dig selv og os andre en tjeneste...SKRID

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 02-03-10 21:49

Det lettede.

For jeg hader at se blod.

Især mit eget, som Dirch Passer engang sagde ...

Til vagnr
Så dit spærgsmål, som jeg naturligvis ikke vil gå ind i:
http://www.kandu.dk/spg145468.aspx

Så bliver man jo bare overfaldet igen ...

Men undskyld min væremåde til dig + alle andre i denne tråd.

Som sagt, meget dumt af mig at komme tilbage til "slagmarken".

Havde egentlig også tænkt at holde meget lav profil.

Meldte mig ind, fordi man jo, som bekendt skal bruge points til at åbne spørgsmål med her på Kandu.dk.

Og så så jeg jo (desværre!) dette spørgsmål om Politiken, som jeg syntes var værd at kommenterer.

Fortryder jo bitterligt at jeg blandede mig på min dumme måde i de kloges spørgsmål.

Bemærk dog, at jeg ikke var den første til at chikanere andre profiler personligt i dette spørgsmål.

Muligvis indirekte. Men det var altså ikke min hensigt.

Forresten er jeg 95 år, men frisk som en 94 årig ...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-03-10 22:23

Citat
Forresten er jeg 95 år, men frisk som en 94 årig .
og med en retorik som et 4 års børnehavebarn. Fis nu af din hykleriske løgnhals

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-03-10 23:31

carsten85
Citat
Men undskyld min væremåde til dig + alle andre i denne tråd.

Den har vi hørt før, og det har ALDRIG hjulpet en skid.
Citat
Som sagt, meget dumt af mig at komme tilbage til "slagmarken".

Ja, du har lovet 100 gange før at holde dig væk. Det holder aldrig over ½ time.
Citat
Havde egentlig også tænkt at holde meget lav profil.

Det har du også sagt 100 gange før, men hver gang ender det med at du højprofilerer på DF, Pia K. nazister osv., osv.
Citat
Meldte mig ind, fordi man jo, som bekendt skal bruge points til at åbne spørgsmål med her på Kandu.dk.

Hvad skal du åbne spørgsmål for, når du alligevel vil holde lav profil (selvmodsigende). Du kan jo bare læse med - det er der ingen der vil eller kan forhindre dig i.
Citat
g så så jeg jo (desværre!) dette spørgsmål om Politiken, som jeg syntes var værd at kommenterer.

Det fik du fan... hurtigt kørt af sporet, ligesom alt andet.
Citat
Fortryder jo bitterligt at jeg blandede mig på min dumme måde i de kloges spørgsmål.

Den har vi OGSÅ hørt 100 gange før. Den grammofonplade er sq ved at være noget slidt.
Citat
Muligvis indirekte. Men det var altså ikke min hensigt.

Tænk sig, det er også noget vi har hørt før - gentagelse /gentagelse / gentagelse.
Citat
Forresten er jeg 95 år, men frisk som en 94 årig ...

Så er der da håb forude.
Citat
Få din kammersjuk Krummen, og måske også 3737 til at klage samtidig...
I har jo præcis sammen holdning. Rørende enige. 3 alen ud af ét godt stykke ...
Håber teamet bag ved og foran Kandu.dk hører jeres store bøn til Allah ...

Da afslørede du dig, du er altså muslim. Hvorfor spiller du så ikke med åbne kort, i stedet for hele tiden at finde eksempler på "dårlige" danskere fra 1950'erne. Det er jo fuldstændigt irelevant når vi nu snakker om hvad der er sket de sidste 25 år og du så går 50 år tilbage med dine sammenligninger. Du snakker uden om hele tiden.
Hold kæft hvor fylder du meget Og er du tvivl om hvor meget,så prøv at rulle tråden igennem.
Krummen
Så...nu går psykopaten i selvsving...KYL HAM UD FOR FANDEN
Ja tak, men hvordan ? Han er jo smidt ud 100 gange før som både Decemberræv, Zorto, Blackpeet osv., osv.
Måske er forklaringen at han har hele det muslimske bagland til rådighed når han skal låne en mobiltelefon for at få nyt password, eller hvordan ellers. Det er sq ikke ved mig han låner mobiler, det kan jeg love unden at blive rød i hovedet.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-03-10 23:36

Citat
Krummen
Så...nu går psykopaten i selvsving...KYL HAM UD FOR FANDEN

Undskyld - skulle have været sat ind som et citat.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-10 23:50

Carsten85

Der har været så stille og roligt på Kandu den sidste uge. Lige til i dag.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-03-10 01:05

Citat
Fordi man ikke ligefrem ser med begejstring på muslimernes "kulturberigelser" behøver man vil ikke ligefrem at være nazist - vel Carsten85.?

Jo da. Det samme gør sig gældende, hvis du kritiserer islam. Religionskritik og manglende islambeundring = forhånelse, islamofobi og racisme. Sådan er det bare

Ifølge Farshad Kholghi og Omar Marzouk (begge bosat i Danmark), findes der ikke religiøs humor indenfor islam. Begge har udtalt, at i takt med at fundamentalisterne står stærkere, så er den i forvejen undertrykte humor blevet erstattet af en overdreven overfølsomhed overfor kritik.

Det skal ingen hemmelighed være, at jeg er tilbøjelig til at give de to herrer ret. Om ikke andet så er den muslimske overfølsomhed for religionskritik i hvertfald velkendt i min bekendtskabskreds. Jeg vil tro at ca. 30% af mine bekendte har deres oprindelse i den muslimske kultur – og ud af dem mener 85% i ramme alvor, at religionskritik og manglende islambeundring = forhånelse, islamofobi og racisme. Dybt åndssvagt ja - og jeg kan kun betragte en sådan møg-holdning som et desperat forsøg på at lukke kæften på os der stadig tør kritisere, og ikke falder på halen i åndeløs beundring for islam.

Når man bliver socialiseret med troen på, at Muhammed og Allah er de største, så risikerer man at komme til at tro man også selv er det. Her tænker jeg specielt på, at ifølge koranen skal muslimer bekæmpe dem, der ikke tror på Allah (undtaget jøder og kristne), som lever beskyttet mod muslimernes egen jihad, men KUN hvis de anerkender muslimernes overlegenhed og af at de selv befinder sig i en tilstand af underlegenhed. (pisse smart, ik?! )

Meget vil være vundet, hvis muslimer skiller sig af med herrefolksmentaliteten. For det er klart, at når man føler sig hævet over alle andre og samtidigt kræver at de underlegne skal beundre ens ideologi, så tåler man ikke nogen form for kritik. De voldsomme reaktioner på tegningerne tolker jeg som et udslag af frustreret overlegenhedsfølelse. Muslimer blev krænket på både selvværd og identitet – og den grundliggende frustration skyldes ganske enkelt, at de ikke kan leve op til egne idealer om at være de bedste. Noget de føler sig fortjent til det, fordi de mere end andre underkaster sig religionen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-03-10 01:41

Citat
Når man bliver socialiseret med troen på

Der bør da stå: asocialiseret .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-03-10 03:48

LOOOOL Må jeg grine min røv i laser. Det oppustede selvglade babyfjæs Bin Seidenfaden, som mener han er Guds egen retoriske gave til det danske folk, har kvajet sig endnu engang i forbindelse med hans hykleriske undskyldning til alt dette rotteyngel, som påstår at være efterkommere af den småtbegavede pædofile Muhammed, som troede han så Gud i sine syn, hvilket blot var et udslag af hans epilepsi

Citat
Politiken giver undskyldning til forkerte
Tøger Seidenfaden har undskyldt en forkert muslimsk organisation for krænkelserne ved Muhammedtegningerne. Chefredaktøren afviser at have begået en fejl

Én af de muslimske organisationer, som Politiken har givet en undskyldning for krænkelserne ved genoptrykningen af Muhammedtegningerne, har slet ikke klaget over de omstridte karikaturer. Da avisen fredag offentliggjorde forliget om en undskyldning, hed det, at det var en organisation kaldet Niqabat al-Ashraf med 70.000 medlemmer, der stod bag klagen til avisen, og som Politiken dermed havde indgået forliget med.

Men ifølge B.T. passer det ikke - Niqabat al-Ashraf har aldrig stået bag nogen klage til avisen om krænkelser af muslimer.

- Jeg kender slet ikke til, at der er klaget til en dansk avis på vegne af os, siger Niqabat al-Ashrafs talsmand Alsayed Mahmoud al-Sharif til avisen.

Det Dansk-Egyptiske Dialoginstitut i Kairo kan samtidig fortælle, at det er en helt anden organisation ved navn Elaph Ahlo Al-Bait, der står bag klagen. Aftalen om forliget blev indgået mellem den saudiarabiske advokat Faisal Yamani og Politikens chefredaktør, Tøger Seidenfaden. Redaktøren forsvarer sig med, at han kun har talt med advokaten og derfor ikke har haft styr på organisationerne.

- Jeg har fået oplyst, at Niqabat al-Ashraf er en underorganisation til Elaph Ahlo Al-Bait, så jeg mener ikke, at der er begået fejl, siger Tøger Seidenfaden, der tirsdag satte sig for at undersøge, hvem han havde givet en undskyldning.

Men Seidenfaden er forkert på den, lyder det fra kommunikationschef fra Det Dansk-Egyptiske Dialoginstitut i Kairo, Kathrine Nielsen.

- Det er to forskellige organisationer for efterkommere af Muhammed. Niqabat al-Ashraf er ikke en underorganisation for Elaph Ahlo Al-Bait, men de kan godt dele medlemmer, siger hun.

Forliget er indgået mellem Politiken og i alt otte organisationer, der repræsenterer 94.923 af profeten Muhammeds 'efterkommere'.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1307966.ece

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 04:57

Hej igen alle mine fans !

Skulle da lige kigge ind og se alle de fine udtalelser om min person, da det altid varmer at få positiv omtale ...

Kort og godt:

Jeg er IKKE muslim !!!!!!!!

Tror heller ikke på jødedommen, budisemen, o.s.v

Er ganske almindelig folkekirkemedlem.

granner01 jeg beklager at min tilbagevenden til Kandu.dk har skabt en vis røre.

Men det er ikke kun min skyld !

Prøv at se i denne tråd.

Hvem, foruden mig, opfordrer til kævl og fnidder ????

Det er der ret mange der gør !!!!

Nu er jeg her. Og I kan jo bare stikke mig til Kandu.dk teamet, som I plejer.

Er alligevel træt af navnet Carsten (Ja, det er der ikke noget galt med - valgte det fordi Carsten Jensen er yderst fornuftig...

Og han har jo ret !

Men Carsten er jo ikke mit navn !

Fortsat god morgen til jer alle.

Må jeres Gud eller ikke-Gud være med jer.

Amen

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 05:17

Til creamygirl og andre ...

Atter atter atter engang:

Jeg mener ikke at fordi man kritiserer islam eller jødedommen, for den sags skyld, at man er nazist eller racist!

Hvor tit skal jeg sige det?

Alle er i deres gode ret til at kritiserer religioner eller ideologier eller andre lande, eller sit eget land i et demokrati med ubegrænset ytringsfrihed, som vi jo heldigvis, stadig har i Danmark, selv om mange forsøger at lukke munden på anderledes tænkende.

Og det er ikke kun Imaner!

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 06:20

Citat
Måske er forklaringen at han har hele det muslimske bagland til rådighed når han skal låne en mobiltelefon for at få nyt password, eller hvordan ellers. Det er sq ikke ved mig han låner mobiler, det kan jeg love unden at blive rød i hovedet.

Det passer jo ikke Asbjørn2 ...

Du gav da mig lov til at låne din mobiltelefon.

Husker du ikke det?

Vi mødtes i Brugsen, og du savnede mig på Kandu.dk, sagde du.

Well, rent faktisk lånte jeg en mobilos af en jødisk bekendt.

Og, nu hvor jeg alligevel pludre, så har jeg også en del jødiske bekendte.

Er ikke anti-Israel (selv om jeg ikke kan lide den mur, som man har lavet)

Føler mindst lige så stor sympati for uskyldigt forfulgte jøder som uskyldigt forfulgte muslimer.

Ja, histogram det er jo din tråd, så du må standse mine mange ord.

Hvor er du forresten henne?

Histogram

Kom hid !

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-03-10 06:45

SENILDEMENTE NAR

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 07:07

HejsaKrummen

Har du det godt?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 07:21

Grunden til at jeg kom tilbage var også at jeg savnede Krummens menneske kærlige omsorg ...

Helt unik ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 08:07

Lover på spejderære (har aldrig været spejder) kun at opholde mig i denne begrænsede "ghetto" dette spørgsmål. Hvis nogen ikke kan holde det ud, så sig til Histogram at vedkommende skal blakke mig. Gør det selv på jeres personlige blakliste. Få Kandu.dk til at blakke mig. Har kun denne profil. Skulle ikke have oprettet den.

Men, som sagt så:

1: Savnede Krummen helt enormt

2: Man kan ikke åbne et lukket spørgsmål uden at have points, vel?

Jeg er faktisk ret spændt på hvad formålet fra histograms side var med at stille dette spørgsmål, som jo er blevet belyst så fint fra alle tænkelige vinkler...

Hvorfor opretter man et spørgsmål, som man ikke selv gider deltage i ?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 08:19

Nåh, men så vil jeg da lige gøre lidt reklame for Krummen´s fornemme danske flag:

http://www.netleksikon.dk/d/da/dannebrog.shtml

Kan ses på Roskilde Museum (Flaget altså)

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 08:45

Citat
Hold kæft hvor fylder du meget

Ja, desværre

http://www.topattractions.dk/Billeder/Fed_mand.jpg

Kommer hele tiden til at læse de lækre opskrifter her på Kandu.dk

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 08:53

Til alle i dette spørgsmål

http://www.kinagrill.dk/

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 08:57
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-03-10 11:51

Som et beskedent forsøg på at vende tilbage til spm, så er denne kronik ret interessant

http://www.berlingske.dk/kronikker/politiken-fanget-i-injurie-turisme

Det jeg savner er dog, om en injuriedom/erstatning i London gælder i Dk, så man kan tvinges til fx at betale erstaning. Men hvis EB har været villig til at betale 2 mill kr for at undgå en sag er der noget der tyder på det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-10 12:23

Kors det var skræmmende ting du linker til.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-03-10 12:24

UNDSKYLD, jeg ville ikke skræmme nogen, og da slet ikke granner01

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-10 12:29

Når man har læst hele artiklen så forstår man godt hvorfor det var nødvendigt med en undskyldning.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-03-10 12:30

Arhhhh, tag du det bare roligt, granner01

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 03-03-10 12:36

Citat
Det passer jo ikke Asbjørn2 ...
Du gav da mig lov til at låne din mobiltelefon.
Husker du ikke det?
Vi mødtes i Brugsen, og du savnede mig på Kandu.dk, sagde du.

kan vi mon ikke få lavet en smiley hvor man også klapper sig på lårene mens man griner Huhuhuhøhø, det er sq for meget
Så skulle jeg jeg tage til København fordi jeg savner dig - åh, nej - hvilken humor

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-03-10 13:36

Mon histogram har fjernet fluebenet ved sit eget indlæg, så han/hun ikke har observeret, at det nu er blevet et "udstillingsvindue" for en bestemt ?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 13:36

tak til vagnr for at få spørgsmålet tilbage.

Ja, det var jo uhyggelig læsning rettet imod ytringsfriheden.

Hvis man ingen millioner har, og bliver opdaget, så 0 ytringsfrihed

Nu ved jeg godt, at Thøger blev kontaktet af disse magtfulde mennesker, og han måske også sparer nogle gysser på det. Men kunne man ikke forestille sig, at chefredaktøren virkelig mente at man burde sige undskyldt til de muslimer, som følte sig krænket?

I stil med:

"Det må du da meget undskylde, Karl Børge, det jeg sagde om din Mor, at hun ikke havde opfundet den dybe tallerken. Har hun da det? Vi har jo ytringsfrihed her i Danmark, men blev du stødt på manchetterne, så skal jeg de være den første til at give dig en uforbeholden undskyldning"

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 13:39

Citat
"udstillingsvindue" for en bestemt

Tænker du på nogen bestemt?

Men ærlig talt ...
Hvor dælen er spørgsmåls stilleren?

Bragt til tavshed af et London Firma ?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-03-10 15:53

Carsten85.!!!! Sæt den madsherry tilbage hvor du tog den fra..... Please.. Og lad så være med at drikke når du nu ikke kan tåle det. Bare et godt råd.
I morgen, engang når du er stået op og får læst dine indlæg...upssss... så får du godt nok dybrøde kinder af skam.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-10 16:51

Altså Heidi-Ho

Som du dog kan sige det.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 17:14

Vasiiigar doo dov, hiiik & bøøvs

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 03-03-10 17:30

Ar landæts skyhoje Drønning skavbs-mûslim ?

http://blog.tv2.dk/nitakrist/entry233979.html

Va trøvr hiktogram?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-03-10 17:43

Flot Heidi-Ho, et godt grin er nu ikke at foragte

hiktogram er nu heller ikke så dårlgt

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 07:36

GodMorgen

Undskyld for min vinindtagelse i går.

Nu ser jeg lidt mere sobert på tingene. Dog med tømmermænd.

olehenne har da ret i sine synspunkter.

Des mere jeg har kigget på o.v.n´s link des mere syntes jeg at Thøger har ret, og jeg forstår slet ikke den negative reaktion. Undskyldningen svarer jo til Jyllandspostens undskyldning, men der er mere perspektiv i Politikens forlig, som er fremadrettet, og som kan sætte en stopper på denne dumme konflikt som Jyllandsposten, indirekte, har været årsag til med disse mere eller mindre morsomme/tåbelige provo-tegninger, som jo reelt kun blev bragt for at provokere og få skærpet kontrasten mellem "dem" og "os". Syntes forresten man skal lade o.v.n have sine holdninger i fred. + andre profilers holdninger i denne tråd. Det ene kan jo være lige så relevant som det andet - i et land (forum som Kandu.dk) som påberåber sig ordet Demokrati og Ytringsfrihed for enhver pris.

Der er vagnr indlæg om ninetten et andet sted en fin reminder.

(Ved godt at jeg selv har overskredet den ved at fylde så meget, men indtil jeg igen bliver blacklistet, så tror jeg nok, jeg vil holde mig til dette spørgsmål som en slags "ghetto" og ikke sige noget ellers i andre spørgsmål.

Hvorfor f... skal alle de, som I syntes har en forkert mening stemples som naive, drankere, landsbytosser, nar hatte, psykopater og det der er værre.

Det må Danmarks kommende kvindelige statsminister creamygirl tage sig af og få sat på plads!

Hvilken kvindetype er du forresten -
Feminin, mandhaftig, en lille nips ting, et stort skrummel ?
Kom med et billede, så man kan se andet af dig end dit smukke øje.

Ligner du Majormajor?

En anden gåde er hvorfor histogram ikke kigger ind til sit eget spørgsmål

Sy trådenuden ende

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 07:47

Bringer lige o.v.n´s link igen

http://1234-dyn.tv2.dk/article.php/id-28855217.html?ss

Det er da tankevækkende.

Ved godt at dem som ikke holder med Thøger syntes han siger noget vrøvl.

Men prøv alligevel at lyt nærmere til hvad han egentlig fortæller.
Drop jeres fordomme mod manden.

Jeg må ha også indrømme at Jyllandspostens chefredaktør siger mange fornuftige ting,
men Thøgers argumenter er nu gode nok.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-10 10:36

Den eneste grund til at jeg synes at politiken måske gjorde det rigtige er: Havde de ikke gjort det havde de nok mistet en stor sum penge. Bare læs om retssager i London som vagn henviser til

http://www.berlingske.dk/kronikker/politiken-fanget-i-injurie-turisme

Jeg synes dog godt at Thøger kunne komme med grunden til at han gav den undskyldning. For var det kun for at tækkes dem, så skråt op med ham.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 11:27

Citat
Jeg synes dog godt at Thøger kunne komme med grunden til at han gav den undskyldning

Kan du ikke hører hvad manden siger i det klip, som o.v.n kom med?

Elller prøv at læs Politiken fra den pågældende dag + efterfølgende dage.

Det står det jo højt og tydeligt!

At du siger det *kun* er for at tækkes muslimerne er et postulat, efter min mening.

Ja, undskyld jeg siger det granner01

Han siger jo bl.a at man bør mødes, få en dialog, få rettet nogle misforståelser.
IKKE blankt afvise dem man har krænket.

Prøv at lyt til det interwueu én gang til. Lyt grundigt.

At så de fleste åbenbart ikke tror på Thøger kan man jo ikke forhindrer folk i.

Men, som sagt, så kommer han da med nogle gode argumenter.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 11:34

Jyllands posten burde gøre det samme. Har jo, tilsyneladende gjort noget lignende.

Men på en måde forstår man jo godt avisen.

Svært at komme bag efter og sige man begik en fejl, som fik så store konsekvenser.

Så hellere få så mange som muligt til at få sympati for sine, lettere u-overvejede (eller netop vel-overvejede) "hilsner" til de extreme muslimer, som man godt kunne forudse, handlede på den analfabetiske måde.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 11:43

Granner01

Hvid den *eneste* grund er at slippe for at betale en kæmpe erstatning, så er det et dårligt forlig.

Men det tror og håber jeg heller ikke det er!

Få man skal ikke sælge sine principper for nok så mange millioner eller trillioner.

Det fremgår jo også klart at Politiken går stærkt ind ytringsfrihed.
Det har de altid gjort. (Ja, ikke under besættelsen, hvor alle blade var underkastet censur),
men ellers har det da altid været den mest frisindede og liberale avis, som støtter demokrati og ytringsfrihed.

At Jyllandsposten, åbenbart selv syntes de har overtaget den rolle som den mest ytringsfriheds elskende avis er mig en gåde. Historisk set og sådan som den er i dag.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 11:54

Ja, pardon jeg ved godt jeg knevrer alt for meget.

Håber at vagnr kommer ind og "redder situationen" på en sober måde - eller en anden, naturligvis.

Og dog.

Der bliver vel næppe flyttet nogle meninger i dette spørgsmål ?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 12:42

Men godt nok dårligt at folk kun har respekt, hvis de bliver truet på pengepungen, som man jo godt ved er hele verdens omgangs-punkt. Money makes the world go round. Der er ikke mange idealister, og det er jeg heller ikke selv.

Men, stadig væk ...

Er man fuldstændig sikker på, at det KUN for for ikke at ryste op med de skillinger, at Thøger indgik det forlig?

Kunne det ikke tænkes, at han havde andre hensigter foruden at han så sparede nogle penge.

Som man hører han sige i det link o.v.n sendte.

Det lyder naturligvis bedst for Jyllandsposten og de andre dagblade at sige sådan.

En led Judas.

Sådan tror jeg bare ikke det forholder sig ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 12:49

Citat
Dit oplæg fortjener nul respons. Den dag du nøjes med at tale for dig selv, så kan det være jeg gider at gå ind i en debat om emnet. Men pak lige det der pjat sammen ik?

For at pludre om noget helt andet ...

Er dette en tilkendegivelse, som antyder man går ind for ytringsfrihed og demokrati?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 13:29

Jeg snakker med mig selvsnakker med mig selvud i den tomme luft ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 13:33

Men hvaddette spørgsmål er vist også en død sild, når ikke engang ophavs personen til spørgsmålet viser tegn på interesse...

Det må jo betyde, at Thøger gjorde det eneste rigtigt ...

Politiken

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-03-10 13:41

Nej, det betyder at den psykopat som i øjeblikket kalder sig carsten85 IGEN har slået en tråd ihjel med sit hjernedøde pis.

FAT DET DOG, DIT UALMINDELIGT DUMMESVIN, AT DU ER UØNSKET PÅ KANDU

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 13:56

Hvad var det du sagde Krummen?

Jeg forstod ikke helt meningen ...

Kan du ikke være så venlig at uddybe det lidt nærmer?

For jeg er meget langsom i opfattelsen ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 14:05

Det må være på grund af at du bruger så svage gloser som "uønsket" (Hvad betyder det egentlig?), du plejer da at bruge et langt mere saftigt sprog over for profiler du ikke bryder dig om. Er du blevet from med aldreren?

Det er jo i og for sig positivt ...

Et godt tegn for Kandu.dk ninetten ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 14:07

Krummen Seidefaden, ja hvorfor ikke ?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 14:12

histogram kan jo bare komme og lukke eller blakke...

Så længe Krummen og Creamygirl er her, det gode makkerpar, så kan I sikkert styre hele tråden selv uden problemer af nogen art.

Jeg har ikke sat mundkurv på nogen i denne tråd.

Tror nærmere at spørgsmålet er uinteressant.

Hvad man dog ikke forstår ...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-03-10 14:39

Citat
Hvad man dog ikke forstår
Hvad du ikke forstår, kan der skrives tykke bøger om Hjernedøde gamle nar

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 14:43

Krummen spreder altid solskin på sin vej her på Kandu.dk

For oven over alting stråler Krummesol ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 14:46

Giv nu CreamyGirl dét kys, og tænk på noget andet end mig ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-10 15:17

Jørn hold nu pause, du har nu 62 indlæg i denne tråd. Og kors hvor det fylder når man skal ned i bunden.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 15:46

OK. Ved det godt. Er både ude på at informere sagligt men, ærlig talt, også drille de profiler (specielt dén ene person), som ser rødt og ærgrer sig gul og grøn over at jeg, dum som jeg var, kom tilbage.

Nu holder jeg inde. Basta-Pasta.

(Er sq også træt af mine egne udgydelser!)

Så må vi jo håbe at spørgsmåls stilleren eller andre får noget ud af dette spørgsmål

(På trods af mig)

rn

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-03-10 16:09

>granner01 tryk på end-tasten, så når du bunden (af spørgsmålet) og springer fyldet over

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-10 16:53

vagnr: Jeg ved det, det var for at understrege at en vis herre fulder mega meget.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-03-10 17:03

Øl, som OK bliver til på min mobil, eller madsherry, som Heidi-Ho er så glad for

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 18:07

http://www.sherrylounge.dk/sherrylounge.asp?websidefolder=7&websideid=151

Altså nu *64 indlæg*, som giver mig et halvt års gratis abonnement på Politiken.

Det har Thøger nemlig sagt, så meget som jeg har støttet op om hans kloge initiativ i denne tråd.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-03-10 18:31

Jaaeeee, det er en fin legeplads, Carsten85 har fundet sig her.
Mon Kandu Teamet vil bevilge en sandkasse.?
Bare så lille Carsten, havde et sted hvor han kunne råbe højt i vilden sky de driller mig og Thøger....

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 19:23

Indslagno.65 (Ny personlig rekord, tror jeg nok)

Du/I må såmænd gerne drille både mig og Thøger lige så tosset du/I vil ...

Er stadig vældig spændt på hvorfor histogram har oprettet dette spørgsmål, samt hvor histogram er henne af.

I muslimland ?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 19:33

En sandkasse ville da være lækker

Indslagno.66

mit navn er 85, så måske skulle jeg bare fortsætte op til dette tal ?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 19:44
Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 04-03-10 19:49
Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-03-10 20:00

carsten85
Citat
Nu holder jeg inde. Basta-Pasta.
(Er sq også træt af mine egne udgydelser!)

Det kan jeg fa.... godt forstå, og det er vi vist flere der kan. Du skriver om dig selv og til dig selv i een lang ordflom - hold kæft, hvor fylder du meget.
Andre kan jo nærmest ikke komme til orde.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-03-10 20:09

carsten85
Citat
Er stadig vældig spændt på hvorfor histogram har oprettet dette spørgsmål, samt hvor histogram er henne af.

Hvad kommer det egentlig dig ved ????
Citat
mit navn er 85, så måske skulle jeg bare fortsætte op til dette tal ?

UUUHHHH nej, foreløbig er det rigeligt. Slap endelig af.
Citat
Tak for i dag ...

Tak-tak, oh mange, mange tak.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-03-10 20:32

Jeg har været til møde.
Hovedtaleren var denne herre - lyt til ham - teksten er "oversat til dansk"
Kloge ord må man sige.

http://www.youtube.com/watch?v=5YqMck2yZRQ&feature=related

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-10 22:20

Var det Carsten som holdt tale?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-03-10 22:34

. Sataneme godt lavet. Oversætteren har da "sprogøre" .

Og det var ikke Carsten, men Jørn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-10 22:35

Det ved jeg og jeg synes også det var en oversættelse til 12.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-03-10 22:46

Og i det link fra Heidi-Ho, var der så lige også nogle exede klip fra X-Factor. Nu kan jeg pludselig godt forstå, hvorfor min kone og andre, er "fanget" af det program. Der er godt nok mange forskellige "stemmejern" og sjove mennesker, der gør "meget" for at komme i TV .

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 05:09

Citat
Hvad kommer det egentlig dig ved ????

Undrer det da ikke dig, Asbjørn2 & andre hvorfor spørgeren ikke selv deltager?
Nåh, men det er sikkert en modstander (måske en tilhænger) af Thøger, der selv opererer i denne tråd, som har oprettet det under et andet navn ...

IngslagNo.69

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 05:12

Citat
Og det var ikke Carsten, men Jørn

Ja, er jeg ikke bare ski god på en talerstol?

Forresten en herlig *moppe* tråd!

Mod o.v.n og undertegnede ...

Indslag No.70

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 05:21

Profeten Mohammeds efterfølgere er da meget gode til at synge om deres Oldemor

IndslagNo.71

N.B
Herligt du kom med den video, Heidi-Ho

Ho Ho - hvor er der mange sjove ...

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 05:43

Hvem er det så?

heller22, Krummen, CreamyGirl ?

IndlægNo.72

Nåh, nu bliver jeg blakket.

Har jo også et blakket ry ...

Ligesom et par andre profiler, som underligt nok, ikke bliver blakket ...

Fortsatgod

Thøger Seidefaden debat ...

siger
rn

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 08:07

Hej Krummen!

Hvorfor har du fyldt mit spørgsmål om "Kandu.dk konen" op med grønne smilies?

Er du ikke lige lovlig primitiv?

Jeg mindes du selv gik helt agurk over en anden (ikke mig) profil gjorde det samme mod dig !

Er det også dig som er gået ind og blokkere i spørgsmålet om Israel, stillet af Chris?

Lige pludselig kan man ikke komme ind i det...

Undskyld hvis jeg beskylder dig for noget du ikke har gjort.

Men du er i hvertfald inde i "Kandu.dk konen" med din "kunst".

Skulle du ikke se at blive voksen ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-03-10 08:48

Kan vi ikke få arrangeret en duel mellem de to kamphaner, så vi andre kan få fred?

Jeg er gerne sekundant, og skal nok sørge for der ikke, som her, kun er løst krudt i revolverne.

Make my Day!

Jeg gik egentlig herind for at vende tilbage til spm., med en lidt ny vinkel

I dagens politiken (1. sekt, s. 8)kan man læse hvor meget gavn og glæde Dk har haft af, at vi har lagt os fladt ned på maven for Kina i Tibet-spøgsmålet.

Og så er vi tilbage ved, er det værre/bedre/et fedt/to alen ud af et dårligt stykke, at danske politikere lægger sog for Kinas fødder for at bevare det gode handelssamarbejde, eller at Thøger har lagt sig på ryggen for muslimer og et sikkert kostbart sagsanlæg??

"Kina-erklæring satte skred i
dansk universitetsprojekt
Da regeringen skrev under på, at
Danmark vil modsætte sig Tibets
uafhængighed, genstartede arbejdet
med at få bygget et dansk-kinesisk
universitet. Det fortæller tidligere videnskabsminister,
Helge Sander (V), som er
idemand bag universitetet, som skal huse
både danske og kinesiske studerende.
»Inden for den seneste måned er det faldet
endeligt på plads med kineserne og finansieringen.
Det har selvfølgelig klart
været en hjælp, at der igen kom skred i
forholdet mellem Danmark og Kina. Ellers
er det ikke til at sige, hvor lang tid det
ville have taget«, siger Helge Sander.
Forholdet mellem Danmark og Kina
var ellers lagt på is, efter at statsminister
Lars Løkke Rasmussen (V) tog imod Tibets
åndelige leder, Dalai Lama, på Marienborg
sidste sommer. Kineserne var rasende
over besøget. Det kom også den tidligere
videnskabsminister til at mærke.
»Jeg skulle have været i Kina på et besøg
før jul, men besøget blev aflyst. Også på
andre måder gik processen nærmest i stå
fra kinesernes side. Pludselig tog det længere
tid at få svar på henvendelser, og det
var sværere for mine embedsmænd at
komme videre med processen. Men det
var ikke, fordi kineserne var specielt utilfredse
med mit ministerium og mine
folk. Det var selvfølgelig en konsekvens af
den overordnede strid mellem Danmark
og Kina om Tibet«, fortæller Helge Sander."

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 09:18

Tak for indslaget vagnr !

Du har ret...

For dårligt at Krummen bekriger mig og omvendt !

Nu har vedkommende lige sendt en PM med titlen

DEMENTE NAR.

Kan ikke lukke den op !!!!

Og hvis jeg opretter et spørgsmål, som jeg lige har gjort

"Hjælp Krummen"

og blacklist mig, så vedkommende profil kan få fred i sin sarte sjæl !!!!

Så kommer der en spammer (Krummen?) med en hel masse

Undskyld vagnr, granner01, Heidi-Ho og alle jer andre seriøse !!!!!

Holder mig væk nu !!!!

(Fra dette spørgsmål)

Og i det hele taget med spørgsmål

Måske svarer jeg på nogle spørgsmål.
Men så kommer Krummen vel bare med sin "kunst".
Ikke retfærdigt over for jer andre !

(Men stadig væk - for personen bag Krummen + de andre profiler skyld, så var det vel bedst at jeg helt blev blakket, så vedkommende kan rå ro her på Kandu.dk
og fortsætte sit virke.

Undskyld.

Ved godt jeg er et problem-barn ...

Men det er der altså også andre her i denne tråd som er ...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-03-10 09:25

Citat
Jeg er gerne sekundant, og skal nok sørge for der ikke, som her, kun er løst krudt i revolverne.
Sukkk bar det var så vel vagn...jeg vil endda gå med til at spare krudtet og kvæle psykopaten ganske langsomt med de barer næver. Nu skal den hjerneforstyrrede topidiot væk fra Kandu.

Synes ellers jeg gennem ...er det 8 år - har set en del ½-hjernede tosser herinde, men dette multinick er kraftstejlemig den værste af dem alle - og det siger ikke så lidt. Han er en pestilens og en kræftbyld på Kandu.

Grunden til at jeg ikke spamsmilyer denne tråd er, at den er så vigtig. Ville alle dog blot blackliste denne skiderik så snart den dukker op med et nyt nick og lader være at gå ind i hans tråde, så ville der hurtigt blive ro på Kandu igen Belønningen ville være ro på Kandu og en megagriner, når han ævler med sig selv i hans tomme tråde LOOOL

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 09:26

Private indlæg til dig
   side : 1 af 1
#    Dato        Emne    Fra
1    05-03-10       DEMENTE NARRØV (0)    Krummen
[1-1] af 1   side : 1 af 1

Hvad skriver du i din PM til mig, Krummen?

Den kan ikke åbnes!

Har du puttet virus ind i den eller sprængstof?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 09:32

Citat
Nu skal den hjerneforstyrrede topidiot væk fra Kandu

Som jeg siger:

Blak mig, så du igen kan få arbejdsro, Krummen - og terroriserer nogle nye ofre.

Lad andre få fornøjelseaf din kærlighed

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 09:37

Før min tid (før jeg "rullede mig ud" og blev spammer og fik mange profiler,
så forfulgte du jo en del andre personer på din sædvanlige facon.

Og når jeg nu bliver blakket, så finder du hurtigt nogle nye ofte ...

For du har det jo bedst hvis du kan nedgøre andre mennesker ...

Ikke sandt?

Du påstår ganske vist, at det er fordi de er idioter o.s.v

(Måske rigtigt)

Men du er nu heller ikke selv så klog, som du bilder dig ind ...

IndlægNo. ??????

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 10:25

Hvor er du dog barnlig Krummen. Mener man kan stoppe kæften på mig med dine grønne mars mænd...

Tror du ikke at Kandu.dk snart er træt af dig?

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 10:38

Citat
Grunden til at jeg ikke spamsmilyer denne tråd er, at den er så vigtig

Pænt af dig, Krummen

Men åbenbart ikke et nok vigtigt spørgsmål til at spørgeren histogram gider ulejlige sig med at deltage, end sige lukke af.

Så man må gå ud fra, at det er et meget u-vigtigt spørgsmål.

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 10:57

Thøger har sejret af h... til

ThøgerSeidenfaden

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 05-03-10 11:33

Kommentar
Fra : carsten85

Dato : 05-03-10 12:07

Ja = Ingen Hjemme Dér (Under huen) = No1Here !

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 05-03-10 12:28

:-