/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænder spørgsmål ...
Fra : sunekaern
Vist : 1163 gange
50 point
Dato : 16-02-10 18:56

Hejsa.
Er der nogen som ved om man kan bruge en normal dvd brænder som jeg har i min bærbar til at brænde DVD-R Dual Layer skiver med?
på forhånd tak :)

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 16-02-10 19:07

Så vidt jeg ved skal du have en dual layer brænder.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 16-02-10 19:28

Ja det skal du have, men du kan jo bare komprimere den til 4,7 gb med http://www.dvdshrink.org/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-10 19:37

Inden der er nogen der kan svare på dit spørgsmål er vi jo nødt til at vide hvilken brænder du har i

det vil være det samme hvis jeg spurgte: "hvor langt kører min bil på literen?"

hvis ikke jeg fortæller dig hvilken bil jeg har kan du jo heller ikke svare på det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-10 19:37

Citat
en normal dvd brænder

Normal og normal

De fleste nyere maskiner har DL-brænder, men derfor er det jo ikke sikkert din har....

Hvis IKKE det står på klappen - så kan du ikke brænde DL-skiver...

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 16-02-10 21:52

Et PS! Hvis du vil kunne "back-uppe" alle film, altså også kodede, skal du prøve "prøve-udgaven" af dette program i 20 dage: http://www.dvdfab.com/?aid=675 og bagefter vil du sikkert gerne ofre et par hundrede kroner på det. Findes ikke bedre . Det er vist bare forbudt at "back-uppe" film . Så det er der jo ingen, der kan finde på .

Som andre skriver, skal det fremgå af specifikationerne på din pc, om du kan brænde på DL-skiver. .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-10 22:15

Citat
Det er vist bare forbudt at "back-uppe" film

nej, det er helt lovligt
det er bare ikke lovligt at bryde kopisikringen = ingen brugbar backup (lovligt altså)

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 16-02-10 22:51

Citat
det er bare ikke lovligt at bryde kopisikringen
Så kan DVDFab ikke anbefales .

Kommentar
Fra : sunekaern

Dato : 17-02-10 13:41

tak alle sammen..
har kigget på min dvd brænder og der står dvd multi recorder og rewriteable. så det vil vel sige at den ikke kan brænde dual layer?

kan siden dvdshrink.com kun komprimere film?..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-10 14:29

Citat
dvd multi recorder og rewriteable. så det vil vel sige at den ikke kan brænde dual layer?

det kan vi stadig ikke svare på, for st svare skal vi vide hvilken brænder du har

nu har du jo ikke skrevet hviket styresystem du har men kig i enhedshåndtering

h.klik på computer --> administrer --> enhedshåndtering --> dvd/cdrom drev --> skriv hvad der står der
f.eksHL-DT-ST DVDRAM GSA-T50N ATA DEVICE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 15:34

Hvad vil du egentlig med Dual-Layer ????

DVDShrink er beregnet til at lave back-up af videofiler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 15:35

Citat
kun komprimere film?..

Skal du komprimere andet kan du da bare bruge WinZip eller tilsvarende

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 17-02-10 15:52

Citat
Er der nogen som ved om man kan bruge en normal dvd brænder som jeg har i min bærbar til at brænde DVD-R Dual Layer skiver med?
Hvis det ikke fremgår af specifikationerne på din pc, kan du IKKE bruge Dual-Layer-skiver. Og så er den faktisk ikke længere .

DvdShrink + DVDFab er programmer til at lave kopier af dvd-film. DVDFab er bedst.

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : sunekaern

Dato : 18-02-10 13:17

der står Slimline DVD A DS8A4SH ..
skal komprimere et spil...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-10 13:26

Du kan IKKE komprimere et spil og tro at det virker bagefter....

Du kan "pakke" med f.eks. WinZip hvis det blot er for at gemme en kopi....

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 18-02-10 16:23

Citat
der står Slimline DVD A DS8A4SH

er et dual-layer drev, så det kan godt brænde dual-layer skiver

og se refi's kommentar omkring spil

Kommentar
Fra : sunekaern

Dato : 18-02-10 16:55

super tak :) så behøver jeg ikke komprimere noget ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-10 17:19

Citat
så behøver jeg ikke komprimere noget

Hvis ikke det er en DL du kopierer FRA - så hjælper det ikke noget

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-02-10 20:46

Hvor mange GB fylder det spil dog ? Hvis det er mindre en 4,7 GB kan det da bare brændes direkte over på en dvd-skive oder was ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-03-10 16:51

Citat
kan siden dvdshrink.com kun komprimere film?..
Dvd Shrink er kun til at kopiere film med .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-03-10 18:32

Citat
Er der nogen som ved om man kan bruge en normal dvd brænder som jeg har i min bærbar til at brænde DVD-R Dual Layer skiver med?
Det kan du kun, hvis det fremgår af beskrivelsen af CD/DVD-drevet i din pc ellers ikke.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-03-10 14:47

Dette sp. har nu 1 mdr. + 2 dages-jubilæum .

Godkendelse af svar
Fra : sunekaern

Dato : 18-03-10 19:05

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-03-10 00:21

det var så lidt: