/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB 2 ?
Fra : Nul7
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 11-02-10 16:35

Når jeg kobler min externe hardiks, canner m.m. melder pc-en nogle gange at det pågældende emne godt kan fungere hurtigere ved at bruge USB 2 indgange, - jeg har ikke andet på min pc.

Jeg bruge en hub (usb 2) som mellemled, kan den være skyld i dette?

Hej så længe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-10 16:48

Det hjælper ikke huben er 2.0 hvis komputeren ikke er det....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-02-10 17:01

- som refi skriver er det fordi din computer er født med USB 1.0 port. Hvis du kan leve med den hastighed du har nu, behøver du ikke gøre noget ved det. Alternativet er en ny computer...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-02-10 17:04

Snakker vi Windows XP ?
SP2, SP3 ?
Måske skal du ha'opdateret driveren gennem Enhedshåndtering.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-10 17:04

Har du flere USB porte kan de godt være USB 1 og USB 2

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-02-10 19:10

Citat
Har du flere USB porte kan de godt være USB 1 og USB 2

Det har jeg aldrig oplevet at en computer er født med.

Men hvis man selv har sat et usb2 udvidelseskort i kan det forekomme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-10 19:33

Transor >>>>
Det er der mange computere der har..........................................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-10 19:45

Men det kan da også være noget jeg har misforstået.
Dettte er en bærbar uden ekstraudstyr.
http://peecee.dk/upload/view/224553/full

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-10 19:52

Nu har USB 2.0 været standard i MANGE år efterhånden...

Så man skal sidde med en ret gammel sag for ikke at have USB 2.0 - eller en "hjemmebygget"

Problemet lå/ligger nok mere i at de "billige" hubér kun er/var 1.1 og så¨hjælper det ikke meget at komputeren har 2.0 porte

Men hvis man ikke ligefrem skal overføre film er 1.1 såmænd hurtig nok

Hvorfor faén skal det gå så stærkt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-10 01:55

Hej Eyvind

Sådan noget lignende ser muin stationære også ud.

Det er blot udtryk for forskellige drivere så usb kan betene flere porte og også kan tilsluttes usb1 udstyr. De er allesammen også til usb2.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-02-10 10:26

Nu skal I høre!!!

Min bærbare er en Acer Aspire 7738G den dyre, ca. 2 md. gammel, 64 bit win 7. en fantastisk pc. endnu.

På mine hub står der usb 2, men jeg køre uden denne her transformator der fulgte med.

Kan man i systemet nogle steder se hvad der 1 eller 2er usb.?

Jeg er en ældre pensionist, så jeg kan godt vente et millisekund om det skulle være, jeg er bare intereseret i hvorfor den spørger så dumt, hvis der ikke er en årsag.

Hej igen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-10 12:00

Citat
jeg er bare intereseret i hvorfor den spørger så dumt

Det gør den fordi din hub åbenbart kun kører USB 1.1......

At der står USB 2 på hubén behøver jo ikke betyde den kører 2.0 - det er måske blot et navn eller fordi den har 2 indgange

Hvis du har en brugsanvisning til hubén - står det nok der....

Der findes tusinder af den slags i alle afskygninger både i keyboards, musemåtter og "fancy" figurer....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-10 12:03

Kan være den SKAL have trafoen får at køre "fuld speed"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-10 12:06

Det er heller ikke sikkert din bærbare leverer nok strøm i USB stikket (hvor hubén er tilsluttet) hvis den kører på batteri....

Og så er trafoen nødvændig....

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 15-02-10 09:35

Tak for svaret refi.