/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ekstern DVD-drev
Fra : Botnatten
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 02-02-10 17:57

Hej alle sammen
Jeg har et SATA-DVD-drev som jeg gerne vil bruge som ekstern drev, men jeg skal bruge en boks som jeg kan bygge drevet ind i. Den skal kunne tilsluttes computeren med et USB-stik.
Nogen som ved hvor jeg kan købe sådan en boks, smid gerne et link til den?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 18:44

Jeg har sådan en og den fungerer bare. Der er tænd og slukknap bag på. Jeg bruger min til backup.

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-14001_ekstern_USB_2.0_CDDVDharddisk_boks/604/1/1

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 02-02-10 19:09

Granner01
Hvad koster den?
Jeg har fulgt dit link, det ser godt ud

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 19:48

Her er deres hjemmeside, du må kunne finde prisen der, jeg kan ikke huske hvad jeg gav, men den var ikke dyr.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-10 19:48
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 19:51

Den boks jeg har hedder NQ-14001

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 02-02-10 19:56

Har fundet ud af at den koster ca. 200 kr., en fair pris

Godkendelse af svar
Fra : Botnatten

Dato : 02-02-10 19:57

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 20:51

Du bliver glad for den, min er permanent tilsluttet min maskine og for det meste slukket, en gang om måneden tænder jeg for den, den installerer sig selv og så tager jeg backup. Når jeg er færdig så slukker jeg og så står den slukket til næste måned.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 03-02-10 11:07

Jeg skal nu bruge den pga. mit DVD-drev laver kaos i min PC når den er direkte tilsluttet bundkortet, brænderen gør et eller andet som får min harddisk til at løbe løbsk.
Til back-up har jeg en ekstern harddisk, hvilket jeg varmt kan anbefale.

Endnu engang 1000 tak for dit gode svar