/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pc går ned...!
Fra : MoOn...
Vist : 365 gange
230 point
Dato : 27-04-03 14:51

Mit problem er at min computer går ned når jeg er inde i krævende spil, Counter-strike, Hitman, Battlefield osv.
Det er den begyndt på efter at jeg havde en virus, hvor den ødelagde alle mine launch-filer inde i spil og programmer. Så troede jeg at jeg havde fjernet den med kaspersky, men efter noget tid kom der windows fejl-meldinger og spillet lukkede ned, så gik jeg ind og slog fejlmelding fra, men så genastartede den, eller den kom med en anden meddelse at der var hukkommelses fejl, det fattede jeg ik. Så gennem checkede jeg med Norton flere gange og den fandt virus og fjernede det. Men problemerne var der stadig, så jeg startede forfra med windows, men det var stadig ikke forsvundet. Så formaterede jeg hele harddisken alle drev, og lagde ting, og spil på igen... Så virkede den et stykke tid, men kom med samme problemer.
Jeg har prøvet at se om det var graffik-kort eller ram ved at skifte med en af mine venners.. Det var ikke det, så prøvede jeg også at restarte Bios, ved at tage bios-batteri ud i et stykke tid og sætte i igen, så virkede det igen i ca. 1 time, men så lukkede den ned igen...

Hvad kan man gøre imod sådan et problem?? Vil helst ik til at ofre flere penge på bundkort og lignende.:!!!!!:.

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 27-04-03 15:05

det ville være fedt at vide lidt om hvad din comp. består af, f.eks. styresytem, ram, prossesor og er den blevet overcloked

jesper

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 27-04-03 15:15

Du skriver at fejlen kommer efter et stykke tid.
Er du sikke på at din CPU-køler kører som den skal?
Hvis computeren er blevet overcloked, er CPU-køleren måske ikke længere god nok.
Mvh Lars

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 27-04-03 15:19

jeg går ud fra at du har installeret en viruscan, så du ikke har virus på comp.
jesper

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-04-03 16:03

Er det officielle spil altså købte? Du bør tænke over det og behøver ikke at svare, men downloader du de forkerte steder fra følger der som regel meget skidt med. Prøv at scanne online for virus, spyware og trojaner. Du kan onlinescanne for hele pivtøjet hos dem fra spywarefri.dk Der er adskillige forskellige onlinescannere. Gå ind under deres menupunkt som hedder onlinescanning. Det kunne meget vel være sådan at du har formateret og så gået ind på én af de sider du plejer at gå ind og som så lægger noget ActiveX controls. For du har vel ikke installeret Ad-aware, spybot, spywareBlaster eller andre af de gode værktøjer mod "utøj"? Det lyder ikke sådan.

Kommentar
Fra : MoOn...

Dato : 27-04-03 20:02

Comp består af:
AMD Athlon(TM)XP 1700+
Asus A7V333 Bunkort.
512 MD DDR Ram.
Geforce 3 TI200
120 GB Maxtor harddisk
Windows XP.

Der er intet i vejen med køleren, CPU'en ligge på 45-47 grader.
Den er ikke overclocket.
Har Virus-scan (Norton)+ har online-scanned.
Det er ikke spillende, de er ok.
Nogen ide til at fixe??

Kommentar
Fra : Fr4nc0

Dato : 30-04-03 15:57

Har du lige sat noget nyt hardware til inden for den senere tid ?

Jeg har nemlig selv samme problem efter at have sat extra ram i...

Min er også en AMD Athlon XP 1700+ så det kan måske også være et problem

Kommentar
Fra : MoOn...

Dato : 30-04-03 19:23

Nej det har jeg ik, det er helt underligt. Har aldrig oplevet sådan noget før.
Tror det er noget den virus jeg havde, der har lavet noget lort i noget hardware..
Ville være yderst taknemlig hvis nogen av mig løsningen...!

Fr4nc0\Fjernede du så rammene igen??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 19:26

prøv at se om der er støv i din cpu køler med en vatpind :erfaring med det somme problem

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 19:36

ide:
det kræver meget strøm at køre 3d grafik
hvis du har noget udstyr der ikke er påkrævet eks 2 cdrom-drev - tag det ene væk strøm stik
gå ind i enehåndtering og deaktiver netkortet (bruger derved ikke strøm)
o.a der kan bruge strøm osse hvis du kan spille et der normalt går ned uden cdrom-drev tag da osse dette væk (hvis der er 2)

Kommentar
Fra : MoOn...

Dato : 30-04-03 20:46

Der er ikke støv i køleren, har lige checket. Den er kun 2 måneder gammel, og er up to date.
Surt, men det er ik det med strømmen, har disablet mit nætværkskort og fjernet strømstikket til mit CD-rom drev.
Har tilmed også prøvet at rykke ram blokken rundt.
Var inde og checke det i Half-life, men den gik ud af spillet med en fejl-melding hvor der stod:

""HALF-LIFE LAUNCHER HAR FUNDET ER FEJL OG AFSLUTTES. VI""
""BEKLAGER ULEJLIGHEDEN. ""
"" ""
""Hvis du var midt i noget så luk det ned osv....... ""
"" ""
""for at få flere oplysninger så osv..... ""
"" LUK ""

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 22:52

HEJ IGEN !
prøv med en system gendannelse
start-programmer-tilbehør-systenværktøjer-systengennelse
vælg et punkt hvor du viste den virkede før virus/eller før indstallering af direktx 9.0 hvis du har gjort det ???
spil skal indstalleres igen - men du kan fortryde din gendannelse og vende tilbage til pc som den er nu....

Kommentar
Fra : MoOn...

Dato : 01-05-03 17:01

Har ik gemt en system gendannelse, så kan ikke.
Her idag efter jeg kom hjem fra skole er den begyndt at fucke helt 100 up!
Startede edn op og den kørte i 3 min da jeg så startede en film så genstartede den. Da jeg så startede den op igen kom en med blå skærm hvor der stod "Windows er blevet lukket ned for at beskytte computer" og en masse andet, med at jeg skulle fjerne nyt hardware hvis fejlen opstod igen.
"Som den er nu": Nogle gange kan den starte op i windows indtil man går igang med noget genstarter den, men var inde på et tidspunkt hvor det virkede 0%, kunne ik gå ind på C: fordi at den ik kunne finde det?? Heller ik egenskaber for baggrund, det kunne den heller ik finde, sådanb lignede, helt uforklarelige underlige ting sker der på min comp. Andre kommer den lige ind til windows-skrivebord så genstarter den inden man når noget. Skal til at opdatere Bios, så håber det sætter lortet på plads!!!
Skriver fra en anden computer...
Håber andre kan komme med mulige svar, så ville jeg blive lykkelig...
PS. 2 andre af mine kammerater fik også virusen, den ene er lige så fortabt som mig. Men den anden købte mit gamle bundkort, før min comp begyndte at SKADE MIT HELBRED ! ! ! Tror snart jeg dør hvis lortet ik kommer op og stå...
Prøver at opdatere BIos nu, håber det virker..

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-05-03 17:06

1.BOOT FRA XP CDROM OG VÆLG NY INDSTALLATION DEREFTER REPAIR
men det kan være hardware problem f.eks for lidt køler paste til cpu og køler hvis det amd,
så hvis den ikke vil reindstallere xp igen kunne det godt være sådan noget - men måske andre har svar på
hånd.....

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 01-05-03 17:24

det lyder mest som et driver problem, og efter som det opstår i spil er der gor grund til at tro på grafikdriveren, hvis det e den driver der er med i winxp, så prøv i stedet at gå ind på http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp, og hent den sidste driver.

Du skriver ikke noget om lyd, jeg har opblevet det samme problem opstå med min gamle comp. hvor der sad et soundblaster live kort i, da jeg opdaterede drivere til grafik og lydkort var problemmet løst.

Desuden tror jeg ikke det er dum at opdatere bios

jesper

Kommentar
Fra : MoOn...

Dato : 08-05-03 22:46

Desværre kan ikke acceptere nogle af jeres svar som "svar" på løsningen...
Af en eller anden uforklarlig grund var det bios der skulle opdateres.
Men ja, det kunne godt have været driver, hardware, osv. det troede jeg også, det var da det mest logiske, men
så hjalp det at opdatere Bios'en, MEN, dette er et stort men.... Der er stadig noget der går mig på, den kommer stadig med en hukkommelsesfejl
men det er ikke noget der gør noget, det gør den bare fast 3 min efter Windows er startet op. Men måske forsvinder det ved en geninstallation af windows.

Ville også lige sige tak for alle de forskellige løsninger.... det er bare lidt svært at acceptere 1 af svarene når det ikke var det, men tak skal i have, i ledte mig alligevel lidt i den rigtige retning :D

Kommentar
Fra : MoOn...

Dato : 18-05-03 16:28

Okay, hør her...

Den første af de 5 der der har besvarede mit spørgsmål her, acceptere jeg som svar, og for derved alle points.

Har også lige andet at sige.. Den begyndte at gå i fuck igen, med samme problemer efter Bios-opdateringen, men så ville jeg prøve lidt andet.
Så jeg ville "neddatere" den, men det kunne den ikke klare så gik den helt i lort, kunne slet ikke starte op, men kunne stadig gå ind i Bios-setup. Så opdaterede jeg igen til det nyeste og nu virker det.. Så har gjort alt hvad der kunne gøres nu.. Og det virker :D

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 230 point
Dato : 18-05-03 18:40

Så er der vel ingen problemer længere. Ha' en fortsat god søndag.

Godkendelse af svar
Fra : MoOn...

Dato : 19-05-03 19:42

Tark for det hele allesammen..