/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kontrollere hastighed på USB-stik
Fra : barrett
Vist : 440 gange
120 point
Dato : 27-04-03 14:30

Jeg har en MedionPC (Titanium MD 8000 XL) fra ALDI og der står den har 5 x USB 2.0.
Når jeg starter PC-en står der m.h.t. USB, i den tekst der løber ned over skærmen følgende under PCI device listing ...

Device Slass IRQ
_____________________________
USB 1.0/1.1 OHCI Cntrlr 5
USB 1.0/1.1 OHCI Cntrlr 12
USB 1.0/1.1 OHCI Cntrlr 11
USB 2.0 ECI Cntrlr 9

Så jeg synes det ser ud som om at det ikke er alle 5 USB-stik der er 2.0 (har ikke meget forstand på de ting)
Så tænkte jeg at jeg måske kunne aflæse hvor stor dataoverførselshastigheden er på de forskellige stik, jeg ved godt der er stor forskel på om det er USB 1.0 eller 2.0 - tror jeg nok.
Med venlig hilsen
Barrett

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-03 19:02

Hvis du har noget USB1-grej tilsluttet USB2 vil USB2 opføre sig som USB1
USB2 er nemlig bagud kompatibel. Det er måske derfor du får forskellige resultater.
Emesen.

Kommentar
Fra : usbit

Dato : 28-04-03 16:07

Læs evt. mere her - faq om USB
www.usbit.it

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 01-05-03 23:58

Det jeg mener er hvorfor står der overhovedet noget om USB 1.0, når der i papirerne står at alle USB-portene er USB 2.0 ?
Når der spå skærmen står som der gør, opfatter jeg det som om jeg ikke vil kunne køre USB 2.0 på alle 5 stik.

Linket fra usbit virker ikke - jeg får bare "Siden kan ikke vises ....."

mvh
Sonja

Kommentar
Fra : usbit

Dato : 02-05-03 08:31

sorry! - fejl i indtastningen - skal være www.usbit.dk

Annuller spørgsmålet
Fra : barrett

Dato : 20-05-06 18:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål