/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gratis backup program
Fra : StorkeHat
Vist : 1294 gange
150 point
Dato : 20-01-10 09:49

Er der nogen der kender et godt backup program der laver et image af ens harddisk på en extern harddisk, og laver en bootcd så man kan boote sin PC og gendanne hele disken ved nedbrud. Det skal også helst være så man kan gendanne en enkelt fil uden man behøver at gendanne hele disken.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-01-10 09:56

jeg synes at acronic er godt og såvidt jeg husker kan man hente en 30 dages version

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-10 09:59

Tag et kig på Drive Image
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-01-10 10:11

Ghost
http://www.hirensbootcd.net/
+ meget andet godt

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-01-10 10:44

I windows vista og windows 7 er der indbygget noget, der hedder "systemafbilding"- Det er det samme. Jeg har brugt det og det fungerer fint.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-01-10 10:45

Det ligger under start -> kontrolpanel -> system og sikkerhed - > sikkerhedskopiering og gendannnelse.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-01-10 11:12

Ctrl-C Ctrl-V
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Asbjørn2

Modtaget 150 point
Dato : 21-01-10 20:18

"Paragon drive backup" skulle kunne dette. Jeg har tidliger fået den fra "Komputer for alle", og i sidste nummer (nr. 2-2010) er den igen nævnt, sammen med en artikel om hvordan man bevarer sine data på et andet backup program som er på medfølgende skive. Jeg har ikke nået at læse alt endnu, men jeg tror at svaret på dit spørgsmål er i det sidste nummer (2-2010), og så kan de 70 kroner jo være givet godt ud.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 23-01-10 17:35

jah nu er det det med backup og gendanne den enkelte fil
ja det er godtnok men hvad nu hvis du ikke kan komme ind i windows eller evt andet er galt , evt genskabe den enkelte fil
okey så langt så godt joh som ferik også skriver så er hirren´s boot cd det rette værktøj
men men nu spg du om at lave en boot cd nu går jeg ud fra at du har en masse L..... på din disk og det overstiger hvad der kan ligge på en dvd skive men så bruger du vel en ekstern HD
okey ?
nu ligger det sådan at på hirens boot cd ligger der også ghost viewer og der kan du genskabe hver enkelt fil som du ønsker

og det er vel derfor du også efterlyser en boot cd/dvd backup
og hvis du nu vælger at bruge hirrens boot cd så tag dig rigtig god tid og have tålmodihed med at finde ud af hvilke værktøjer der er på denne cd for det er ikke legetøj altsammen
jeg personligt kan kun anbefale hirenns boot cd til alle som evt rodder eller rep og teste

hent den nye version her
http://www.hirensbootcd.net/

og lær den at kende du vil aldrig fortryde at du brugte tid på at hente og brænde den

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 23-01-10 17:51

jeg glemte helt at skrive at du også selv kan lave en windows PE dvd skive dvs. at du laver en mini windows 98_XP-VISTA- eller win 7 boot cd/dvd med dine backup programmer eller andet godt som du ønsker
men det kræver at du bruger en del tid på det men når du har fået det tilrettet så virker det efter din hensigt
det er nemlig kun din fantasi der sætter grænsen

se her
http://winbuilder.net/

Godkendelse af svar
Fra : StorkeHat

Dato : 25-01-10 22:22

Tak for svaret Asbjørn2.

Det var lidt svært at vælge hvem der skulle have point her, da der var flere gode svar - men det blev din løsning jeg valgte med CD'en fra Komputer for alle og Paragon Drive Backup. Et rigtigt fedt program faktisk.

Jeg har stadigvæk ikke fået tjekket de forskellige foreslag til en bootdisk endnu, men så vidt jeg kan se mangler den funktion i Paragon - men det kan også være jeg bare skal lede videre og den så dukker op :)

Tak for de gode svar til alle :)