/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Film på hjemmeside
Fra : LottaJ
Vist : 926 gange
50 point
Dato : 16-01-10 14:25

Hej

Jeg har en hjemmeside hosted hos one.com og bruger deres editorprogram Ilosoft til at redigere siderne i. I forbindelse med mit billedalbum, vil jeg også gerne kunne lægge mine egne film ud og vise dem fra hjemmesiden.

Er der mon nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen Lotta

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-10 16:45

Hvilket format er disse film?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-10 23:24

Uden at have forstand på hjemmesider, kan du så ikke lægge dine film op i flv format? Måske kan de så afspilles i browseren lige som Youtube filmene

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 17-01-10 00:15

Citat
forbindelse med mit billedalbum, vil jeg også gerne kunne lægge mine egne film ud og vise dem fra hjemmesiden.

UDEN ? lige at kunne huske one´s problematik med downloads/ video
SKAL DU REGNE MED AT FÅ EN BESKED FRA SAMME
da du HELT sikker bruger for MEGEN/ gratis BÅND-BREDDE til film

Og så skal du sikkert også forklare dig til dem, OM det NU OGSÅ er dine egne DITTO
-
Men hvor store er filerne/ OG _eller skal de bruges i forbindelse med dine billeder,
ALT TAGER BÅNDBREDDE, og selv om der FRI, skal du IKKE regne med det.

MEN ELLERS LÆGGER DU DINE KLIP´SOP PÅ DIN SERVER,
OG ELLER BARE LAVER ET NOMALT/ normal link dirigering.
Mener du kan bruge noget i stil med www.one.? com/dk. din film
og så skulle det ellers virke
MEN. hvis du have lavet det som en Jukeboks og med valg af Media Player
Flash eller direkte download, kræver det lidt mere end hvad ONE kan tilbyde.

Men har du filer på over 20 MB, skal du egne med problemer,
og så er de MEGET langsomme om at LOADE.

Men som skrevet, læg dem op som Flash eller andre små formater.
Du kan bruge dette gratis program
http://www.formatoz.com/

Vil anbefale udgaven der ÆLDRE (1,48), medmindre du skal lave under-tekster
på dine film, for at beskytter dem mod MISBRUG

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 17-01-10 00:17
Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 17-01-10 00:20

Kan se, de kun har en 1,7 udgave tilbage af den gamle

Den eneste grund til at vælge en gammel, er LOADEREN på den sidste nye.
Da den er TOTAL uberegnelig, og du derfor IKKE ved hvor langt du er kommet.

Måske er det rettet_ men jeg holder mig til den ÆLDRE.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 17-01-10 00:22

Eller søg på Google under EMBED FLASH på hjemmesider

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 17-01-10 01:20

ELLER--S
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=81351

OG HANS MEST mærkværdige måder at få en BROWSER vist ordentligt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-10 07:25

Det er altid problematisk at afspille filmklip på en hjemmeside. Dette kommer til at ændres med den kommende HTML 5.0 standard, hvor en <video> ..</video> markør vil blive tilgængelig.

Indtil da findes der 2 metoder. Enten med defacto standarden <embed> .. </embed> som dog IKKE validerer i overensstemmelse med webstandarden som defineret af w3.org

..eller med <object> .. </object> markøren.

..eller med en kombination af begge markører:

Eksempel i HTML 4.01 med test.mpg filmklip:
Kode
<object id="MediaPlayer" classid="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" width="345" height="274">
<param name='FileName' value='test.mpg'>
<param name="uiMode" value="none">
<param name="Fullscreen" value="0">
<param name="AutoStart" value="1">
<param name="ShowControls" value="0">
<param name="ShowStatusBar" value="1">
<param name="ShowDisplay" value="0">
<param name="AnimationAtStart" value="0">
<param name="TransparentatStart" value="0">
<param name="AudioStream" value="-1">
<param name="AutoSize" value="1">
<param name="AllowScan" value="-1">
<param name="AllowChangeDisplaySize" value="true">
<param name="AutoRewind" value="1">
<param name="Balance" value="0">
<param name="BaseURL" value>
<param name="BufferingTime" value="20">
<param name="CaptioningID" value>
<param name="ClickToPlay" value="-1">
<param name="CurrentPosition" value="-1">
<param name="CurrentMarker" value="0">
<param name="DefaultFrame" value>
<param name="DisplayBackColor" value="1">
<param name="DisplayForeColor" value="16777215">
<param name="DisplayMode" value="0">
<param name="DisplaySize" value="0">
<param name="Enabled" value="-1">
<param name="EnableContextMenu" value="1">
<param name="EnablePositionControls" value="-0">
<param name="EnableFullScreenControls" value="true">
<param name="EnableTracker" value="-1">
<param name="InvokeURLs" value="-1">
<param name="Language" value="-1">
<param name="PlayCount" value="1">
<param name="PreviewMode" value="0">
<param name="Rate" value="1">
<param name="SelectionStart" value="-1">
<param name="SelectionEnd" value="-1">
<param name="SendOpenStateChangeEvents" value="-1">
<param name="SendWarningEvents" value="-1">
<param name="SendErrorEvents" value="-1">
<param name="SendKeyboardEvents" value="0">
<param name="SendMouseClickEvents" value="0">
<param name="SendMouseMoveEvents" value="0">
<param name="SendPlayStateChangeEvents" value="-1">
<param name="ShowCaptioning" value="0">
<param name="ShowAudioControls" value="-1">
<param name="ShowGotoBar" value="0">
<param name="ShowPositionControls" value="0">
<param name="ShowTracker" value="1">
<param name="VideoBorderWidth" value="0">
<param name="VideoBorderColor" value="0">
<param name="VideoBorder3D" value="0">
<param name="Volume" value="-600">
<param name="WindowlessVideo" value="0">
<embed type="application/x-mplayer2" src="test.mpg" name="MediaPlayer" width="345" height="300">
<param name="AutoStart" value="true">
<param name="uiMode" value="full">
<param name="BufferingTime" value="20">
</embed>
</object>

Eksempel med test.wmv filmklip i XHTML 1.0:
Kode
<object classid="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" id="player" width="320" height="260">
<param name="url" value="test.wmv" />
<param name="src" value="test.wmv" />
<param name="showcontrols" value="true" />
<param name="autostart" value="true" />
<!--[if !IE]>-->
<object type="video/x-ms-wmv" data="01.wmv" width="320" height="260">
<param name="src" value="test.wmv" />
<param name="autostart" value="true" />
<param name="controller" value="true" />
</object>
<!--<![endif]-->
</object>

BEMÆRK: Ofte vil det først virke når du HAR oploadet til webserveren/host'en.

Du må 'lege' lidt med parameter værdierne for at opnå det ønskede udseende, størrelse og funktionalitet.

Klippet kan du positionere på hjemmesiden med CSS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-10 07:29

Ps. Ellers kan du bare lave et alm. link til filmklippet:
Kode
<a href="MIT_FILMKLIP" title="Flimklip">Klik her for at vise/gemme filmklippet></a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-10 07:34

Pps.

Du skal selvfølgelig erstatte: MIT_FILMKLIP i ovenstående eksempel med den relavante URL og sti til klippet ..altså noget alá:
Kode
<a href="/media/filmklip/klip_nr13.mp4" title="Flimklip">Klik her for at vise/gemme filmklippet.</a>

..eller hvilket filmformat du nu end benytter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-02-10 15:42

Hvis du ikke har noget imod at alle folk kan se dine film og de er under 10 minutter hver så ville jeg også lægge dem på youtube.

youtube er meget stabil og hurtig og du kan let kopier <EMBED> koden fra youtube og sætte den på din hjemmeside...

Så med mindre det er porno eller noget piratkopieret film så ville jeg bruge youtube hvis jeg var dig.