/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gamle dele til pc
Fra : ultra2
Vist : 989 gange
100 point
Dato : 14-01-10 18:53

er der ikke et sted hvor man genbruger ganle pc dele til afrika eller andre steder.
jeg bor i århus n.
Grafikkort winfast 3d s320v 16 mb
Grafikkort geforce3 t 1200 64 mb
Seagate trawan tape backup med 2 bånd (påsættes diskette drev)
1 stk dvd rom lite on
1 stk dvd rom lite on cd-rw drive
1 stk dvd rom plextor px 712a rw
5 stk diskette drev
1 stk scsi controller adaptec aha 1540
2 stk scsi controller adaptec aha 2910c
Scsi kabler x div kabler cd rom lyd/til diskette mm
Printer kabler for nåle printer
Patch kabler
med mm

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-10 20:27

Hvis du afleverer det til en genbrugsstation, så genbruger de det de fleste steder.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-01-10 20:58

herovre sender de det til skrot

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-10 22:03

hvis d afleverer det til genbrug, kommer det til averhoff elektronikskrot. og der ryger det hele i et stort knuseanlæg. og der er garanteret ikke noget af det der kan genbruges bagefter.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-01-10 22:38

averhoff det var jo netop det jeg ville undgå.men der er vel ikke andet at gøre.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-10 22:53

Dansk Røde Kors og Kirkens Korshærs genbrugsbutikker ka' vel få et par håndøre ud af det.
Mange vandfald små. . . . .
Gambrinus

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-01-10 23:01

Gambrinus. måske jeg kan da prøve det er bedre end at det bliver skrottet

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-01-10 08:56

Der er flere virksomheder i DK, som skrotter PC'er. De bliver ikke knust, men adskildt. Der er en del guld at hendte ud fra en PC'er. Et "tomt bundkort" betales med ca. 20 kr. pr. kg. og flere andre dele er der også penge i.

Spørgsmålet fra ultra2, gik iøvrigt på, at hans dele skulle udsendes til brug i tredie land. For nogen tid siden var der i TV en dame, som samlede brugte PC'er ind og kørte ned til tredie land med dem. Jeg husker ikke mere. Det er vel et par. mdr. siden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-01-10 09:55

En PC der blot har 5 år på bagen, er forrældet, selv i et u-land, kan man købe rimlige nye PC'er til en fornuftig pris.
Så næsten uanset hvor du vil anbringe en gammel "slæde", så er genbrugsstationen nok den mest brugbare løsning.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-01-10 17:30

4 stk genbrugs forretnninger vil ikke have det

så det er sendt til skrot

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 15-01-10 17:32

Tak for svaret Gambrinus.