/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
God Hotel i Hamburg Centrum
Fra : ryan1312
Vist : 4069 gange
45 point
Dato : 14-01-10 13:40

Hej er der nogle der kender en rigtig god og BILLIG hoten midt i Hamburg sentrum, med gå-afstand fra div. shopping centre ???
Og hvilke shoppingcenter skal man i for sådan rigtig at få shoppet, hvad hedder gågaden i Hamburg centrum, der hvor alle butikkerne ligger???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-01-10 13:58

Der findes utrolig mange gode/billige hoteller i Hamburg i nærheden af banegården, og derved ligger de også tæt ved gågaden.

Prøv at kigge på denne side: http://da.hotels.com/

Vi har for et par år siden boet på Hotel Graf Molkte
http://www.hotel-graf-moltke.de/site/2269/welcome.aspx og var udemærket tilfreds med det.
Det ligger meget tæt på banegården.

På denne side kan du også finde hoteller og yderligere oplysninger om Hamburg.

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 22 point
Dato : 14-01-10 16:11

Hej

Europäischer Hof, det er et super godt sted, det ligger lige overfor banegården, og ca 5 min fra hovede strøget med alle butikkerne. De har en helt fantastisk morgenmad, og en vandrutschebane der går igennem 4 eller 5 etager på hotellet

Håber du får en god tur.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 14-01-10 19:08

ok men er det den billigste???.... vi ønsker et godt beliggen hotel så tæt på centrum som muligt, men har bil med så hvis det er til at køre rundt og til at få plads i centrum gør det heller ikke noget at det ligget lidt ude, men er det til stor besvær at finde p-plads i centrum er det vigtigt at hotellet ligger tæt på de bedste spopping muligheder, for det er en shoppe ferie......

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-01-10 19:18

Parkering i centrun - der skal I benytte P-hus.
Og hvis du ønsker, at finde det billigste hotel - synes jeg, du skal søge via http://da.hotels.com/
på de aktuelle overnatningsdatoer - så kan i sammenligne priser.

Hvor mange dage forventer I, at I skal være i Hamburg?

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 14-01-10 20:07

fra marts 10 til marts 12 så 2 nætter ca 3 dage til shopping....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-01-10 20:17

Citat
fra marts 10 til marts 12 så 2 nætter ca 3 dage til shopping....

Har du selv forsøgt, at søge via hotel siden?
Da det er overnatning midt i ugen, skal I nok forvente noget dyrere priser.
Når du så har søgt via http://da.hotels.com/
kan du sortere resultatet efter forskellige kriterier: Pris, afstand fra centrum o.s.v. og ud for hvert hotel, vises et lille område kort. - Det er meget enkelt.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 15-01-10 16:50

Hvorfor der det dyre når det er midt i ugen???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-10 17:02

Midt i ugen, er det tidspunkt hvor der bor flest forretningsfolk på hotellerne! - De er sjældent, at firmaer holder møder i weekenden.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 15-01-10 19:09

ok...har du været i hamburg, er der nogle gode shopping butikker....fedt tøj....og sådan....???
Hva siger du med bil ??? skal man lade den stå på hotellet, og er det dyrt ??? og så satse på at gå rundt???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-10 19:28

Ja, i har været Hamburg mange gange, men det er snart et par år siden sidst!
Vi har boet på hotel i centrum og ude i havnekvarteret, når vi boede i centrum benyttede vi parkeringshuse, og en del af hotellerne har rabat-aftaler med P-husene.
Alle de store varehuse og specialforretninger ligger centralt på og omkring gågaden og den gamle bydel.
Citat
gode shopping butikker....fedt tøj....og sådan....???

De har det samme udvalg som alle andre tyske storbyer - Hamburg, Berlin, Frankfurt o.s.v.

Prøv et se/søge oplysninger på http://www.hamburg.de/ så får du et bedre indtryk af byen.
Du kan evt. også søge oplysninger på denne side http://www.tyskland.travel/ - den er på dansk.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 15-01-10 20:19

har kigget lidt på denne hotel den har nemlig gratis pakering http://www.expedia.dk/pub/agent.dll/qscr=dspv/nojs=1/htid=83345/crti=2/hotelinfo
men hved ikke om den er for kedelig, skal nemlig også være en god oplevelse på hotellet, er nemlig sådan at turen er en overraskelse for kæresten så der må også gerne være sådan lidt gejl på hotellet, ja flotte værelser med lækker toilet, ja sådan lidt forkæelse... men igen må heller ikke være for dyr, for skal også have penge til at shoppe for.... så hva f.... skal jeg vælge

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-10 20:55

Det er formodentlig et udemærket hotel, det har 5 * og gratis parkering. Personligt ville jeg synes, at det ligger for langt væk fra centrum/banegård - så vidt jeg kan se 2 km.
Og så har du selv efterlyst et billigt hotel, og 1.900,- for 2 nætter, kan man umiddelbart ikke kalde billigt. Men hvilke krav man stiller til hotel/ferie er meget forskelligt.
Og så spørger du, om det er for kedeligt? - Du skal ikke forvente de store oplevelser på hoteller - det skal foregå i byen!

Når vi tager på ferie, betragter vi primært et hotel som et sted at sove og spise morgenmad - og hvis det så samtidigt er hyggeligt, er det jo en fordel.
Resten af oplevelsen skal opleves i byen, på indkøb, restaurant besøg, og evt. underholdning/musik.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 16-01-10 20:40

jamen det er noget af det billigeste jeg kan finde 1900 for 2 nætter og 2 personer med gratis pakering og så rimlig tæt på centrum....kan det gøres billiger????

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-01-10 21:04
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-01-10 21:18

Parkering kan du se her: http://www.hamburg.de/parkhaus/ og så kan du finde oplysninger om mulighederne.

F.eks. dette ved banegården: http://map.megatel.de/verkehrsinfo/rh/info.jsp?ref=450013&lang=
Citat
1,00 EUR/30min
max. 13,00 EUR
Sondertarife bei Vorauszahlung (Tageskarte, Kongresskarte, Theaterkarte)
og d.v.s. for 24 timer, skal man max. betale 13 EUR (ca. 100,- kr) og hvor der yderligere er mulighed for special tarif.

Og her en anden mulighed http://map.megatel.de/verkehrsinfo/rh/info.jsp?ref=450022&lang=
Citat
2,00 EUR/h
max. 24,00 EUR/24h
Für Hotelgäste.
1,59 EUR/h
max. 9,00 EUR/24h
Hvor max. prisen er for hotelgæster på Hotel Ibis er den lave takst max. 9 EUR (ca. 70,- kr).

Så det er kun et spørgsmål, om at søge!
Sådan gør vi altid, når vi skal på ferie et nyte sted

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-01-10 21:23

Og endnu en billig parkerings mulighed:
http://map.megatel.de/verkehrsinfo/rh/info.jsp?ref=450030&lang=
Citat
2 Std. 2,50 EUR
3 Std. 3,50 EUR
4 Std. 4,50 EUR
12 Std. 5,50 EUR
24 Std. 8,00 EUR

Til 8 EUR for 24 timer = 60,- kr.

D.v.s. du kan klare jeres parkering for alle 3 dage, for mindre end 200,- og dertil 2 overnatninger for 1.000,- = I alt ca. 1.200 kroner - de 700 kroner i sparer, kan I så bruge på god mad ude i byen!

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 18-01-10 19:03

tænkte om det var bedre og lade bilen stå hjemme og så tage toget, for det ser ud til at det bliver ret dyr at skulle have den stående der nede? Hva plejer i at gøre???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-10 19:25

De fleste gange har vi kørt i egen bil, men det er forholdsvis dyrt, da vi bor på Sjælland, og vi skal så enten køre via Storebæltbroen (2 x 425 km) eller med færgen Rødby/Putgarden (2 x 335 km) - og vi kun er 2 personer, så udgiften er uforholdsmæssig stor. Til gengæld har vi 2 gange skulle besøge andre steder i Sønderjylland og Tyskland, så var der fornuft i udgiften.

Til gengæld overvejer vi, at tage en kort tur (2 overnatninger) her i foråret, og får vi bestilt billetterne i god tid hos DSB, kan vi evt. få dem til Orange pris - måske kombineret med hotel reservation fra DSB-rejsebureau og de 5 forskellige hoteller som de tilbyder, ligger alle tæt ved hovedbanegården.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 21-01-10 19:11

ja så hvad siger i hvis jeg nu skal have en rigtig god tur med 2 overnatninger. Turen skal være en shopping ferie, gerne med en dejlig hotel, hvor der er lidt luksus til rimlige penge, vil ikke have en lille ussel hotelværelse, da ferien jo er en overreskelse til kæresten hvor der bare skal slappes af og hygge og kæles for. Hvad foreslår i jeg gør? Skal vi tage bilen eller er det alt for dyrt at have den der ned?? er det bedre med tog?? Hvilken hotel skal jeg vælge??? Prisen har da en betydning, men det skal altså også være en oplevelse som man husker tilbage på som noget der bare var RIGTIG DEJLIG noget man gerne vender tilbage til....

Har i nogle gode foreslag????

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-01-10 19:20

Jeg tror ikke, at der kommer mange nye forslag, da spørgsmålet snart er gammelt!
Men hvis du forhøjer dine point med f.eks. 10 point, kan du igen komme øverst på "seneste indlæg".
Så kan der evt. komme nye forslag - for jeg springer fra nu!

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 21-01-10 20:24

@IBM760 _ Det kan jeg godt forstå at du gør

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 21-01-10 20:30

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men prøv at undersøge busrejseselskaber som fx. Gislev og Papuga. Der er sikker mange andre.

Ofte så har de rejser med fire-stjernede hoteller som er billigere end hvis du gør det selv.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 22-01-10 08:29

bor i ringkøbing

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-01-10 15:33

Har du gidet, at kigge på rejser til Hamburg fra DSB-rejsebureau?

Kataloget kan ses online på her, og Hamburg findes på side 42-43:
http://ipaper.ipapercms.dk/DSB/DSBRejsebureau/Tourspdf/Europa2010/Europaflyogtog201021dec09/
Der kan du se priser på 5 hoteller, som alle ligger tæt ved banegården. Priserne er incl. togrejse og 1 overnatning, dertil skal du så lægge yderligere en overnatning.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-01-10 15:46
Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 24-01-10 15:20

jo tak men tror nok det ville være bedst med bil så kunne vi også shoppe ved grænsen på vej hjem....eller bliver det for dyrt og dumt og have bilen med????

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-01-10 15:34

Hvis I bor i Ringkøbing, har I heller ikke nogen problemer/udgifter med bro eller færge.
Det er trods alt, kun en tur på 2 x ca. 375 km, som formodentlig kan klares på ca. 3½ time hver vej uden pauser.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 24-01-10 19:00

nej det er rigtig, men tænker meget på det dumme pakering...det koster.... så er det dumt med bil???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-01-10 19:06

Parkeringen er væsentlig billigere i Hamburg, end i København!

Jeg har hørt, at parkeringsafgift også snart bliver indført i Ringkøbing

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 25-01-10 19:33

vi tager bilen, så nu mangler jeg bare hotellet....har i nogen at foretrække???? Ja ellers tak for alt hjælpen.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-10 19:40

Citat
så nu mangler jeg bare hotellet....har i nogen at foretrække

Har du overhovedet læst nogle af indlægene? Det virker ikke sådan!

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 26-01-10 19:11

jo jeg har og undskyld.....

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 31-01-10 18:52

jeg har nu fundet følgende hoteller i hamburg ( http://da.hotels.com/yourHotels.do ) men hvilken ville i vælge....foremålet med ferien er at mig og kæresten skal nyde hinanden, shoppe og ud ag spise...så skal det også være en ok pris, mendet betyder mest at vi får en oplevelse vi aldrig glemmer, en hotel som bare har goge værelser og ikke mindst badeværelser....så hva sige hvilken skal jeg vælge???

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 31-01-10 19:03

jeg har nu fundet følgende hoteller i hamburg (Top hotel berlin, Hotel Eleazar Novum, Hotel Kronprinz Novum, Boston Hotel Hamburg, Gresham Carat Hotel ) men hvilken ville i vælge....foremålet med ferien er at mig og kæresten skal nyde hinanden, shoppe og ud at spise...så skal det også være en ok pris, mendet betyder mest at vi får en oplevelse vi aldrig glemmer, en hotel som bare har gode værelser og ikke mindst badeværelser....så hva sige hvilken skal jeg vælge???

Godkendelse af svar
Fra : ryan1312

Dato : 02-02-10 18:57

Tak for svaret Dahab.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-02-10 19:00

Synes du virkeligt, at svaret var så dårligt - at det kun skulle have 1 * ??????
Eller kender du ikke betydningen af antal stjerner?