/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvor mange ram kan Windows ME klare?
Fra : Rellom
Vist : 594 gange
300 point
Dato : 26-04-03 15:56

Jeg skal have installeret nogle flere ram. De 64 mb sdram, jeg har, er ligesom ikke nok længere.

Valget står mellem følgende:
Kingston sdram 256 mb pc 133
Kingston sdram 512 mb pc 133

Hvilke skal jeg vælge?

Jeg spørger, fordi jeg har hørt, at Windows ME ikke kan håndtere mere end omkring 300 mb ram. Og hvis det er rigtigt, er der jo ingen grund til at installere 512.

De bedste hilsner - og på forhånd tak
Rellom

Accepteret svar
Fra : per0702

Modtaget 310 point
Dato : 26-04-03 16:14

Jeg har haft 1028 mb til Windows ME, der var ingen problemer, så jeg ville købe 512 mb.
Med mange mb kan du have flere vinduer åbne uden nedbrud.
Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 26-04-03 16:18

Tak for svaret per0702.
Eftersom du har erfaring for, at WinME sagtens kan tackle meget mere end
300 mb ram, er der jo ingen grund til at lade spørgsmålet satå åbent længere.
Så jeg køber de 512.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-04-03 16:26

Hej Rellom!

Du bør nok vælge 512 MB blokken; men pas på fordi ikke alle 512 MB blokke er OK - d.v.s. sørg for at kunne ombytte eller kunne få pengene tilbage for evt. at købe en blok et andet sted.

Du bør også lige sikre dig, at dit bundkort undersrøtter en blok af 512 MB; men ellers hvis du har 3 RAM plaser 2x56 MB + nuværende.

På den PC jeg sidst brugte til Windows ME (nu XP) har jeg 768 MB og du har delvis ret i ar Windows ikke kan udnytte hele lageret.

Men jeg har haft glæde af lageret ved kopieringer med bl.a. stifinder og også ved brænding af CD'ere mener jeg, at Windows ME med styrssytemet brugte mere end 500 MB.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-04-03 16:31

Også tak til dig, Bjarne.
Jeg har tjekket, om bundkortet understøtter de 512 mb ram. Det gør det.
512 + de 64 jeg har i forvejen = 576 mb ram, og det må være nok i første omgang.
Ellers får computeren bare et chok.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-04-03 16:35

NB! Jeg er meget opmærksom på det vigtige i at kunne bytte ram-blokken.
Derfor køber jeg ikke mine ram over nettet, men i ComputerCity, selv om det er lidt dyrere.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-04-03 16:37

Selv tak ja - det kan vi hurtigt blive enige om

Og glæd dig - du får en mærkbar hurtigere PC

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-04-03 16:39

Ok - særdeles fornuftigt valg af købssted - det er vigtigt, at man har mulighed for at bytte!

God fornøjelse!

Mvh
Bjarne