/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Prisen er steget !!!
Fra : piaskov
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 02-01-10 11:59

Hej og godt nytår til alle.

Jeg er dybt rystet

Hvilken grund er der til at smør er steget SÅ meget over nytåret
Har lige været i netto og handle....kærgården er steget til 18 kr. for en pakke.
En stigning på 5 kr.
Det er da fuldstændigt sindsygt ...
Har nogle af jer hørt om at det skulle stige ??
Slut med kærgården herhjemme.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-10 12:04

Det er den nye "fedtafgift" der trådte i kraft 1.1.10

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 12:05
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-01-10 12:09

Citat
Det er den nye "fedtafgift" der trådte i kraft 1.1.10

Det er skisme godt man er på skrump så

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 02-01-10 12:28

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg var ikke klar over det....men igen en ny skat

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 02-01-10 12:31

Istedet for at droppe Kærgården, så drop NETTO!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-10 12:39

Citat
Jeg var ikke klar over det....men igen en ny skat

Du har ganske ret.
Meget fint med direkte skattelettelse,her fra 1-1-10. Så henter man det bare et andet sted.
Men jeg forstår det egentlig godt:Med de forsørgelses-pligter staten har,skal der jo penge i kassen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-01-10 12:40

Vi skal jo betale for skattelettelserne med div nye afgifter, herunder på fedt og andet usundt, med 25 kr/kg mættet fedt.

Så en stigning på 5 kr for 1/4 kærgården er vel ikke Nettos skyld, eller en urimelig fordyrelse.

Men det kan godt være, jeg skulle ud og hamstre lidt olie, fedt, og andet usundt, så jeg har noget at stå imod med i vinterkulden

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-01-10 14:30

Hej piaskov!

Kærgården koster 18 kr. - korrekt!
Men det er for 2 pakker, - ikke for een.
Hvis du køber een pakke i Netto, - koster den 13,95 kr.
Se Nettoavisen for den kommende uge!

Ammitz

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 14:43

Ammitz... piaskov får ikke selv mail når hun har afsluttet sit spørgsmål, så du skulle næsten skrive det til hende i pm.. for det er da en god rabat

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-10 15:03

Øh! Nordsted1.

Citat
piaskov får ikke selv mail når hun har afsluttet sit spørgsmål

Jeg har da flere gange fået mails/indlæg til mit spørgsmål,efter at ha`accepteret.

Eller er det mig der er senilkonfus???

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-01-10 15:38

Citat
Eller er det mig der er senilkonfus???

Er det selverkendelse eller hvad ??

nej man får ikke mails men der kan stadig skrives i trådene selv om de er lukket.

Havde ikke set der var tilbud på dem ...............sååå nu går turen derned igen i morgen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-10 15:55

Citat
nej man får ikke mails men der kan stadig skrives i trådene selv om de er lukket.

Jeg er stadig uenig,Pia. Jeg får.Men om det har noget med indstilling at gøre?? Altså på pc`en.

Eller måske fordi jeg er en af Kandu`s dydsmønstrer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-01-10 16:11

Citat
Eller måske fordi jeg er en af Kandu`s dydsmønstrer.

Selverkendelse er en god ting mosebaek

Ja jeg ved det ikke men jeg får ikke mail når jeg har lukket.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 16:16

Mosebaek, lad det komme an på en prøve... jeg prøver at skrive til dig i det spørgsmål du oprettede til mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 16:17

Nå Mosebaek, tjek lige ind mail... jeg tror ikke på at du har fået en fra dit spørgsmål til mig, men det ville da være dejligt om kandu havde fået rettet fejlen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 16:22

Mosebaek, hva' siger du så, er du stadig et dydsmønser der får mails...

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=143468

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-10 16:25

Nordsted1,den er ikke kommet endnu.Men forbindelsen,kan jo godt være noget forsinket herude.

Men den kommer!!!!!!! Jeg skal lige skrælle kartofler for konen.(Kartoffelhelt) Så kigger jeg.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 16:27

Fy du er også en af de uvorne, for du får ikke mails

Du skulle til og passe på dine hænder, altdet der skrællen kartofler og vaske gulve og jeg ved ikke hvad, giver rynkede fingre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-01-10 16:36

Citat
Men forbindelsen,kan jo godt være noget forsinket herude

Citat
Fy du er også en af de uvorne,

Jeg tror nordsted fik skovlen under dig mosebaek

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-10 17:00

Citat
Jeg tror nordsted fik skovlen under dig mosebaek

Næh;hun gjorde ej.(Selvom hun er en skrap debattør). Her er den,ordret:
------------------------------------------------------------------------------
En to tre det er en prøve

Nå Mosebaek, fik du en mail (det tror jeg nemlig ikke)
------------------------------------------------------------------------------

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-01-10 17:04

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 17:06

Mosebaek, hvis du tror jeg hopper på den, så må du være en mandlig blondine

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 17:11

Så kan i hygge jer lidt med den

http://www.kandu.dk/Spg116877.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 17:18

Ups... jeg havde totalt glemt hvor grimt den tråd endte...så læs kun begyndelsen, ellers bliver i i dårligt humør

Allerede der var vores superspammer åbenbart på banen??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-10 17:26

Den skal jeg lige ha`kigget nærmere på.
Citat
http://www.kandu.dk/Spg116877.aspx

Mine forældre var fattige,men uhæderlige.Derfor blev jeg opdraget til kun at lyve,når sandheden var ubelejligt.

Men,jeg har forbedret mig.Må derfor tilstå,at jeg ikke har set nogen mail endnnu.

Men bare vent....... mit OE6,kan godt virke lidt langsom.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 17:34

Jamen jeg venter da gladeligt-------men jeg VED jeg har ret

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-10 17:47

Jamen okay, Nordsted1. Kan vi så ikke mødes på halvvejen:

Der er jo noget med et ur på Kandu.Er det een time eller sån`t.Hvor der kan svares ,(uden brug af point) efter spørgsmålet er lukket.

Jeg mener (på ama`r) at har modtaget svar-mail,efter jeg har lukket mit spørgsmål.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 17:51

Jeg ville gerne møde dig på halvvejen, men jeg kan ikke

Det er en fejl på kandu, og jeg har skrevet et par gange om det ikke kunne blive ændret, men de gør det ikke

Så måske du skulle kikke lidt på dine afsluttede spørgsmål, måske du opdager nye indlæg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-10 18:02

Citat
Så måske du skulle kikke lidt på dine afsluttede spørgsmål, måske du opdager nye indlæg

Tak for tippet.Det vil jeg da gøre.

Man kan da heller ikke stole på noget mere.Ikke engang Kandu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-10 22:12

Du kan trygt stole på mig