/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sorround anlæg
Fra : Mariam_999
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 31-12-09 00:52

Hej,

Jeg har et sorround anlæg, Med 5 små højtalere og en subwoofer. og dertil en dvd afspiller som styrer lyden.
Men nu er min dvd-afspiller gået død og jeg står tilbage med højtalerne.
---Hvad skal jeg anskaffe hvis jeg gerne vil have lyden tilbage igen? (Jeg har ikke tænkt mig at investere en formue i det, derfor håber jeg nogen kan komme med nogle gode råd om hvor og til hvor meget man kan købe det for.
Jeg er lidt forvirret. det er ikke vigtigt den indeholder en dvd-afspiller da jeg har en i forvejen.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 31-12-09 00:58

Smut en tur i Hi-Fi Klubben, for der har de helt sikkert en fin billig Dolby Sorround-forstærker, der lige passer til dig, samt gode råd og vejledning.

Hilsen Mm og

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 31-12-09 01:04

Hvad koster sådan nogle?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-12-09 01:55

De har en lille fin "Surround Receiver" i hifi klubben til 4000,-
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t737-_surround-receiver_grafit.htm

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-12-09 01:58
Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-09 08:56

Citat
Men nu er min dvd-afspiller gået død

Den kan vel repareres

Hvis ikke er det sikkert fordi det er et "billiganlæg" og højtalere sikkert tilsvarende....

Så at ofre penge på en surroundforstærker til de højtalere er sikkert spild...

Smid dem ud og køb et nyt "billiganlæg"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-12-09 13:01

Er det sådan at forstærkeren er indbygget i din DVD afspiller, eller er den indbygget i din SuperVuff VOV'er?

At skulle give op imod 4000 til en forstærker, er kun for nørder og dem som vil prale lidt.
For de penge kan man jo købe både et vellydende sourroundanlæg og en 5.1 DVD afspiller.
Når musikken spiller, lægger du ikke mærke til prisen, og så høredu heller ikke en evt. forskel, for ellers er du ikke optaget af filmen med dens lydside.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-12-09 13:22

Citat
For de penge kan man jo købe både et vellydende sourroundanlæg og en 5.1 DVD afspiller.

Nej, det kan man ikke.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 31-12-09 14:07

Det er et billigtanlæg og derfor jeg ikke vil give en formue for et nyt. men troede man kunne få sådan noget billigere. selve forstærkeren er samtidig en dvd-afspiller. vil bare have højtalerne til at virke,,, kan man evt sætte dem direkte til tv.. nej sikkert ikke

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 31-12-09 14:11

Nej jeg vil også sige at hvis man skal have et ordenligt vellydende anlæg så skal man altså betale for det.

for 4000 for du ikke et komplet 5.1 anlæg med en ordenlig lyd ..

og man kan SAGTENS høre forskel.

mit råd er gå ind i hifi- klubben og få dem til at lave et godt tilbud til dig.
Der er jo stor forskel på hvor meget folk vil spendere på deres lyd.

Men skal du have en ordenlig Musik / Film oplevelse så koster det altså lidt - for ikke at snakke om de kabler man trækker, de skal selvfølgelig også være med.

Håber du finder ud af noget .. :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-09 15:02

Citat
kan man evt sætte dem direkte til tv.. nej sikkert ikke

Sætte dem til kan du sikkert godt, men det får du ikke meget ud af....

Har du ellers været tilfreds med dit anlæg, så køb noget tilsvarende og gem evt. de gamle højtalere - de kan ofte bruges til andre ting (komputer, køkkenradioer osv. hvad man har af småelektronik)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-12-09 15:06

Når man tror at de dyre anlæg er meget bedre, så er det en gang oppustet rigmandsblær!
Ofte betaler man en masse penge til det lille skilt med et firmalogo, uden at produktet er så meget bedre.

Men der kommer vel en dag, hvor blæremåsene hænger helt nede ved jorden igen!

Jeg vil tro at du kan sætte dine højttalere til en almindelig 5,1 forstærker, da de sikkert passer i impedansen.

Det er jo rarest at have tingene hver for sig, sådan at forstærkeren er for sig selv, så man kan tilslutte hvilken som helst afspiller til den.

Det anlæg som jeg har, har til sammen kostet under 1000 kr. - En lydidiot har hørt det spille, og kunne komme med nogen kritiske bemærkninger om det, før han hørte prisen. - Altså er prisen afgørende for, om det er noget værd. Det er dybt useriøst. Men den slags skal der også være plads til!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-12-09 15:15

[CITAT]Når man tror at de dyre anlæg er meget bedre, så er det en gang oppustet rigmandsblær! /CITAT]
Nej, så er det fordi man ved hvad man snakker om.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-12-09 15:17

I den billige ende finder man:
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/forstarker-hojttaler/TXSR307S/onkyo-tx-sr307-receiver

Den koster 1300,- og er sandsynligvis ok.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-12-09 15:20

Jeg tror du er fanatikker Bertel, og godt kan lide at føre dig frem for vennerne!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-12-09 15:23

Jeg kunne ikke drømme om at "føre mig frem", og er langt fra fanatiker, jeg har bare hørt forskellen på et billigt anlæg og et nogenlunde fornuftigt anlæg.

Jeg har et anlæg der består af 15 år gamle højtalere og en lille NAD forstærker, begge dele købt brugt. Hele systemet har stået mig i mindre end 5000,- Fanatikere køber en CD afspiller til 50.000,-

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 31-12-09 19:14

Prøv lige at tjække dette anlæg ud. Ret billigt og så er hele "maskineriet" nyt :

http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=38704&categoryid={C59B8990-8FB0-4E77-8B21-DBEB516FE99B}&nodeid=

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 06-01-10 23:38

Mariam_999

Har forvirringen lagt sig, og har du taget en beslutning?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-01-10 19:33

Endnu en gang splid af tid med lidt hjælp

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 26-01-10 08:21

Nej, det er det ikke. Jeg har fundet ud af at, jeg enten skal købe et helt nyt anlæg eller skal købe en forstærker, har set en i fona til 999,- inkl. 2 højtaler og dvd-afspiller . Men venter lidt med køb