/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvorfor anskaffer folk katte ?
Fra : dior
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 30-12-09 13:16

Man skulle tro det var fordi de holdt af dem.Men man ser gang på gang at det ikke er tilfældet,desværre.
Det er ikke meningen at man skal slå sine husdyr,heller ikke at tage dem i nakkeskindet,hvis der er noget de ikke "må".Ej heller at råbe af dem.
Det eneste man får ud af det,er en utryg og stresset kat,og så bliver problemet bare større.
Den kan risikere at gå og småtisse rundt omkring.
Resultatet er så at den får endnu mere skæld ud.
Inden man anskaffer sig en kat,burde man nok sætte sig ind i kattens adfærd.
Jeg har før haft 8 skønne katte.Har desværre nu kun 5 tilbage,pga. at de andre 3 blev syge.
Mine sover i sengen hos mig om natten.Jeg har ryddet et par reoler til dem,som de elsker at ligge i.
De får lov til at gå på bordene,også køkkenbordene.
Herregud,bordene kan jo vaskes af inden man skal bruge dem..
Dog tager jeg dem ned fra bordene når jeg spiser.Ligeså når jeg laver varm mad.
Jeg undrer mig over hvorfor nogle anskaffer sig katte,blot for at lade deres egne aggressioner gå ud over en stakkelss forsvarsløs kat.
Måske skulle den slags personer anskaffe sig en lille fugl i stedet for...
Derfor mit spørgsmål:
Hvorfor anskaffe sig en kat,kun for at gøre den utryg og nervøs?
Jeg har 5 dejlige rolige og harmoniske katte.
Jeg har dem fordi jeg elsker dem overalt i verden,og kan ikke undvære nogen af dem..

Rigtig godt nytår til alle katteelskere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 13:41

Jeg tror nogle anskaffer sig en - KATTEKILLING - fordi den er så uimodståelig, når nyhedens interesse har lagt sig, og katten er blevet voksen, så er den ikke så nuttet mere. Stakkels dyr

Trist læsning... men ved du hvad jeg syntes er endnu værrer,.. folk der gør det samme med deres børn

Dejligt at dine katte har det så godt hos dig.. det er sådan det skal være (hos dig, for jeg ville ikke strække mig sååå langt)

Rigtigt godt nytår til dig og dine firbenede venner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 13:59

Her bliver katte anskaffet til at fange mus, der er så gået noget galt et eller andet sted i deres opdragelse, tror du ikke at misserne kan snorksove mens musen piler tværs over gulvet den sidste kat er slet ikke "anskaffet" den er kommet helt af sig selv og har holdt ud på trods af en meget uvenlig modtagelse af de andre katte og hunden, det lille pus er sikkert kommet så langt hjemmefra at den ikke kan finde hjem igen, det er kun en killing men meget lærenem, lige ligger den i sofaen helt sammenrullet og total bedøvet, jeg tror ikke den forsøger at finde hjem igen, og så en hunkat det koster hvis jeg skal undgå familie forøgelse til foråret men den har et fint navn, min venindes datter på fire siger den skal hedde Isabella
Godt nytår til alle katteejere og alle som ikke har kat

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-12-09 13:59

Hej Dior !
Ja hvorfor har jeg en kat ?? Den indgår i min aktive bekæmpelse af mus.
Så netop derfor, bliver den aldrig fodret forud for at den skal ud på sin "snigerpatrulje"
men når den kommer hjem.
Sådan rent mentalt hviler kræet i sig selv. Hvis jeg råber af den, eller bryder ud i højrystet skønsang kan den da godt finde på at dreje hovedet glo, lidt som om den tænker

fra Højris

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-09 14:02

Nogle gange er det for børnenes skyld, men også de skal vide at en kat gør nøjagtig som det passer den, i modsætning til en hund.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-09 23:24

Vi har katte fordi vi elsker dem, nyder at opleve dem, være sammen med dem og hygge med dem. Vi har også en hund, men selvom hunden er dejlig, er kattene klogere!

Godt nyt år til alle!

MVH Akle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 23:36

Helt dumme er katte altså ikke, de kan trække os rundt som det lyster dem
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-23678338.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 23:48

Akle det er da noget af en påstand

Citat
men selvom hunden er dejlig, er kattene klogere!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-09 23:52

En hund kan godt opføre sig dumt, og den ved at den har gjort det idet den bliver forvirret.

Faktisk sjovt at overvære.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 01-01-10 18:01

Min kat synes ikke, det er i orden, at anbefale, at man anskaffer en fugl for at banke den eller på anden måde gøre den nervøs. Bare stik ham fuglen, så klarer han det selv !

Den med sult og mus er god nok. Da vi flyttede på landet, holdt kattene selv op med at spise inde, de ku´ meget bede li´ friskfangede mus.

Engang holdt min kat og min hund en ung rotte op i timevis til jeg ikke ku´ holde det ud og hev dem ind. Rent team-work. Altså ikke at stoppe legen. Rotter kan jo også være flinke, men de boede altså i mellem væggene, i kloakkerne osv. Ikk så sjovt.

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 21-01-10 12:45

Tak for svaret akle.

Også tak til alle i andre for de gode indlæg

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-01-10 15:02

Selv tak!
Hilsen Missekatten!