/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computer viser blå skærm og genstarter
Fra : 10.Totti
Vist : 1265 gange
98 point
Dato : 30-12-09 02:06

Har fået min søster og svogers computer med hjem. Fordi at jeg skulle formatere den og installere windows 7 istedet for vista. Der lå en masse ting på computeren som gjorde den langsom. Og så genstartede den også tit af sig selv

Nu har jeg så smidt win 7 cden i, og fået formateret harddisken og er ved at installere win 7.
Nu er problemet så bare at, den igen ved slutningen af installitionen viser blå skræm og genstarter. Og derefter skal jeg starte installitionen helt forfra. Den siger det er en fejl. Stop:0x00000124

Jeg kan sagtens installere win XP på den.

Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre??

Håber der er en som kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-12-09 05:33

du har sikkert en hardware fejl. eller en hardware som win 7 ikke gendkender. sider der nogle ekstra kort i maskinen,,, så fjern dem. kan du forsøge med et andet grafikkort.

prøv at kikke på denne link
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproinstall/thread/c4edb15f-0ac6-422a-8751-c50331eae7c9

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-12-09 06:43

Evt alternativ - indlæsning af andre drivere i starten af installationsprocessen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-09 09:56

Formatere > så bør partitionen slettes først.

Men du bør nok lige teste om win7 kan køre på den comp.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15

Det kræver dog at du lige har xp inde først.

Du kan også lige se om computerproducenten har divere til win7 som passer til din comp.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 11:35

Det må jeg lige prøve.

Men som jeg nævnte før, den gjorde det også før mens der var vista på den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-09 11:48

Tja - så kan det, som andre siger - være hardwarefejl eller drivermangel.

Kører den rent og pænt med XP .....................så er det et driverproblem med Vista og win7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-09 12:10

Forsøger du at slette XP når du lægger skiven i med Win7?
Eller beholder du XP og lægger Win7 ind på en anden partition?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 12:23

Nu har jeg lige Formateret og installeret Vista.

Det gjorde den også uden problem.

Vil lige prøve at køre den test omkring win 7.

Har lige et andet spørgsmål

Jeg skal have installeret driverne, Men de eneste oplysninger jeg har om computeren, er at der står Asus A8 på fronten. Kan dog ikke finde den på deres hjemmeside.
Nogen der kender en anden måde at få installeret driverne på?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 12:24

Granner01: Jeg sletter XP og ligger Win 7 ind

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 12:29

Nu har jeg kørt testen. Og her er de to minuser den kom med:

Opdater Windows Vista først Inden du kan opgradere til Windows 7, skal du installere Windows Vista Service Pack 1.
Hent Windows Vista Service Pack 1

Windows Aero-understøttelse Det aktuelle grafikkort understøtter ikke Windows Aero-brugergrænsefladen. Hvis du vil have adgang til fordelene i Windows Aero, skal du kontakte computerproducenten eller forhandleren for at finde ud af, om der findes en opgradering.
Gå på internettet for at få mere at vide om Windows Aero

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 12:49

Det ser ud som om du skal have fat på et andet grafikkort før du kan køre med Aero, hvis du vil have Windows 7 på computeren så slå Windows Aero fra i den Vista som du har nu og læg Windows 7 DVDen i drevet, installer så Windows 7 mens Vista er åben, så opgraderer du i stedet for at lave en ny installaton og din Vista bliver til en 7er efter du har genstartet, alle indstillinger er som de var i Vista så måske er det vejen frem i stedet for at lave en ny Windows 7 installation

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-09 12:58

Tja hvis jeg var dig så ville jeg have XP på en partition og Vista på en anden. Du kan sagtens have 2 styresystemer på en PC samtidig. For det ser ud til at den maskine ikke kan køre med Win7. De kan selvfølgelig købe en ny maskine, men det er vist ikke det de skulle.

Drop Win7 indtil de får ny maskine. Og godt nytår.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 13:11

Jeg har installeret Vista nu. Og den genstarter stadig med den blå skærm.
Og det er samme fejl kode 0x00000124
Den kunne sagtens installere vista uden problem. Og nåede da også at opdatere grafikkortet inden den begyndte på det.
Så det må jo næsten være noget i selve computeren som er gået i stykker.

Nogen der ved om der findes et program som kan køre en slags test, og derved se om der er noget der er gået i stykker? RAM fx

Kommentar
Fra : idioten

Dato : 30-12-09 13:26

Prøv xp den er ikke så sart som vista og windows 7 med driver

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 13:58

Men jeg skal jo ikke køre den med XP.. Der skal som minimum være Vista på den, som den blev leveret med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 14:14

Så skal du slå Aero fra eller købe et andet grafikkort til maskinen, hvad er det for en 7er du forsøger med? Hvis du slår Aero fra så bliver det en Windows 7 Basic, lidt synd hvis ejerne har givet merpris for en mere avanceret udgave

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 14:16

o.v.n: Hvordan kan det have noget med problemet at gøre? når den også viser den blå skærm og genstarter i Vista? Både før den blev formateret og efter?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 14:22

Det er et gæt men du giver selv svaret i den Windows 7 test længere oppe, Aero er sikkert slået til selv om grafikkortet ikke kan klare det og det udløser den blå skærm, som sagt et gæt det er ret umulig at sige noget sikkert uden at have patienten foran sig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-09 14:29

Jeg kan ikke huske om vi ved hvad det er for en comp.
Der er sikkert 2 ram klodser og du kan prøve at tage en ramklods ud af gangen og starte.
Er der ellers tilsluttet noget til comp.

Når den genstarter i win 7 - kan den så køre i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 14:30

Der jeg opdaterede grafikkortet, så sagde testen, at det ikke længere var et problem med Aero

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 14:31

Lige for at slå fast: Den køre med Vista nu, og den genstarter stadig hele tiden. Blå skærm og samme fejl kode.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 14:45

Der sidder 2x2gb ddr2 blokke der i. Jeg har prøvet at fjerne dem hver især, og der er det samme problem. Den genstarter med blå skærm under opstarten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-09 14:55

Når du starter op i fejlsikret tilstand, og går til enhedshåndtering.
Så er der måske ingen gule advarsler.
Men er de rigtige drivere installeret.
Asus har lavet drivere til win 7

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 15:01

Den kan heller ikke starte op i fejlsikret tilstand. Den genstarter lige så snart det er windows corporation kommer frem.

Og nej, alle driverne er ikke installeret endnu, da det ikke kan lade sig gøre uden den genstarter

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 15:22

Der er en der kommer med en løsning her: Kan bare ikke finde det han skriver inde i min bios
http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-windows-vista-hardware-devices/119292-solution-stop-0x00000124.html

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-12-09 16:20

er den maskine en bærbar eller en stationær pc

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-12-09 16:29

Stationær

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-09 17:12

Hvis jeg var dig så ville jeg slukke den maskine og give den en pause. Du har formateret og installeret så mange gange i dag at jeg nærmest synes at du har overbelastet hele systemet. Giv det en chance. Vent til i morgen med at fortsætte med den.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-12-09 17:59

fint en stationær, er grafikkortet indbygget i bundkort, eller et pci kort. hvis pci, tjek om det sider ordentligt, eller prøv , hvis du har et andet eller kan låne et at prøve et andet, for med den fejlkode burde det være grafikkortet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-09 18:53

1. Stationær - jammen så sidder der måske noget skrammel som Vista / win7 ikke kan li'
2. Har du nu renset den harddisk så den er frisk og fin, så den ikke gemmer på dårlige drivere.
3. Er det C: du installerer på
Kig lige på den harddisk sådan her:
Start > højreklik på computer > vælg administrer > og så vælg diskhåndtering.

4. De farvede felter ud for Disk 0 er partitioner og den første bør hedde C:
5. I orden ( system boot osv............)
6. Og så er der måske en D:

1.
2.
3.
4.
5.
6.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 01-01-10 23:46

Er stadig åben for forslag.

Der er intet styresystem på den, pga den ikke kan installere noget pga genstart

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-10 23:57

Ja det her er et forslag, men har du WIN 98? Hvis du har mulighed for at få fat i den så kan du prøve at installere den på C: , Så formaterer du D: med 98 og når du har gjort det og genstartet,
så læser XP ind på D:.

Nu vil XP så selv formatere. Der er bare et problem for hvis harddisken kører NTFS, så kan Win98 ikke køre, den bruger Fat32.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 00:04

Du havde da XP på, er den formateret igen igen eneste forslag jeg kan komme på er et andet og bedre grafikkort, testen sagde jo at der var problemet

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 00:14

Nej har ikke Win 98. Kan det overhovedet køre på en "rimelig ny compter"? (1½år gammel)

Har Win 7, Vista, og XP liggende.

Grafikkortet er et Geforce 8800 GT

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 00:22

Næste med garanti så har du en hardware fejl, jeg kan ikke sige hvor, du har RAM nok og grafikkortet lyder da til at være ok, jeg kan desværre ikke hjælpe dig

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 00:22

Noget jeg har lagt mærke til den skriver hvis man kigger hurtigt efter er: No Harddisk is detected

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 00:32

Så er jo ikke så mærkeligt at du ikke kan installere noget, hvis computeren ikke registerer harddisken, var der også problemer med genstarter før du begyndte med at forsøge at installere Windows 7? Måske dur harddisken ikke?
Har du en cd med en Linux live eller partions programmet Gparted på en cd?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 00:35

Den genstartede af sig selv med blå skræm dengang jeg fik den fra dem.

Det med harddisken nu, kan det være fordi jeg valgte: Load Optimized Defaults inde i biosen?

Og hvordan kan jeg få den til at finde harddisken?

Har prøvet et styresystem der hedder ubuntu. det kunne den heller ikke installere

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 00:36

Kan forresten godt se harddisken inde i bios

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 00:42

Det jeg vil foreslå er at køre Ubuntu live fra cd (uden at installere) derfra kan du formatere harddisken igen med Gparted som er på den cd, slet den som den er nu og opret en eller flere partioner med ntfs som filsystem, så kan Windows 7 dvd sandsynligvis finde harddisken igen.
Det er sandsynligvis en SATA harddisk og den skal være slået til i BIOS, så måske har du slået den fra ved at vælge Optimized Default

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 00:48

Er ved at prøve at smide XP på den nu.
Den kunne godt finde Harddisken.
Men sidste gang jeg prøvede at installere XP. Der blev den aldrig færdig pga genstart.

Jeg prøvede at kigge i bios, og kunne ikke se nogen steder hvor det var muligt at slå over til SATA?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 00:50

Måske er det RAID du skal se efter

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 00:51

Okay men skal jeg ikke lade den forsætte med at prøve at køre XP ind?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-10 00:54

Med alle de problemer der har været, så drop Win7 og brug XP. Vista er ikke noget at samle på, så det ville jeg se bort fra. Og med de problemer der er nu, så kunne det tyde på en mindre periodisk fejl i harddisken.

Men det er mit forslag. Jeg ville selv gøre det. Og jeg vil ikke selv have Win7 før den bliver leveret med de drivere der skal bruges. Og det tager ½-1 år før den er der. Men det tyder på at Win7 bliver et lige så stabilt styresystem som Win98 og XP.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 00:57

Nix, den gik hurtigt ud af XP installitionen..

Kan heller ikke se nogen steder der står noget med RAID.

Skriver lige hvilke muligheder der er, når man kommer ind i Biosen

Standard CMOS features - Advanced BIOS features - Integrated Peripherals - Power management setup - Pnp/pci Config.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 01:02

Du skal ind i Advanced BIOS Features og se efter RAID - SATA eller AHCI

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:06

Står ingen steder.

Dette står der:

Boot Sector Protection (Disable)
Full Screen Logo display (enable)
Quick Booting (enable)
Boot up num lock led (on)
IOAPIC Function (enable)
MPS Table Verision (1.1)

CPU Feature som menu
Chipset Feature som menu
Boot Sequence som menu

Men heller ikke i de menuer står der noget

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:18

Den bliver også slemmer og slemmere.
Nu kan jeg ikke engang nå at vælge sprog i ubunto uden den genstarter.

Det der dog er lidt underligt ved det, er at den først gør det når jeg trykker på tastaturet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 01:22

Citat
Nu kan jeg ikke engang nå at vælge sprog i ubunto uden den genstarter
det vil sige at harddisken slet ikke er i sving endnu, jeg ville udsætte de to RAM klodser for en nærmere undersøgelse, mere og mere peger på dem

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:24

Der tog jeg den test som man kan i ubunto menuen. Og den sagde ingen bemærkninger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 01:29

Er det tænkeligt at der i en eller anden menu i BIOS står noget om 32 bit system og hvis der er, så skal den altså være slået til (enable)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 01:32

Jeg genkender ikke lige noget som du nævner fra BIOS, så prøv at bladre alle muligheder igennem, du bladrer med piltaster og Enter, går tilbage med Esc. når der er en menu så trykker du på Enter for at se undermenuer, hvis du ændrer noget som du vil gemme så tryk på F10 og Y for bekræfte, du kan altid gå baglæns ud uden at ændre noget med Esc. knappen

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:34

Nix det gør der ikke.
Det eneste sted jeg kan finde noget hvor man kan vælge 32 er PCI Latency Timer. Som står på 64,som kan sættes på 32

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:37

Ja så meget kan jeg da finde ud af Og har bladret det hele igennem når jeg skriver noget herinde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 01:38

Det er under Harddisk Settings du skal lede og den du nævner vil jeg gætte på at den skal stå på 32 hvis du bruger 32 bit sustem

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:40

Der er ikke noget der hedder Harddisk settings. Kan dog gå ind under Standard CMOS features. Og så vælge SATA 1 ( Hard Disk)
Og så kommer det frem at det er en Hitachi 320gb, hvor der også er 3 muligheder
LBA/Large mode (Auto)
DMA mode (auto)
Hard Disk S.M.A.R.T (auto)

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:41

Og så er jeg også næsten sikker på at det er 64bit system. Det er hvertfald Vista 64bit de har fået med til computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 01:48

Ok jeg er også noget usikker på det sidste, men alt bør prøves men ikke ændre til 32 så

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 01:50

Hvis du ikke engang kan læse Ubuntu cd ind, så er der en RAM fejl 99,9% sikker, det har intet med BIOS eller harddisk at gøre, heller ikke grafikkort eller andre kort

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:50

For hvis jeg sætter den til 32, vil jeg jo hverken kunne installere win 7 eller vista da begge er til 64

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:52

Jeg gik ind i biosen og valgte load user setting 1. Nu kan jeg bruge menuen i ubuntu uden den genstarter.

Den skriver dog stadig no harddisk is detected

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 01:54

Kan dog ikke installere ubuntu. Så genstarter den. Men som sagt, når jeg vælger test memory i ubuntu menuen, og lader den gøre igennem. Så finder den ingen fejl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 01:59

Har du Ubuntu skrivebordet på computeren nu? Fuld indlæst og klar til at bruge, lige som hvis den var installereret på harddisken?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 02:00

Nej, for det kan den ikke.. Det eneste jeg kan vælge i menuen er test memory. Alle andre valg, så genstarter den

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 02:04

Ved ikke om dette kan være nogen hjælp overhovedet.

Men her er et billede af computeren inde fra

[URL=http://img23.imageshack.us/i/sdc10003h.jpg/][IMG]http://img23.imageshack.us/img23/5048/sdc10003h.th.jpg[/IMG][/URL]

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 02:17

Desværre det siger intet om computerens tilstand dengang du havde XP kørende, lavede du så en RAM test? http://hcidesign.com/memtest/ og hvad sagde den?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 02:20

Det gjorde jeg ikke nej.

Det eneste ang ram jeg har gjort er, at tage hver enkelte blok ud af gangen, for at se om det var den ene den var galt med.
Og så har jeg taget sådan en memtest der, igennem ubuntu menuen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 02:20

Desværre er jeg nødt til at lukke ned for i aften, jeg skal til 100 års fødselsdag i morgen - øhh det er jo i dag nu, det sker ikke så tit i min omgangs kreds så jeg må hellere se at få sovet lidt så jeg er nogenlunde kvik håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 02:22

Vil også i seng..

Tusind tak for hjælpen, Håber dog du vender tilbage til tråden

Kommentar
Fra : edison

Dato : 02-01-10 07:42

prøv at åbne maskinen, find sata kablet, og prøv at pille kablet af bundkortet, og sætte det i en anden port. og i bios, sæt harddisk til non raid.
og på bundkortet står model navn og nummer, kom med det, så kan jeg finde en manual til bundkortet

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 09:12

MSI C158 - Micro-Star model: MS-7360

Som jeg har skrevet tidligere. Så står RAID ikke nævt nogen steder i biosen

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 09:20

Nu fik jeg den til at stoppe med at skrive at den ikke kan finde HDD. Ved at i bios, gå ind under On-Chip IDE Controller og sæt den til disabled.
Kan dog stadig ikke installere noget som helst pga genstart

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-01-10 09:32

Grunden til den skriver 'no harddisk is detected ' er PATA porten er ubenyttet, da både dit DVD-drev & hardisk er SATA, så PATA (P IDE) kan slåes helt fra.
Sæt din 320GB Hardisk til 'Hard Disk S.M.A.R.T (auto)' og hiv SMART data ud via din live-ubuntu.

http://www.averyjparker.com/2009/01/12/checking-the-smart-details-of-a-hard-drive-with-an-ubuntu-boot-cd/

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 09:36

Den skriver ikke længere "no harddisk is detected"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-10 22:23

Hej igen jeg har læst lidt på andre sider om dit problem, det kan måske skyldes er forkert driver til bundkortet, du har sandsynligvis lydkortet indbygget i bundkortet, prøv at finde lydkort i BIOS og sæt den til Disable, hvis det løser problemet så du kan installere Windows 7 så må vi senere finde en lyd driver som kan bruges

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 02-01-10 23:13

Det har jeg også godt set på andre sider, og prøvet at slå det fra. Hjalp desværre ikke

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-01-10 06:59

ifølge dit billede er det da heller ikke en sata disk der sider i, det er en ide disk, men med en form for adapter til sata. sider den ordentlig, virker den. og hvad er det for en disk, altså mærke og model. for hos de fleste hardisk producenter kan man downloadet et test program der kan brændes på en cd, og den kan der bootes fra.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 05-01-10 23:38

Aner ikke om det har noget at sige. Men computeren bipper 3 gange når den starter op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 23:43

Tre korte bip = RAM fejl og det har jeg foreslået før

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 23:44

XP kræver ikke så mange RAM som Vista og Windows 7, sikkert derfor du godt kan installere den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 23:48

Rettelse: 3 korte bip kan være RAM fejl, det er lidt forskellig afhængdig af hvilken bundkort computeren har indbygget

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 06-01-10 02:35

Men bippene eraltså fordi der er en fejl?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 02:44

Ja der skal kun komme 1 kort bip som siger at systemet er ok
i sommer stod en af mine RAM blokke helt af, computeren hylede i lang tid (meget langtrukken bip) og nægtede at starte, da jeg tog den defekte blok ud kunne den starte, mit bundkort er QDI og den giver andre lyde end dit, måske kan du finde din fejl her: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 06-01-10 02:48

Det her er bare 3 hurtige bip.

Men er det ikke underligt, at det program til test af RAM. Viste 0 Errors

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 02:55

Jo og det bliver værre endnu
Citat
If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.
her siger de at hvis memory testen er god så skal du købe et andet bundkort, men opgiv ikke endnu, det kan også være grafikkortet som har en fejl, jeg synes de roder lidt med de bip koder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 02:57

Jeg tror mest på RAM fejl, du siger XP kører fejlfri og det ville den sikkert ikke hvis bundkortet eller grafikkortet er i stykker, den kan derimod godt køre med reduceret memory

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 06-01-10 02:57

Og det er også træls at man kan blive ved med at smide penge i den, indtil fejlen er fundet

De eneste RAM jeg har selv, er dem som sidder i min egen stationær. Men det er DDR RAM, og dem må jeg vel ikke sætte over i den anden, som har DDR2. Hvis de overhovedet passer

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 06-01-10 02:59

Nej XP kører ikke fejlfrit. Det kan jeg heller ikke installere mere.

Inde i installitionen, så genstarter den. Og så bliver den aldrig færdig, men genstarter bare hele tiden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 03:02

De passer sikkert ikke, men hvis de gør (brug ikke vold) så sker der intet ved at forsøge, du ødelægger ikke noget men måske nægter computeren at starte.
Du må ikke blande RAM så enten DDR eller DDR2 ikke begge slags på en gang

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 06-01-10 03:11

Syntes hvertfald det vil være lidt vildt hvis det allerede er bundkortet. Den er kun lige fyldt de 2 år

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 03:26

Jeg har jo heller ikke sagt at det ER enten det ene eller det andet, kun gætterier og forslag på mulige fejl, jo et bundkort og andet hardware bør kunne holde meget længere, min bærbare var stadig dækket af garantien da den ene RAM blok gik i stykker på den, så alder alene kan ikke være årsagen, der kan være fejl på nye komponenter som først kommer frem efter en tids brug