/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forstærker til USB memorystick
Fra : Eyvind
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 27-12-09 11:14

Jeg ønsker en forstærker til en USB memorystic (pen)
Om den også har radio er ligegyldigt.
Den skal kunne afspille USB stick når der sluttes 23ov.
Den skal spille nummeret igen og igen hele tiden.
Opstartsforsinkelsen må ikke være mere end 5-10 sek.
Den skal kunne spille rimeligt højt.

Findes der sådan en.

Ps. Nej - den skal ikke bruges til at genere naboen når vi er på ferie.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 11:20

Det lyder som et fejlkøb det er en mp3 afspiller du skulle købe, alle de funktioner du nævner er i sådan en lille afspiller også radioen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 11:23

OVN
Kan den spille uendeligt
spiller den højt
kan den startes ved tilslutning af 230v

Det er alt hvad jeg skal bruge - og jeg har ikke købt noget endnu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 11:31

1. Kan den spille uendelig - den kan blive ved at spille det samme nummer i en uendelighed, ja men den stopper når alle numre er afspillet hvis den ikke er sat til gentagelse
2. spiller den højt - nogle blandt andre Ipod har en lillebitte højtaler, men alle kan sættes til at afspille gennem computerhøjtalere med indbygget forstørker (minijack stik)
3. kan den startes ved tilslutning af 230v - ved det ikke, min kan slet ikke sættes til 220 volt men det er der mange so, kan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 11:33

Citat
den skal ikke bruges til at genere naboen når vi er på ferie.
så noget andet dril da kom nu med det - jeg VIL vide alt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 11:53

Desværre kan jeg ikke fortælle hvad den skal bruges til........................men det er ikke noget grimt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 11:57

Jeg forstår intet af det som står på den side her, men en radio magen til har jeg den ligger på hylderne i Bilka og kan afspille musik fra min usb drev, ikke kun fra mp3 afspilleren, den starter med at spille når den får strøm hvis den er tændt, den har forstærker indbygget men kræver et par højtalere og en omformer fra 220 til 12 volt:
http://www.bizrate.de/autocdmp3player/oid981339654.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 11:58

Et gæt: Nogen du kender skal giftes og du vil holde dem vågne hele bryllups natten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 11:59

Måske kan jeg også bruge en CD afspiller der kan gentage
stadig at kunne spille højt
at kunne starte ved tilslutning af 230v.

Jeg har allerede sådan en mini radio med CD men den starter ikke CD selv når der sluttes strøm til.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 27-12-09 12:17

vil du spille for din husmår ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 12:23

Rent teknisk kan du da sagtens lave det....

Der skal bruges:

1 autoradio med USB - evt extra forstærker
1 STABIL transformator 230/12

Det vil hver gang der tilsluttes strøm - starte der hvor den blev slukket...

Så er det bare at programmere radioen rigtig...

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-12-09 13:08

En MP3-afspiller og en iPod kan med det rigtige kabel tilsluttes et hvilket som helst stereoanlæg enten i AUX-, CD- eller TAPE-indgang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 13:20

brorteil > du er tæt på, men kan ikke stave.

--------------------------------------------------------------------------------
vil du spille for din husmår ?
--------------------------------------------------------------------------------
vil du spille for din husmor ?

Men det er noget helt andet.........................

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 27-12-09 13:34

Citat
vil du spille for din husmår ?
--------------------------------------------------------------------------------
vil du spille for din husmor ?

De kan have fælles generende egenskaber, det er min erfaring.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 14:12

Citat
at kunne starte ved tilslutning af 230v.

Jeg har allerede sådan en mini radio med CD men den starter ikke CD selv når der sluttes strøm til.

Inden oi giver gode råd så læs lige Eyvind´s spørgsmål ordentlig.

Han skal bruge noget musik der starter når det får 230 v tilsluttet, han skal ikke hend og trykke på andre knapper for at det kan spille, men næsten alt nyt musikgrej resetter når forsygningspændingen afbrydes så hvis deter fordi det skal være under sengen ved de nygifte, ja så må Eyvind selv ind under sengen og starte det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 14:53

Det ser ud til at jeg må skaffe en ældre type radio/forstærker med maskimekaniske indstillinger som bliver der hvor de er sat - og så sætte en MP3 afspiller til den.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 15:10

Det er ingen problem at finde en forstærker/radio der spilder her og nu ved 230v ON, men MP3 afspilderen skal der jo trykkes på, men hvis du kan have MP3 afspilderen til at køre hele tiden og så kun tænde for 230V til forstærkeren før lyden kommer ud, lyden starter så bareikke med den tekst/musik fra start, men da du vil have at det gentagersig, ja så kommer det hele jo med før eller siden

Der er selvfølgelig en tidsfaktor fra det er inataleret og til det skal bruges, der skal tænkes på med batterier til MP3 afspilderen

Men det bliver sikkert sjovt hvis det hele lykkes.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 15:20

Kan du ikke nøjes med at føre en ledning til en stor Højtaler hend til lirstedet også selv være ved musikanlæget og trykke på de par knapper.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 15:48

Hvad med en fjernbetjening

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-12-09 16:09

Og husk "Tænk/slukur" i en stikkontakt.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-12-09 16:10

Automatisk "Tænd/slukur"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 16:20

Tænd/sluk ur hjælper IKKE...

Memory forsvinder hvis der ikke er konstant strøm på....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 16:31

Findes der uautomatiske tænd/sluk ure

Det skal ikke styres af "lir" ...............men pir + forsinket afbrydelse.

Jeg er ikke tilstede.

Ok - nu får i formålet, som er noget så kedeligt som sikring af en af mine venners hus, når de ikke er hjemme.

Nemlig ............................ vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov
vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov

Og det skal helst ikke være en af mine sædvanlige "opfindelser", da det gerne skulle se lidt pænt ud.

Så mangler jeg bare et par gode solide bud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 16:44

Men jeg tror nok at mine computerhøjtalere (med forstærker) måske kan bruges.
Desværre har jeg ikke mere et af de gamle CD drev med stik til lyttebøffer, som måske kunne være brugt til test.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 16:47

er det en stor eller lille vov-vov hund du vil bruge

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-12-09 17:11

Citat
CD drev med stik til lyttebøffer
Også kaldet "Walkman", og som kunne bruges med både batterier og strømforsyng (transformer) helt uautomatisk . Jeg har en, som du gerne må låne. Du skal blot selv have pc-højtalere til vovveriet .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 18:03

Var det ikke billigere at købe en Pitbull

Så har børnene også noget at lege med...

Den skal selvfølgelig være kamptrænet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 18:43

En pitbul har de da - men det er når de ikke er hjemme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 18:45

Majormajor > kan mit højtalersæt stikkes ind i sådan en walkmann, og på den måde forstærke lyden.
For så kunne det måske være løsningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 19:52

Walkman er droppet - den kan jo ikke starte selv.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 20:21

Find en gammel radio med kassetbåndsafspilder i, den slår først fra ved bånsudløb, og med et 120 min.bånd ned vov vov musik, så er der da 120 min alarmtid med vov vov, for vov vov hunden skal klappes / vendes til en ny omgang vov vov alarm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 20:28

Jow - jeg har tænkt på en kasetteafspiller med sløjfebånd. (hvis det findes til kasettebånd)

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 20:43

Hvad vil du med et sløjfebånd, 120 min er da nok det skal da ikke vov vov i 120 min itræk så får du da problemer med naboerne, det skal da kun køre nogle minutter ved alarm start, og igen ved ny alarm start

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 20:47

Tja det kan da godt være at 120 min er rigeligt..............

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 20:55

Ja ,start nu med 120 min og se hvor meget det køre, for et sløjfebånd tror jeg ikke er til at opdrive nu om dage, og hvis det gør i 3 min er det jo 40 alarmer og det er da noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 21:09

Men nu er jeg ved at zoome ind på en clockradio som kan afspille CD.
Nu vil jeg lige se om den
starter forfra på den CD eller kan spille i gentagelse
Om den kan starte hvis jeg afbryder og tænder igen.

Ellers bliver det en kasetteradio med 120 min.

Jeg må ud og teste i morgen.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 01:06

Citat
jeg har tænkt på en kasetteafspiller med sløjfebånd
De fleste af disse afspillere, kunne sættes til at spille kontinuerligt, dvs. at "vende" båndet. Jeg har da et ældre anlæg med netop sådan en kasetteafspiller i, + CD og radio, købt på udsalg for 50 kr i 1998, men jeg måtte købe en fjernbetjening til 400 kr, så min frue også gad betjene anlægget . Funktionen kaldes "Loop".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-09 13:22

Ja det er jo rigtigt med det loop, for det vores gamle kasetteafspiller jo.
Og så havde den mekanisk start som så kunne være slået til. (bare det ikke giver båndsalat)

En selvstartende CD afspiller, kunne også gøre det......altså mekanisk start og så køre når den får strøm.

Jeg har lige været på jagt i diverse butikker, men alt har elektronisk start så den ikke kan være tændt på forhånd..................... giv tid giv tid vi nynner glad. der kommer nok en løsning.

Accepteret svar
Fra : Majormajor

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-09 14:21

Eyvind, du skal vist i en "Brugt-vare-forretning" for at finde et gammelt minianlæg. Det var det jeg gjorde den gang, jeg manglede en "ny" kasette-afspiller. Den skulle bare have en god gang rensning, og den (og cd-afspilleren) fungerer stadig fremragende. Det er forresten et Sony-anlæg med kanon gode højtalere til også .

(Jeg er ikke Superbruger, så hvis du på en eller anden mystisk måde, kan acceptere noget fra mig, skal du IKKE give mig point. De vil blot havne i det store stygge netværk og være spildt .)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-09 14:25

Undskyld mit spørgsmål - men hvor kommer USB ind i DET billede

Var det ikke det du spurgte om - eller har jeg misforstået noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-09 14:50

Jow jow men løsninger peger et andet sted hen.......................jeg spekulerer også om spørgsmålet skal annulleres, fordi de forskellige svar ikke passer til spørgsmålets oprindelige form.

Majormajor > hvad hedder den spille, du snakker om som selv kan starte når der tilsluttes strøm.
Altså uden at der skal trykkes på knapper.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 17:06

Citat
Altså uden at der skal trykkes på knapper.
, hvor pokker har jeg skrevet det? Det gode gamle anlæg, Sony (uden anden betegnelse) skal altså startes ved tryk på en knap .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-09 17:11

Du kan IKKE lave den slags uden en eller anden form for "hukommelse" - medmindre du betjener det fra et andet sted og blot opsætter højtaler.

Så "konstant strøm" (eller batterihukommelse) skal være tilstede....

Derfor forslaget med autoradioen der både har konstant strøm og tænd/sluk...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-09 17:12

Ok - det stod inde i mit hovede.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 17:22

Eyvind.
Citat
Ok - det stod inde i mit hovede.
Var denne lille bemærkning til mig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-09 18:35

Ja ja -
hvor pokker har jeg skrevet det?
Ok - det stod inde i mit hovede. altså fri fantasi.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 19:40

OK - og pas lidt på den fantasi .

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-09 11:33

Tak for svaret Majormajor. "Brugt-vare-forretning" blev det så. Altså en Philips med Pittbull-lyd.
Det er en gammel Philips radio med indbygget kassetteafspiller/optager. (220 volt)
Jeg henter den om et par dage og så bliver det spændende om det kommer til at virke.
Tak for de mange forslag.

Ps. Der bliver nok også købt lidt flere skilte.
http://peecee.dk/upload/view/213897/full

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 30-12-09 12:52

Glædeligt at jeg kunne være til hjælp, og når det er en gammel Philips, skal du nok få det hele til at virke. Ellers må du skrive tilbage og klage

Meget flot skilt; wufff

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 30-12-09 13:03

Eyvind

Hovsa. Hejdu58 var først med dette råd
Citat
Find en gammel radio med kassetbåndsafspilder i, den slår først fra ved båndudløb, og med et 120 min.bånd ned vov vov musik, så er der da 120 min alarmtid med vov vov, for vov vov hunden skal klappes / vendes til en ny omgang vov vov alarm

med de point til mig