/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dato og klokkeslet problem
Fra : Fattig
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 24-12-09 11:45

På det seneste har jeg været ude for at dato og klokkeslet har været sat i stå på min computer, altså når jeg åbner computeren er tiden flere timer bagud, det har jeg godt nok ikke tidligere været ude for. Styresystemet er win. XP.
Har nogen her på Kandu et bud på hvad årsagen er.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-12-09 11:47

Hej og god jul.
Hos mig var det årstallet der ikke var rigtigt...prøv lige at tjekke det.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 24-12-09 12:05

Skift batteriet på bundkortet, det er blot en knapcelle der er let at se når låget er hevet af.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-12-09 12:19

det er backup batteriet på bundkortet der er færdigt. Det er et lille knapbatteri som blot skal skiftes. Så kører den igen.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 24-12-09 13:08

Tak for svaret LuffeA.
Jeg vil anskaffe et nyt batteri.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-09 13:29

Det batteri er sikkert et 2032 og ser sådan ud:
http://peecee.dk/upload/view/208613

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-12-09 13:52

.... og så kan du hente et program som finjustere dit ur, efter et atomur, så det altid går rigtigt.