/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7
Fra : Fasanvej
Vist : 1080 gange
100 point
Dato : 21-12-09 01:17

Hej.

Når jeg installerer Windows 7 64 Bit . Laver den en skjult partition først på disken .
Skal den gøre det. ?.
Hvad bliver der lagt i den skjulte partition. ?.

Mvh
Fasanvej

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-12-09 01:24

Ja . .
Den laver en partition på 100 MB først på drevet.
Spørg mig ikke hvad den vil bruge den til.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 21-12-09 01:26

Hej Fasanvej.
Ja Win 7 SKAL lave en skjult partition på disken. Det gør samtlige versioner af Windows også de ældre af slagsen. Det er en systempartition som bruges til at holde styr på selve Windows, lidt i stil med den nok som bekendte swapfil, der jo er et mellemlager hvis disken løber tør for tilgængelig Ram. Det er ikke en partition du kan tage egenskaber på ej heller kan du se hvad der ligger i den, men det er kun til systemets brug, altså en slags overordnet styring af Windows.
Venlig Hilsen
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-09 05:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-09 08:52

Hvor kan man se om den skjulte partition er der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-09 09:03

Jeg har lige installeret w7, den har da ikke lavet nogen skjult partition, har kigget i diskhåndtering og med Partition Wizard Home

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-12-09 09:32

Hvis I læser indholdet af det link MOLOKYLE har lagt ind, vil I se at Windows 7 kun laver denne partition hvis harddisken ikke havde partitioner i forvejen, altså har du opgraderet fra Vista til Win7 gør den det ikke, har disken indhold gør den det ikke ......

Funktionen BitLocker kan læses her på engelsk ->
http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd548341%28WS.10%29.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-09 09:47

Citat
Hvis I læser indholdet af det link MOLOKYLE har lagt ind, vil I se at Windows 7 kun laver denne partition hvis harddisken ikke havde partitioner i forvejen, altså har du opgraderet fra Vista til Win7 gør den det ikke, har disken indhold gør den det ikke ......

Og hvor fa.... ser du det i linket fra molokyle?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-09 09:58

Der står at win7 ikke laver den partition når harddisken er partitioneret i forvejen.
Og i linket udnytter man det ved at lave en partition lige før installationen med win7 værktøjet.

Altså som jeg læser det........................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-09 10:29

Partition Wizard Home
Fint lille program Klaudi - jeg har lige afprøvet på win7 fra Live CD udgaven...................super.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-09 10:54

Ja og så er det gratiiis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-09 14:43

JegErHer & Eyvind -> Korrekt !

Denne 100 Mb. partition bli'r kun oprettet, hvis Win7 installeres fra 'From scratch'.

Er disken i forvejen partitioneret, så oprettes den ikke.

( NB: Det ska' li' si's, at hvis Windows Vista ..under af-installation OGSÅ sletter partitions? Tjaeh... Så vil den 100 Mb. system-partition bli' oprettet ved installation af Win7.

Det ska' så o's' si's:

Jeg har ikke efterprøvet dette! )

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-09 09:07

Fasanvej: men du har fået svar på dine spørsmål Ja Windows 7 Ultimate, Bus & Pro opretter en skjult partition i starten, og den bruges til BitLocker.

Mere information om BitLocker kan bl.a. ses her -->
http://www.secureit.dk/pdf/10%20ting%20du%20ikke%20%C3%B8nsker%20at%20vide%20om%20Bitlocker.pdf

Godkendelse af svar
Fra : Fasanvej

Dato : 23-12-09 20:09

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-12-09 15:57

Du er velkommen :)