/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Partition - Harddisk - Software????
Fra : McBobo
Vist : 692 gange
300 point
Dato : 15-12-09 21:20

Hejsa Kandu

Nogle som kan hjælpe/anbefale eller bruger et rigtigt godt Partition Manager program...

Jeg vil godt have lavet flere Partitioner på min harddisk, så jeg har mulighed for at kører med flere styresystemer, (XP og Vista/Windows 7....). Hertil også muligheden for at opdele harddisken i forskellige bidder/drev (Partition) til fek.s ... Spil, Film, Musik...m.m.

Jeg har Vista 64 bit installeret, så programmet skulle gerne kunne køre på 64 bit

Skal kunne fungere med følgende styresystemer:
# Windows 7 (32-bit and 64-bit)
# Windows Vista (32-bit and 64-bit)
# Windows XP Pro

Jeg har kigget på dette program "Partition Manager 10.0"
http://www.paragon-software.com/home/pm-personal/requirements.html

Er det penge lige ud af vinduet eller kender I andre programmer (Gratis/Køb)... Så er i velkommen til at skrive, så jeg har lidt at vælge imellem.... på forhånd tak og god jul..

Mvh McBobo

Ps..... Det ender sku nok med vi får hvid jul i år..... eller hvad???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-09 21:26

Hvorfor ikke bruge Vista's eget?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-09 21:39

Citat
Heldigvis er der i Vista indbygget et program til at ændre partitionernes størrelser med. Højreklil på "Denne computer", vælg "Administrer" og dobbelklik på "Lager" efterfulgt af "Diskhåndtering". Så fremkommer der en grafik der ser ud til at være omend meget inspireret af Partition Magic.

Kilde:
http://www.moppe.dk/vistashr.html

Kommentar
Fra : leob

Dato : 15-12-09 21:51

jeg kører ikke selv Vista, men vær opmærksom på, om det indbyggede program også kan partionere C-disken - det har tidligere Windows partioneringsprogrammer ikke kunnet

Eller kan det af dig selv foreslåede Partition Manager gøre det - det er et rigtig godt program, men koster, medmindre du måske kan finde det i en tidligere udgave, måske i Komputer for alle eller i PC Worlds dvder

leob

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-09 22:55

Så er der jo os gparted
http://gparted.sourceforge.net/

du kan lave en LiveCD eller køre den fra en USB pen
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

GRATIS

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 300 point
Dato : 15-12-09 23:31

Hvorfor betale når du kan få gratis programmer.
Alle disse kan bruges i 32/64 bit udgaver af windows.

link her:
http://www.partitionwizard.com/download.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-09 01:30

Det bedste værktøj har Klaudi lagt et link til: Nemlig Gparted live cd.
Du burde kunne bruge den indbyggede Diskhåndtering i Vista til det du ønsker

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 16-12-09 12:47

Prøver nogen at de programmer af i har forslået og vender tilbage senere... Takker..

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-12-09 00:09

Hej igen.... Har prøvet det gratis program "Partition Wizard Home Edition 4.2, som "tararam" anbefalet.
Min harddisk er nu delt op i 2 partition (drev) og køre udbeklageligt. Det tog ca. en time, da man først skulle formindske harddisken og derefter oprette en Ny partition.... Super nemt program med letforståelige guides på hjemmesiden i tekst og video... Og så er det GRATIS

Takker til alle....

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 17-12-09 00:10

Tak for svaret tararam. Har du måske andre god links til fede gratis programmer

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-12-09 00:12

undskyld "tararam" , men du skulle have haft 5 stjerner