/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tastatur og IE-problemer
Fra : mip1983
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 14-12-09 10:28

Hej...
Håber virkelig der er en, der kan hjælpe mig.
Jeg har en 5 år gammel amitech bærbar, men har desværre pt. ikke råd til en ny.
Så al hjælp vil være så hjertelig velkommen.
Problemet består i 2 ting, det synes at følge hinanden
Tastaturet virker kun halvdelen af de gange jeg skal bruge det. Det er begyndt ikke at ville skrive, men det gælder kun for halvdelen af tastaturet, det kan også finde på at skrive med stort selvom caps lock ikke er slået til, slår jeg den så til, begynder det at skrive med små bogstaver.
De gange halvdelen af tastaturet ikke virker har jeg prøvet at slå num lock til og så virker det nummeriske tastatur fint.
Det andet problem jeg har er at IE 8,0 enten kan finde på at lukke vinduet ned, bedst som man sidder at arbejder, eller også finder det på at åbne den samme side i flere vinduer, specielt hvis jeg skal trykke mig videre på en hjemmeside, og dermed ikke ment at åbne et link i et nyt vindue.
Når tastauret ikke virker IE heller ikke som det skal og andre gange virker det fint, så jeg kan ligesom ikke finde noget fast mønster i det.

Godt nok har jeg ikke den vilde forstand på det tekniske, men synes selv at jeg har prøvet det meste for at afhjælpe problemerne: Virusscan flere steder fra, for at sikre der ikke var noget, der var smuttet forbi, systemgendannelse, formatering, men uden held.
det eneste der har hjulpet for en kort stund, har været at nulstille avanceret indstillinger i IE, men problemet både med tastaturet og IE vender tilbage.

Så HJÆLP, på forhånd tak.
Maria

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 14-12-09 12:25

En bærbar kan fint bruges med et eksternt tastatur, en billig og behagelig løsning hvis der skal skrives meget, men bruger du den bærbare som bærbar og flytter meget rundt, så er der jo en ting mere til tasken, et eksempel på et billigt tastatur:
http://www.midtdata.dk/hardware_1000098444_Logitech-Classic-Keyboard-200---USB.html
Problemet med Internet Explorer kan også løses, brug Firefox i stedet for og kan du ikke undvære IE så brug IE Tab som er en tilføjelse til Firefox som gør at siderne vises som om det var Internet Explorer:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/ Firefox er gratis
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1419
lappe løsninger som med garanti vil hjælpe dig indtil du køber en ny bærbar, der kan selvfølgelig også købes mere avancerede og trådløse tastaturer, den viste er en billig løsning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 12:29

Du skal også huske den danske sprogpakke til din Firefox, så får du stavekontrol for eksempel i forum som her på Kandu sprogpakken er nederst på den side hvor du henter Firefox

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-12-09 15:28

Skil tasteturet ad og rens det står for forbinder tasteturet med computeren.
Det kan være der engang blev spildt noget sodavand eller noget som får en af shift knapperne til at sidde fast.

Kommentar
Fra : mip1983

Dato : 14-12-09 16:44

Hej o.v.n
har jeg tænkt på at anskaffe, men har ikke så meget plads, det fylder jo lidt mere.

Hej scootergrisen.
Har haft skilt den ad, men det hjap ikke, fandt kun en enkelt nullermand.

Men tak for rådene begge to

Melder tilbage, når jeg finder ud af hvad jeg gør.

Maria

Kommentar
Fra : mip1983

Dato : 15-12-09 17:04

Hej igen.
Jeg har skiftet over til firefox og det ser ud til at have taget livet af problemerne, også problemet med tastaturet, så tak for hjælpen.
Maria

Godkendelse af svar
Fra : mip1983

Dato : 15-12-09 17:07

Tak for svaret og hjælpen o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-09 01:18

Selv tak - godt du fik løst problemet, bruger du IE tab eller "nøjes" med Firefox som den er?