/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gode WalkieTalkie til 2-300 k
Fra : PeterPeter
Vist : 1560 gange
60 point
Dato : 06-12-09 22:31

Kære alle

Jeg skal købe et Walkie Talkie sæt til en pris på omkring 200-300 kroner !!
Der findes mange på markedet, men er der nogen af jer, der kan anbefale nogle rigtig gode nogen ??

Jeg ved godt, det ikke er så moderne længere med walkie talkies - men jeg vil gerne have de bedste - så måske nogle af jer havde nogle gode erfaringer I ville dele

Sig også gerne, hvis I har købt nogle - der var noget skidt

Hører jeg intet, tror jeg at jeg køber dem fra ElGiganten (Cobra).

På forhånd tak for hjælpen..

Med Venlig Hilsen

Peter

Accepteret svar
Fra : Niederhof

Modtaget 60 point
Dato : 07-12-09 06:01

Og lige præcis "Cobra" har vi forsøgsvis anskaffet i firmaet - og kasseret..... købt fordi de lover 'op til 5 km rækkevidde' - det er vist kun hvis man kan kaste dem så langt - ved visuel kontakt var rækkevidden under 1000 meter, og i skov var det langt mindre.
Vi søgte på DBA, E-bay, QXL og det endte med et køb af brugt udstyr i en amatørradioklub - 100.- stk, u-handy, u-moderne, men de VIRKER.
Så mit råd vil være at finde den nærmeste radioklub (evt. på nettet www.edr.dk ) og forhøre dig.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 07-12-09 11:44

Tak for det fyldestgørende svar...

Det er julegave... Jeg når ikke ud til radioamatører/radioklub og lign.

Hører lige, om der nogen der overhovedet kan anbefale nogle af de andre (der sælges i El-Gig, Harald N. og lign.)

Men tak for svar....

/Peter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-09 15:32

Jeg har et sæt fra Harald Nyborg med flere funktioner som virker udemærket.
Jeg har ikke afprøvet rækkevidden da jeg kun bruger den hjemme og ind til naboerne.

Se her:
http://www.kandu.dk/spg82089.aspx

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 05-01-10 14:03

Tak for svaret Niederhof.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 05-01-10 19:22

Ja, velbekomme.
I vort tilfælde havde vi behov for den store rækkevidde - men hvis man kun skal bruge dem, som Eyvind, fra 'hus til hus' så er de vist generelt lige gode (/dårlige)
mvh Niederhof