/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Walkie Talkie som baby alarm??
Fra : annettemor
Vist : 13283 gange
100 point
Dato : 28-01-06 16:02

Hej

Nogen erfaring med at bruge en walkie som alarm?? Hvad er godt at købe mm???

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 28-01-06 16:13

Ja det har vi her hjemme det er barer det bedste vi har haft. vi har haft nova, philips,
noav var ok maen ikke gode nog så købte vi philips de var testet som de beste på market og det var de men så begyndte det at skratte i dem ? det var walki talki der gik i dem,
Så gik jeg på opdagelse på nettet ( laver ikke Andet i mit job ) så fandt jeg ud af at man kunne brugr walki talki som baby alarm, ? det var noget for mig-os se her---

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4288&n=40100

de er kåret som de bedste hos Forælder og fødsel samt hos AC adoption & samfund
Ja vi hjar et barn der er adopteret fra Kina

Held og lykke med Waliken Men Disse Virker Barer
Ellers havde jeg ikke Købt dem!

Zita

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-01-06 17:32

Vi købte også et par Walkie Talkie i Harald-Nyborg, de virkede ganske godt, jeg vil sige perfekt.
Vi prøve først med baby alarmer, som vi købte i Babysam, og det var noget møj med skrat og støj, så det vil jeg ikke anbefale.

...Arnely

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-06 18:13

Nu mener jeg så ikke det er så smart med walkie talkie til det brug, det er jo åbne kanaler, forstået på den måde, at alle og enhver med en walkie kan høre hvad der sker på den kanal der nu vælges.

Og der blokeres jo også en kanal på 27 mhz radiobåndet, når man har den tændt som babyalarm hele tiden, hvilket godt kunne afstedkomme nogen klager til Post & Telegrafvæsenet, for det er ikke tilladt.
Ligesom andre walkie-brugere i området, kan høre når barnet græder

mvh dova

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 28-01-06 18:25

jeg har 8 kanaler mad 38 kaner under sig på hveer det er 304 på hver det vil sige at jeg har ialt 2432 kanaler at vaælge imellem og jeg kan spærer så den de sidder hos mit barn, ikke kan forstyres hvem kan slå den af alarm producenter ?? en spørgende FAR ja med stor da jeg har prøvet næsten alt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-06 18:51

Walkien er altså i dvale når der ikke vræles. Den starter først med at sende, efter lyd-aktivitet, og kalder så selectivt op til netop din walkie.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 28-01-06 19:37

NEJ når mit bar giver lyd fra sig kan jeg hører det med det samme . ? Har du aktier i philips eller nova eller et andet dyrt baby alarm firma ? du lyder som en der har det, og jeg arbejder ikke hos Harld n, jeg er selvstændig.

zita¨

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-06 19:44

Det er altså den fra harald Nyborg jeg taler om som sidder i sådan en sjov dobbelt ladeholder.
Men det kan da godt være jeg husker forkert - jeg bruger den til kommunikation fra stue til loft eller til at tage med til naboerne så min kone kan kalde mig op..........dejligt stykke værktøj.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 28-01-06 22:32

jep se her
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4288&n=40100

ganske rigtig læs du det hele igennem så skal du barer se at den kan bruges så det kun er en envejs komonikation det vil sige BABY ALARM til kun 229,-

Kommentar
Fra : dinamus

Dato : 31-01-06 12:33

Jeg har også de omtalte walkie talkie fra Harald Nyborg, og jeg kan også kun anbefale dem! Når den er indstillet på "babyalarm"-funktionen, kan der på ingen måde kom støj eller andre lyde ned til babyen. Det eneste lille minus vi har opdaget er, at står barnevognen ude i frostvejr, så holder alarmen op med at virke efter ca en times tid!? Andre der har oplevet det?

Hilsen Dina

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 31-01-06 13:09

Ja nu når du siger /skriver det men det kunne vi ikke lige forrestille os at det var så den fik nye batterier, da jeg målte de gamle var de ok men hvad gør vi ikke for de kære børn.
Tak for det så ved vi det . Det er vel også den eneste minus jeg kan finde

Zita