/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
sony tv uden mpeg4
Fra : risvej07
Vist : 2379 gange
50 point
Dato : 03-12-09 19:57

jeg har et sony 40D3500 med dvb/c og mpeg2 samt fuld HD. jeg får mit signal fra stofa med zaptorbox,samt abo på HD kanaler. det virker okay....nu snakker alle om mpeg4 .... har det nogen indflydelse på mit billed at der ikke er mpeg4.... vil det få indflydelse i 2012 ???
hvis det har eller får indflydelse kan jeg så sætte et cam modul i mit TV ??

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-12-09 20:37

Ingen betydning nu.

Fra 2012 kan det betyde det at du ikke kan modtage signal.

Kan være at stofa i 2012 stadig sender tv ud i digital signal på samme måde som de i dag stadig sender analog ud.

Sagt på en anden måde du er ikke fremtidsikret.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 20:40

Ingen grund til panik, det værste der kan ske er at du skal købe en boks til under 500 kr til den tid hvor signalet overgår til MpG4 (2012)

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-12-09 20:41

Se også

http://www.digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_og_antenner/faq.asp

Samt

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1249&zoneid=3

Der blev også i dag sendt noget i nyhederne om at man kan få 500 kr tilbage hvis man ikke er blev oplyst om det ved køb af tv. Hvis tvét er købe i 2008.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-09 09:20

Da du får signal fra Stofa er det fløjtente ligegyldigt om dit TV har mpeg4 eller ej....

Stofa sender IKKE signalet videre i mpeg4 - så du ser TV som altid....

Dog er det en fordel at dit TV har digitalmodtager (har så ingen betydning når du har Zaptor) da Stofa sender signalet BÅDE analogt og digitalt uden beregning...

Så har du c-tuner i dit TV kan du se ALLE de kanaler du betaler for i digital kvalitet GRATIS...

Der er tilsyneladende STADIG store misforståelser omkring betydningerne af de forskellige ord....

At et signal er digitalt har intet med mpeg2 og 4 at gøre...

Mpeg2 og 4 er blot en måde at PAKKE signalet på så der er plads til flere kanaler - det har INTET med kvaliteten at gøre....

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 04-12-09 16:40

Tak for svaret refi. og jeg har c-tuner indbygget

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-12-09 17:13

Latterlig det var lige det jeg svarede på først, det han skriver er ikke engang rigtig, der er ingen der sender signal ud i mpeg4 men det gør de fra 2012.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-09 17:57

Citat
der er ingen der sender signal ud i mpeg4

Du tager grumme fejl

ALLE de nye kanaler sendes KUN i mpeg4

Citat
Alle DRs tv-kanaler samt TV 2 og regionale tv-stationer, så skal du købe en såkaldt MPEG4-modtager - enten indbygget i dit fladskærms-tv eller som seperat digital modtager. Med den vil du kunne modtage:
- DR1
- DR2
- Nyhedskanalen DR Update
- DRs nye børnekanal (lanceres 1. november 2009)
- DRs nye historie/kulturkanal (lanceres 1. november 2009)
- DRs nye HD-kanal (lanceres 1. november 2009,
kræver yderligere at fjernsynet og den digitale MPEG4-
modtager kan modtage HD-signalet)
- TV 2
- TV 2-regionerne
- Folketings-tv
- Lokalt, regionalt tv

DR1, DR2, TV 2 og regionale tv-stationer, så kan du frem til 2012 nøjes med at investere i den billigste af de digitale modtagere - en såkaldt MPEG2-modtager- enten indbygget i dit fladskærms-tv eller som seperat digital modtager. Vær opmærksom på at denne ikke giver adgang til DRs tre nye tv-kanaler samt DR Update og Folketings-tv, og at du fra 2012 skal skifte til en MPEG4-modtager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-09 17:59

Men det er som sagt UDEN betydning når der findes en udbyder