/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ombytning af TV / forsikring
Fra : Krassus
Vist : 643 gange
31 point
Dato : 02-12-09 19:55

Hej

Jeg er i den uheldige situation at mit tv nu ikke længere fungerer som det skal.

Billedet står som det altid har gjort, og der er lyd i lydudgangen, men højtalerne er stået af - der er formentlig tale om (ENDNU) en løs forbindelse ligesom der har været det de andre gange hvor mit tv har været til reparation... faktisk har det være til reperation 3-4 gange eller sådan noget i løbet af den tid jeg har haft det (købte det i 2005 og var forudseende nok til at tegne en 5årig forsikring)
Den gang hed butikken electric city og er nu blevet overtaget af elgiganten - mit spørgsmål går på om jeg ikke kan forlange et andet tv i stedet for mit gamle, da det er gået i stykker så mange gange og det er det samme slags problem hver gang? (Løse forbindelser)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 21:59

Jeg handler selv i ElGiganten og jeg synes du skal snakke med dem. Det lyder rimeligt at du skal have et andet TV. Når jeg har henvendt til dem har jeg altid fået en sober behandling.

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 02-12-09 22:16

ja, en ting er hvad der er rimeligt - en anden ting er vel hvad jeg kan "kræve" ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 22:19

Jeg ville ikke kræve noget, jeg ville fortælle dem hvor stressende det er ustandslig at skulle have det TV repareret. Du skal pirke til hans forståelse, du opnår ikke noget ved at kræve. Men at være fustreret over et TV som bliver ved med at gå i stykker, det kan alle forstå. Hvis du kan få han til at ville hjælpe dig, så er meget nået.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 31 point
Dato : 03-12-09 07:19

Uanset hvad - så skal du netop snakke pænt, fortælle omkring dine problemer ved denne situation, netop for at hærge hans dårlige samvittighed pga alle dine problemer med det TV.

Uanset hvad - hvis TV'et har været inde med SAMME fejl 3gange, er de forpligtet til at erstatte varen, men hvis ikke det er samme fejl det er inde for - Så har du faktisk ikke krav på noget.

Det bedste ville være at forholde sig i ro i butikken, således snakke pænt u8den at blive hidsig, som de fleste kunder har for vane - Så kan man appelere til deres samvittighed også overfor chefen mm.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-12-09 07:20

Det bliver MEGET svært at få dem til at ombytte et 4 år gammelt tv til et nyt, men god fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 03-12-09 09:32

Tak for svaret peque.
det kan godt være jeg har udtrykt mig forkert, jeg har bestemt ikke tænkt mig at råbe ad nogen, da jeg ikke så tit ser tv alligevel ;)

Kommentar
Fra : peque

Dato : 03-12-09 09:34

Det er heller ikke ment sådanne.
Mange har bare for vane at tro dette giver resultater.

Forståelse,forklaringer og Dokumentation kommer man længst med!

Men held og lykke med tingene!
PS er det købt erhvervsmæssigt har man faktisk ret til at få det byttet anden gang det er til rep. hvis det er til gene for ens arbejde og hverdag