/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
RJ45 til RJ45
Fra : PrivateDK
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 02-12-09 14:16

Kan man få et stik der går RJ45 til RJ45.
Jeg har en trådløs router der står 5 meter væk og derefter yderligere 5 meter til min fiberboks. Nu vil jeg gerne lige prøve at gå uden om firewall'en i min trådløse er slået fra som den siger den er. Derfor vil jeg samle de to kabler så jeg går direkte i min fiberboks.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-12-09 14:23

det kan du købe alle steder
bl a Biltema

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-12-09 14:24

det koster ofte omkring 40,00 kr

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-09 14:27

Her er et på 10m til 38,-
http://kortlink.dk/av-cables/77r7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-09 14:29

Som jeg læser det vil du have et på 5m med han/hun stik, det fås sikkert også,
men 10m for 38,- eller 15m for 58,- er da billigt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-12-09 14:46

Ja som du nu har læst, så findes det. Men lad det ikke være en permanent løsning.
For hver samling, vi du have et tab i kablet, så hvis du vælger en forbindelse i ét kabel, vil det være den bedste løsning.
For hver samling, bryder du ballancen i kablet, hvilket vil nedsætte den maximale hastighed på signalet.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 02-12-09 14:56
Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-12-09 16:35

Tak for svaret peet49.
Som den eneste svarede du på det spørgsmål jeg stillede og ikke et som du troede jeg stillede.
Hvis jeg kunne have brugt et 10 meter kabel havde jeg jo nok spurgt hvor jeg kunne købe det. Kablerne ligger trukket på loftet og skulle jeg trække et direkte skal jeg trække 20 - 25 meter, og det ligger lige på grænsen af hvad et normalt netværkskabel kan trække.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-12-09 16:37

Selv tak, det er jo mit job.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-09 16:43

Nåe ja, du må sq da undskylde at man kom til at gætte på hvad du kunne tænke dig

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-12-09 18:34

Det var ikke min mening at træde nogen over tæerne, jeg kunne jo bare have skrevet hele historien først.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-12-09 18:42

Nu viste jeg jo hvad jeg skulle kigge efter, så her fandt jeg en billig:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5404&n=10