/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Til Vith - Lundeborghymnen
Fra : CLAN
Vist : 2325 gange
200 point
Dato : 02-12-09 09:34

Hej vith
Tak for hjælpen på: http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=142456

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 210 point
Dato : 02-12-09 09:45

Selv tak, CLAN - men du havde nu ikke behøvet at give mig point

.... og så er det faktisk ikke så svært at transponere akkorder, så man kan få tonerne til at passe til stemmen. Prøv at kigge på denne side:

http://www.guitaren.dk/artikel.asp?kID=10&skID=30&ID=175

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-09 09:51

LOL... ja det bliver nok svært her på kandu - tastaturet afslører jo ikke mit toneleje
Har lige (lige, og lige - startede i februar) startet mit guitarspil efter næsten 30 års pause, så venstre hånds fingre skal lige blødgøres til de der umulige Bm7, Bm osv. osv
Hygge...

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-09 09:52

Tak for svaret vith.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-09 10:09

Jamen så må du have rigtig god fornøjelse med at udvikle både smidighed i fingrene og hård hus på fingerspidserne!

Jeg har selv for relativt nylig genoptaget guitarspillet, så jeg ved hvad du er oppe imod

Heldigvis havde jeg gemt de fleste af sangene fra dengang (dog ikke Lundborghymnen), så der var nok at tage fat på.

Skulle du lige stå og mangle tekst og akkorder til nogle af "de gamle", kan det da være jeg har dem - så bare sig til!

God fornøjelse med spillet!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-09 10:10

Der skulle have stået "hård HUD"