Akkorder - Lundeborg visen
Fra : CLAN
Vist : 11207 gange
200 point
Dato : 01-12-09 10:54

Hejsa
Er der nogen som ligger inde med akkorderne til Lundeborghymnen (Er du trist og har du sorg i sinde)... Til guitar

Citat
Er du trist og har du sorg i sinde

så tag med mig ned til Lundeborg.

For det er det bedste sted på jorden

her jeg tror at verdens ende går.

Her er skov og strand, her er havn og vand,

her er fiskerpige, her er fiskermand.

Er du trist og har du sorg i sinde

så tag med mig ned til Lundeborg.

Hvis du / I ligger inde med lidt Danske julesange (også med guitar akkorder), så kan vi evt. bytte lidt

Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 11:07

Hej Clan, jeg kan desværre ikke umiddelbart finde akkorderne til Er du trist og har du sorg i sinde, men jeg har til gengæld et link til en del julemusik

http://www.avz.dk/6/?no_cache=1&dlpath=_Jul

Jeg synes altså også jeg på et tidspunkt har set Lundeborgvisen på den side, men jeg kan ikke finde den nu, hvor jeg ville give dig den

Fra : CLAN

Dato : 01-12-09 11:07
Fra : vith

Dato : 01-12-09 11:39

Du kan stort set spille den med 3 akkorder - f.eks. D, G og A7

Fra : piaskov

Dato : 01-12-09 11:44
Fra : vith

Dato : 01-12-09 11:44

Er du (D) trist og har du sorg i (G) sinde

så tag (A7) med mig ned til Lunde (D) borg.

For det er det bedste sted på (G) jorden

her jeg (A7) tror at verdens ende (D) går.

Her er (A7) skov og strand, her er (D)havn og vand,

her er (A7) fiskerpige, her er (D) fiskermand.

Er du trist og har du sorg i (G) sinde

så tag (A7) med mig ned til Lunde (D) borg.

Fra : CLAN

Dato : 01-12-09 16:38

Hej igen
Ja vith... det er da tæt nok på, selv om jeg syntes der mangler lidt i de første linjer. Har lige testet, så hunden er flygtet
Smider points efter dig, hvis der ikke dukker mere op

Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 16:43

Noderne kan købes her for kr. 115, men så er der også andre noder med... godt nok dyrt

http://www.bogtikken.dk/product.asp?product=21579

Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 16:47

Den er også på biblioteket--- jeg ved ikke hvad de mener med "For indmeldte brugere på Nota: Slå op"

Om du så kan få noderne online??

http://bibliotek.dk/vis.php?field_aar=year_eq&origin=noder&target%5B%5D=dfa_folk&term2=node&term_aar=&term_mat=ma%3Dmu

Fra : vith

Dato : 01-12-09 17:27

Ellers skulle den være i Imudico bind 28 side 11 - hvis du skulle være så heldig, at der er en der ligge inde med den.

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 200 point
Dato : 01-12-09 19:08

Den er osse i Lystige viser nr 7 (som her)

Næsten den samme som viths

Er du (A) trist og har du sorg i (D) sinde
så tag (E7) med mig ned til Lunde(A)borg
for det er det bedste sted på (D) jorden
her jeg (E7) tror at verdens ende (A) går
her er (E7) skov og strand, her er (A) fiskermand
er du trist og har du sorg i (D) sinde
så tag (E7) med mig ned til Lunde(A)borg

mvh/ann-vibeke

Fra : smuller54

Dato : 01-12-09 19:16
Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-09 09:32

Tak for svaret annvibeke... din version passer bedst til mit toneleje
Ikke hermed ment at vith's version er helt hen i skoven, men passer bare ikke til mig
.... så vith... hold øjne åben, der er også points til dig
Tak for kampen... I ønskes alle en fornøjelig dag

Fra : CLAN

Dato : 02-12-09 09:35
Du har følgende muligheder