/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Har mit TV DVB-C ???
Fra : Mariam_999
Vist : 2457 gange
50 point
Dato : 01-12-09 18:58

HEJ,

Jeg har et Philips widescreen TV 32PW8651. Men jeg har ikke været i stand til at modtage de nye tv-kanaler der er kommet. Og tror det er på grund af mit tv. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af det.

Har mit TV DVB-C ?

Har fundet linket til informationerne om mit tv. Men kan ikke finde noget om DVB-C eller andet som ligner:

http://www.p4c.philips.com/files/3/32pw8651_12/32pw8651_12_pss_dan.pdf

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 01-12-09 19:10

Som jeg ser det har du ikke DVB-C og ikke DVB-T

Hvis du har egen antenne - skal du have en tuner sat foran dit TV og jeg vil anbefale en DVB-T MPEG4
Så du kan se alle de gratis kanaler. Ca. 500 kr.

Er det kabel TV - så snak med antenneforeningen.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 01-12-09 19:21

Jeg har kabel-tv via en antenneforening. Og kigger jeg på de kanaler jeg i forvejen har kan jeg se at jeg har pakke 3 ud af 4 pakker hvoraf pakke 4 er den største. De eneste kanaler jeg ikke kan se er de nye ...

Vil det sige jeg skal skaffe sådan en tuner?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-09 19:44

Desværre har dit tv ikke DVB-C tuner indbygget, http://www.dooyoo.co.uk/crt-tv/philips-32pw8651/details/ så du må ud og købe en extern tuner. Og som nævnt bør den have MPEG 4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-09 19:57

Nej - du skal IKKE anskaffe noget....

Din antenneforening har eller skal lave signalet om så du ser TV som altid...

Du får IKKE mpeg-4 signal fra en antenneforening eller udbyder....

Du får signalet analogt eller evt. både analogt og digitalt - men det må du snakke med foreningen om....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 20:45

I vores antenneforening der skal man have den største pakke for at få alle de nye kanaler. Og hos os bliver alle kanaler udsendt analogt til 2020, men alle kanaler bliver også sendt digitalt. Så hvis du køber en boks så kan du se alle kanalerne både analogt og digitalt. Jeg kan se begge dele og jeg må sige at der ikke er den store forskel. Kun ved naturudsendelser kan man se forskel.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 01-12-09 20:55

De andre kanaler jeg har virker fint nok. Kan det virkelig passe så at de stadig kører analogt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-09 21:03

Der må da stå et sted hvad du får af kanaler i den pakke du betaler for.

Hvad står der, at du får med i den pakke du betaler for.
Altså hvilke kanaler.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-09 21:18

Ja som de andre skriver, så får du analog signal til dit TV. Det er næsten lige så godt som det digitale (NÆSTEN)

De forskellige antenneforeninger, behandler det digitale signal forskelligt, så selv om du havde en DVB-C tuner i kassen, så er det ikke ensbetydende med at du ville kunne se disse kanaler.
Antenneforeningerne kryptere det digitale signal på forskellig måde, så de kan score kassen på deres specielle dekoder til DVB-C signalet.

Prøv at klik ind på ALDI's hjemmeside, de har en MPG2-4 til en fornuftig pris fra onsdag:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_49/OFF01.SHTML

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 01-12-09 21:18

http://glenten.dk/content/view/67/130

Dette er et link fra den antenneforening. På dette link kan man se hvilke programmer jeg har. Jeg har pakke 3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-09 21:27

Jamen det kan ikke bruges til så meget

Du får de kanaler du betaler for - uanset hvordan de omsætter signalet....

Ramasjang og DRk bør være med under alle omstændigheder da de er gratis....

Men snak med antenneforenengen hvor de evt. har placeret dem....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-09 21:33

Citat
SD & HD er xtra digitale kanaler. HD kræver DVB-C med MPEG4 modtager boks eller indbygget i TVet. SD kræver blot DVB-C modtager.

Tja - det er lidt frækt for du kan ikke se de gratis kanaler fra DR.

Det kræver nemlig at du har en digital tuner = DVB-C MPEG4 hvis du vil se dem alle.

Sådan en fyr har jeg set i Føtex til ca. 500 kr. men om de stadig har den ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-09 21:35

severino - den fra Aldi er kun DVB-t MPEG4

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-12-09 21:36

Det fremgår af det link, som Mariam_999 har indsat.

Her er en del af kanaler markeret med SD eller HD, og som der står nederst på siden - kræver det følgende:

Citat
SD & HD er xtra digitale kanaler. HD kræver DVB-C med MPEG4 modtager boks eller indbygget i TVet. SD kræver blot DVB-C modtager.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 21:47

Hvis du køber en digital boks DVB-C/T til MpG2+4 så er du fremtidssikret, så kan du se alle kanaler også efter 2012 hvor kanalerne bliver lavet om igen, så bortfalder formatet de bliver sendt i i dag og lavet om til MpG4.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-09 21:52

Hvis du studere kanal listen fra dit link, så vil du se at pakke 1 og 2 ligger på det gamle VHF bånd 3, samt det lave S-bånd og den første halvdel af det høje S-bånd.
I pakke 1, er der kanaler uden kanalnummer, so må antages at ligge sammen med Infokanalen på K12. Disse kanaler skal ses via en digitaltuner, da de ligger på samme kanal, men er adskilt digitalt.
Dette gentager sig i pakke 2.
Pakke 3 starter i det høje S-bånd i den øverste halvdel, og fortsætter op i UHF båndet.
Både i pakke 3 og 4, er der nogle kanaler der er digitaliseret (SD HD), hvilket vi sige, at disse skal ses via den digitale tuner.

Så du må nok sætte dig ind i, hvordan du styre den analoge og den digitale del, for at kunne bruge alle kanalerne.
Tilsyneladende er der ikke nogen af kanalerne der kræver en særlig boks for at dekryptere disse kanaler.

Hvis dit TVikke har en DVB-C tuner, så må du anskaffe en sådan, da det kræves for at se de digitale kanaler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-09 21:57

granner - Ramasjang / K / HD / er allerede MPEG4
Det er kun DR1 og DR2 og TV2 der er MPEG2 indtil 20012

Som jeg opfatter det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 22:16

Hos os er kun DR update og DR HD MPG4

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 23:37

Jeg har en digital HD optager som kun kan optage MpG2, og de eneste programmer jeg ikke kan se via den er DR HD og DR update. DR ramasjang er både analog og MPG2 hos os.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-12-09 06:33

Som du vil kunne læse herinde:

http://www.p4c.philips.com/files/3/32pw8651_12/32pw8651_12_pss_dan.pdf

er dit TV analogt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-09 08:49

Tja granner - det er vist et gedemarked, og der scores lige lidt kasse rundt omkring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-09 09:03

Vi er da helt enige om at rama og drk er mpeg4.....

Men da vi taler antenneforening er det DERES opgave og ikke kundens, at lave det om....

Det er tilsyneladende der hele skoen trykker....

Kunder med udbyder eller fællesantenne skal IKKE selv anskaffe udstyr..... (bortset fra evt HDkanaler der under alle omstændigheder betales extra for)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-12-09 12:28

Ja godt nok er det antenneforeningernes opgave at omsætte signalet, så alle kan falde i søvn til et ønsket program. - Men i løbet af en årrække, vil f.eks. STOFA helt overgå til digital TV, og så på den måde tvinge folk til at købe deres DVB-C boks, så de har bedre hånd i hanke med deres tilsluttede kunder.
Reelt har STOFA ikke nogen service, de vil have penge for alt det de laver, så det er det som så kaldes en tjenesteydelse. Service i gamle dage var en gratis ydelse, som skulle få kunden til at føle sig godt behandlet, og bruge sine penge på andre ting i butikken.
Desværre er det sådan i dag, at det kun er pengene der tæller!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-09 12:44

Citat
Reelt har STOFA ikke nogen service, de vil have penge for alt det de laver

Vi er IKKE helt enige

Mvh.

En tilfreds Stofakunde gennem mange år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-09 12:45

Bortset fra det er der jo ikke noget besynderligt at man forlanger noget for service

Selv det at hente SINE EGNE penge i banken - koster - hvis man ikke gør det rigtigt

Godkendelse af svar
Fra : Mariam_999

Dato : 31-12-09 00:46

Tak for svaret Eyvind.