/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVDdrev er nu kun CDdrev
Fra : muw
Vist : 663 gange
200 point
Dato : 30-11-09 12:21

Hej,

Jeg har en Acer travelmate 2410 bærbar pc. Den er cirka 4 år gammel. Mit DVDdrev er nu gået i stykker, for jeg kan kun afspille CD'er i det, og ikke DVD'ere mere. Det irriterer mig lidt, og jeg vil nu høre om jeg kan gøre noget ved det. Er det noget man måske kan fikse med at re-installere eller downloade et eller andet?

Accepteret svar
Fra : bog

Modtaget 210 point
Dato : 30-11-09 12:34

Vil det sige at når du smider en dvd i drevet så sker der ingen ting?
så kan det enten tyde på at den laser der bruges til dvd er stået af.
er den det så skal drevet udskiftes

en ny dvdbrænder til bærbar koster ca 300kr

Hvad siger windows om drevet i enhedshåndtering
hvis du bruger windows?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-09 15:00

Dit drev er gået i stykker, så køb et nyt, det koster ikke så meget. Det er meget dyrere at få det repareret end at købe en ny.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 30-11-09 21:32

Køb en extern CD / DVD afspiller og brænder.

Fordele: Du kan nu både afspille og brænde såvel CD'er og DVD'er. Går en af dine andre computere defekt, så har du reservemulighed, og køber du f. eks. en notebook, så har du drevet klar.

Ulempe: Fylder det en extern nu fylder ( og det er ikke meget ), skal huskes at medbringe på ferier m.m.

Har selv lige købt en i el-giganten - Toshiba - og den kører udmærket. Pris var lige omkring kr. 600, men så regner jeg også med at være "kørende" i nogle år igen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-11-09 23:26

Eller måske skal drevet bare renses med en rense CD/DVD-skive til en halvtresser .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : muw

Dato : 04-12-09 18:24

Hej, jeg har et ekstern dvddrev i forvejen, men håbede på at kunne fikse det eksisterende, da det jo stadig virker for CD'er.
Den kan godt genkende en CD-ROM, men den kan ikke genkende en DVD-ROM.
Jeg har prøvet at gå i enhedshåndtering, men der står at det virker korrekt. Har også prøvet at trykke på opdater driver, men den finder ikke nogen ny. Computeren kalder det stadig for DVD-rw-drev.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-12-09 19:11

Har du prøvet den rensning ?

Godkendelse af svar
Fra : muw

Dato : 04-01-10 13:09

Tak for svaret bog. Jeg fik pludselig travlt med andre ting, så det ender nok med jeg køber et nyt drev, eller venter til jeg på et tidspunkt skal ha ny pc.

Også tak til jer andre for jeres svar