/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC lyd og højtaler Hjælp!!!!
Fra : bomay
Vist : 422 gange
300 point
Dato : 27-11-09 17:53

Hej

Jeg har lige været på loftet, og fundet mine super fede højtalere frem. Jeg vil bruge dem til pc. Men kan slet ikke finde ud af det selv. Højtalerne høre sammen med et mini anlag. På selve anlæget er der en pc link indgang og også et digital optical in ingang. Hvad skal man bruge ? Jeg har lige taget fotos af de forskellige ting, er lidt nemmere for jeg at se hvad jeg snakker om. Kunne jeg evt blive fri for at køre lyd fra pc over i anlæg og så ud i højtalere, så jeg bare køre lyd fra pc ud til højtalerne direkte ? evt ved at lave stik om på højtalere... I kan se fotos af tingene her :

1: Udgange på anlæg. Øverst oppe i højre hjørne er digital optical in indgang, under den er det pc link og under den er det de to indgange til højtalerne. link til foto : http://img188.imageshack.us/i/sdc19020.jpg/

2: Foto af højtaler, der er ikke nogle subwoffer til højtalerne, så må være noget indbygget i dem. link: http://img209.imageshack.us/i/sdc19021.jpg/

3: Foto af det stik der er sat til højtalerne. Er det muligt at købe en converter så højtaler stiket kan gå direkte ind i pc ? er en stationær pc jeg har og forholdvis ny. link : http://img163.imageshack.us/i/sdc19023.jpg/

Håber at få lidt god expert hjælp.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-11-09 19:09

Nu har jeg lige set det stik fra din højtaler. Og jeg er næsten sikker på, at der ikke findes en form for converter til et sådant stik . Men hvor har du gjort af dit gamle anlæg? Hvis du har det endnu, kan du jo tilslutte pc-en til anlægget og så høre fed lyd den vej rundt .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-09 21:21

Jeg tror ikke på, at di PC kan trække disse højttalere, hvis de kobles direkte på udgangen. Der er sjældent saft nok på PC'ens højttaler udgang til det.
De højttalere man normalt tilslutter en PC er med en aktivforstærker, som blot skal have liniesignal ind.

Med hensyn til stikket så kan de stadig skaffes og er et 270 grader DIN med midterben. - En addapter kan du sikkert selv lave, hvis du har de rigtige stik. Men her skal du så vide hvordan benforbindelsen er i dette system. Så hvis du ikke har et diagram over denne forstærker, så er du lidt ude på herrens mark.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-11-09 22:09

--------------------------------------------------------------------------------
God aften Severino.

Citat
Jeg tror ikke på, at di PC kan trække disse højttalere

Det har du nemlig ret i (Også det andet vedr. pc-højtalere). Derfor skal der være et stereoanlæg/forstærker "imellem" pc-en og højtalerne. Men jeg har skisme aldrig set højtalerstik i "DIN-format". Så Bomays HT kan måske kun bruges til det anlæg, som de var købt sammen med ! For der plejer da kun at være 2 ledninger, du ved, fx rød til rød og sort til sort, så "fasen" holdes. I gamle dage var det et stik med et fladt og et rundt ben.

PS! Og det er da ret så træls, at den kære Bomay har lavet 2 enslydende spørgsmål . Så Bomay, kan du dog ikke annullere det ene af dem ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-09 22:54

Jeg gider heller ikke skrive det samme to steder!

Annuller spørgsmålet
Fra : bomay

Dato : 27-11-09 22:56

har lavet spørgmål et andet sted her på siden