/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Service pack 1 Vista.
Fra : vedikkealt
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 26-11-09 21:10

Nu har jeg prøvet at hente Service Pack 1 til Vista home "100 gange"

Mon der her skulle være nogle som har en letfattelig forklaring, og løsning på dette problem.

Jeg erfarede, at det var muligt at hente en fil på Update, der ville løse problemet, med det lykkedes heller ikke....

Da jeg nærmest er 100 % amatør, håber jeg på noget let fatteligt...

Venlig hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-09 21:16

Du downloader den og gemmer den på skrivebordet. Derefter hiver du netstikket ud og så installerer du opdateringen. Sådan gør jeg med opdateringer, og det lykkes hver gang.
Jeg hiver netstikket ud fordi jeg ikke vil have at maskinen snakker med andre mens jeg arbejder på den. Når den ikke er på nettet, så bestemmer jeg suverent. Og ingen forstyrrer min installation.

Andre gør noget andet og det er ok.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-09 01:11

Hvis du gør som granner01 skriver, så husk at højre klikke på filen og klik på Kør som administrator

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-09 07:01
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-11-09 08:23

# Klaudi

Nu køre jeg ikke selv Vista, og vidste ikke, at der også var en nr. 2 service pack.

Skal ET ikke på før 2...?

Men du har ret, det er de link jeg bruger.

Måske jeg skulle prøve, at køre som Administrator, hvis jeg kan finde ud af det....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-09 08:43

Citat
Skal ET ikke på før 2...?

Jow det står der ski her på link til sp2

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=891AB806-2431-4D00-AFA3-99FF6F22448D&displaylang=da
Service Pack 1 er en forudsætning for installation af Service Pack 2. Kontroller, at Service Pack 1 kører på systemet, før du installerer Service Pack 2.

Det burde jo bare være at hente den, dobbelt-klikke på den og så skulle det køre

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-11-09 12:23

# Klaudi

Citat
Det burde jo bare være at hente den, dobbelt-klikke på den og så skulle det køre

JA...det troede jeg også, har prøvet flere gange og får fejl 800B0100 OM jeg husker rigtigt, og så skal jeg hente en hjælpe fil...men NEJ....

PCen er ikke min, men det kan den jo ikke vide....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-09 12:25

Servicepk. 2 iundeholder pakke 1 så der skal kun downloades 1 pakke.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-09 13:44

pladder granner01, hvorfor skriver de så dette på ms siden
Service Pack 1 er en forudsætning for installation af Service Pack 2.
Kontroller, at Service Pack 1 kører på systemet, før du installerer Service Pack 2.

>vedikkealt
prøv at læse lidt her, måske der er hjælp at hente
http://peter.mpbrun.dk/forum/windows-vista/nyeste-service-pack-sp1-til-vista-kan-ikke-installeres-fejl-800b0100/page-1/post-36/

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-12-09 06:57

Tak for svaret Klaudi.

Med linket til peter brun kom jeg så langt ved at læse der, at jeg nu har opgivet, det er åbenbart en MEGET kendt hemmelighed, at SP 1 til vista for de fleste er nærmest helt umuligt at hente.

Så når jeg kommer hjem i dag, køre jeg XP skiven på PCén, for ham der har PCén kennder alligevel ikke forskel på XP og Vista, for ham er det vigtigere den virker, og hvis mit projekt kæntre, må PCén over i Bananskrællen.

Tak for hjælpen...

...vedikkealt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-09 07:59

Velbekommen, det lyder bare mærkeligt at det ikke kan la' sig gøre!
men nogle gange gør pc'er jo li'som de selv vil

Jeg har lige købt Win7, jeg kunne ikke få min Vista til at opdatere automatisk.
Det virker.... endnu da

Held og lykke med projektet

mvh klaudi